[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
konop
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt maja 13, 2005 16:24
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: konop » śr lut 03, 2010 15:48

a ja mam taki problem: jak odpale samochod na gazie i przełacze na benzyne to chodzi pieknie....

ale jak zgasze go ciepłego na benzynie to nie moge go odpalic ponownie - musze deptac pedał i za ktoryms razem zapali w bolach.

Na zimno na benzynie tez sa problemy z odpaleniem, ale zdarza sie ze odpala od strzału.

na gazie jak nie jest zbyt zimno to odpala bez problemu (instalacja I gen) wiec to cos z gaznikiem... ssanie?


Obrazek Obrazek
Obrazek Golf MK2 2.0 2E
Obrazek Passat B3 1.9D 1Y

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » śr lut 03, 2010 19:05

Witam

Ostatnio mam problem z zawyżonymi obrotami: czasami po jakimś czasie obroty mi wzrosną do 1100 i nie che zejść na jałowy. Pomaga tylko wyłączenie silnika i ponowne jego włączenie. Zauwazyłem, że w momencie zawieszenia się obrotów jak wyciągne wężyk z podciśnienia (z obudowy ten z lewej strony nie ten od klapki przełączającej) to silnik nie gaśnie. A powinien bo jeśli obroty sa nie zawieszone to jak wyciągne ten węzyk to silnik się dusi i gaśnie. Druga sprawa to jak odłącze na chwilkę potencjometr przepustnicy to potem jest normalnie przez jakiś czas



seba1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 03, 2010 12:42
Lokalizacja: Błaszki

Post autor: seba1991 » śr lut 03, 2010 19:39

witam wszystkich jestem nowy więc jak zrobię coś nie tak to z góry przepraszam


mam Golfa II z silnikiem 1.6 gaźnik pierburg 2e2 którego niedawno nabyłem i mam taki problem że do gaźnika niema podłączonego żadnego przewodu z wąski kabli przy silniku wychodzą jakieś kable ale żadna kostka nie pasuje


z góry dziękuje



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lut 03, 2010 21:53

seba1991, To jest temat poświęcony silnikowi 1.6 ale z gaźnikiem 2EE. Załóż nowy temat na forum, porób fotki najlepiej poczekaj, na pewno ktoś się odezwie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » śr lut 17, 2010 21:25

Mam problem z zawieszającymi się obrotami. Problem występuję w miarę zagrzewania silnika. Jak ma ok 90` to obroty potrafią się zawiesić na 2000. Zgaszenie silnika pomaga na chwilę bo wszystko jest w porządku ale jak nacisnę na gaz i go puszczę to znowu zwis. Wymieniłem kiedyś potencjometr przepustnicy i było pół roku spokój. Potem znowu to samo. Dostałem nowy gaźnik nie używany nigdy, wsadziłem potencjometr i był 2 tyg spokój i znowu to samo. Jeśli odłącze go całkowicie obroty mi się nie zawieszają wcale :/ zgłupiałem już :/



borek1700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 18, 2010 14:52
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: borek1700 » czw lut 18, 2010 15:07

http://borek1700.wrzuta.pl/obraz/4B0GfWu5cns/894577675
Witam ja w sprawie wolnych obrotów i gaśnięcia silnika wezcie pokręcie tym *#cenzura#* co mam zaznaczone powyzej w linku i powinno załatwic sprawe na jakis czas ja tak zrobiłem i pomogło



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw lut 18, 2010 16:29

borek1700 pisze:http://borek1700.wrzuta.pl/obraz/4B0GfWu