Kilka problemów z elektryką
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka problemów z elektryką
Witam !
Mam następujący problem (w sumie to problemy) :
1. Przełącznik ogrzewania ostatnio działał tylko na 3 trybie dmuchania, dzisiaj rano odpaliłem samochód i nawet już na wspomnianym 3 trybie nie działa. Włączył się za którymś razem, gdy zapalałem auto pod sklepem, ale gdy dojechałem do domu, zgasiłem i uruchomiłem auto z powrotem problem znów wrócił. Oprócz tego doszły niedziałające wycieraczki nie wiem czy jest to związane ze sobą, ale dziwnym trafem wszystko na raz.
2. Druga sprawa, to wiatrak od chłodnicy, musiałem go wymienić ponieważ auto długo stało nieruszane i stary zaśniedział. Kupiłem używany, ale z troszkę starszego golfa przez co musiałem przerabiać kable. W moim były 3 przewody, a w kupionym tylko dwa przy kostce.
No i... wiatrak jak nie działał tak nie działa.
Zdjąłem pokrywkę bezpieczników i chyba wszystkie były ok, najgorsze jest to, że nie wiem, który bezpiecznik jest do czego, bo na plastiku obudowy nie ma instrukcji graficznej,
Z góry mówię, że na elektryce samochodowej znam się praktycznie wcale
Łopatologiczna pomoc mile widziana
Auto, to Golf MK2 z silnikiem 1.6
Pozdrawiam
Mam następujący problem (w sumie to problemy) :
1. Przełącznik ogrzewania ostatnio działał tylko na 3 trybie dmuchania, dzisiaj rano odpaliłem samochód i nawet już na wspomnianym 3 trybie nie działa. Włączył się za którymś razem, gdy zapalałem auto pod sklepem, ale gdy dojechałem do domu, zgasiłem i uruchomiłem auto z powrotem problem znów wrócił. Oprócz tego doszły niedziałające wycieraczki nie wiem czy jest to związane ze sobą, ale dziwnym trafem wszystko na raz.
2. Druga sprawa, to wiatrak od chłodnicy, musiałem go wymienić ponieważ auto długo stało nieruszane i stary zaśniedział. Kupiłem używany, ale z troszkę starszego golfa przez co musiałem przerabiać kable. W moim były 3 przewody, a w kupionym tylko dwa przy kostce.
No i... wiatrak jak nie działał tak nie działa.
Zdjąłem pokrywkę bezpieczników i chyba wszystkie były ok, najgorsze jest to, że nie wiem, który bezpiecznik jest do czego, bo na plastiku obudowy nie ma instrukcji graficznej,
Z góry mówię, że na elektryce samochodowej znam się praktycznie wcale
Łopatologiczna pomoc mile widziana
Auto, to Golf MK2 z silnikiem 1.6
Pozdrawiam
eSAGie, wyciąg wtyczkę z termowłącznika wentylatora i zewrzyj kawałkiem kabla we wtyczce. Któryś skrajny jest z +12V, a 2 pozostałe to 1 i 2 bieg wentylatora i zobacz czy ten wiatrak w ogóle działa.
Ostatnio zmieniony pt lut 26, 2010 22:24 przez DaroW, łącznie zmieniany 1 raz.
DaroW,Tak też uczynię
marianmk2, Szczerze mówiąc to nawet na to nie wpadłem.
W każdym razie bezpieczniki są dobre bo właśnie wracam z samochodu.
Resztę waszych sugestii chłopaki muszę sobie odłożyć na jutro bo teraz nie mam możliwości grzebania.
Podzielę się wrażeniami jak tylko posprawdzam.
Dzięki za zainteresowanie
marianmk2, Szczerze mówiąc to nawet na to nie wpadłem.
W każdym razie bezpieczniki są dobre bo właśnie wracam z samochodu.
Resztę waszych sugestii chłopaki muszę sobie odłożyć na jutro bo teraz nie mam możliwości grzebania.
Podzielę się wrażeniami jak tylko posprawdzam.
Dzięki za zainteresowanie
- retim
- VWhite Golf MKII
- Posty: 171
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
witam, miałem też problem z niedziałającom dmuchawom na żadnym biegu i jakoś dziwnie zie złożyło że w tym samym czasie przestały działać wycieraczki oraz spryskiwacze, jak sie okazało po wielu ciężkich godzinach kombinowania, doszłem do skrzynki bezpieczników a w niej do przekaźnika "odciążającego styk X" jest to bodajrze przekaźnik z numerem 18. Ja miałem zaśnieżałe styki wewnątrz przekaźnika rozebrałem i wyczyściłem i przez jakiś czas tak jeździłem wszystko było ok, ale i tak kupiłem nowy
Golfik
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
eSAGie, masz bezpiecznik termiczny przy wentylatorze musisz go wyciągnać i wlutować kabelki (normalne w mk2) wykręć to sobie masz go od str pasażera (odnośnie nawiewu)
spr na spiąć go na krótko tj wypinasz wtyczke od czujnika przy chłodnicy i wsadzasz wsówkę miedzy 1-3 potem miedzy 1-2
ps golf z którego roku? do 89 szły inaczej niż 90 tj skrzynka bezp
spr na spiąć go na krótko tj wypinasz wtyczke od czujnika przy chłodnicy i wsadzasz wsówkę miedzy 1-3 potem miedzy 1-2
ps golf z którego roku? do 89 szły inaczej niż 90 tj skrzynka bezp
passat b5 115KM AZM 2003r
retim, Przyjacielu o to właśnie chodziło, zrobiłem tak jak opisałeś, pan z numerem 18 był tak zaśniedziały, że śmiem twierdzić iż on pochodzi jeszcze z fabryki z 1990 roku.
Damian3942, Golfina jest z 1990 roku ale był silnik przekładany przez poprzedniego właściciela z 1.3 na 1.6 więc ciężko teraz powiedzieć z którego roku jest silnik.
Sprawdzałem wiatrak podpinając go krótko pod akumulator, jest dobry.
Może to być czujnik ?
Damian3942, Golfina jest z 1990 roku ale był silnik przekładany przez poprzedniego właściciela z 1.3 na 1.6 więc ciężko teraz powiedzieć z którego roku jest silnik.
Sprawdzałem wiatrak podpinając go krótko pod akumulator, jest dobry.
Może to być czujnik ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
nie ważne jaki powinna ta wtyczka wyglądać tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 54dc6.html
sprawdzałeś instalacje tak jak ci mówiłem? koło aku miedzy silnikiem a akumulatorem masz kabel zasilania wiatraka może on sie przepali albo rozpiął? ja tak miałem ;-/ sprawdz sobie zobaczysz kostkę czarną tylko nie pod akumulatorem tylko obok stojąć przodem do auta po lewej stronie akumulatora przy ściance pod aku miedzy silnikiem a akumulatorem
i tak jak mówie wypnij kostkę od czujnika i zepnij brązowy z np czerw-biał. lub br z czerw jak nie zakręci się nawet na wyłączonym zapłonie znaczy że instalacja nawala lub ta kostka rozpięta co pisałem wyżej
kolory kabli napisałem wg zdjęcia ale nie sugeruj się tymi zaznaczeniami i tą kostką bo ona jest gdzie indziej zdjęcie było do czego innego i jest przykładowe masz taką samą kostkę przy czujniku (czujnik jest u mnie pod tym dużym węzem od chłodnicy)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 54dc6.html
sprawdzałeś instalacje tak jak ci mówiłem? koło aku miedzy silnikiem a akumulatorem masz kabel zasilania wiatraka może on sie przepali albo rozpiął? ja tak miałem ;-/ sprawdz sobie zobaczysz kostkę czarną tylko nie pod akumulatorem tylko obok stojąć przodem do auta po lewej stronie akumulatora przy ściance pod aku miedzy silnikiem a akumulatorem
i tak jak mówie wypnij kostkę od czujnika i zepnij brązowy z np czerw-biał. lub br z czerw jak nie zakręci się nawet na wyłączonym zapłonie znaczy że instalacja nawala lub ta kostka rozpięta co pisałem wyżej
kolory kabli napisałem wg zdjęcia ale nie sugeruj się tymi zaznaczeniami i tą kostką bo ona jest gdzie indziej zdjęcie było do czego innego i jest przykładowe masz taką samą kostkę przy czujniku (czujnik jest u mnie pod tym dużym węzem od chłodnicy)
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 10:09 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.
passat b5 115KM AZM 2003r
- retim
- VWhite Golf MKII
- Posty: 171
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
eSAGie, ciesze sie że mogłem ci pomuc. Pozdrawiać
Golfik
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości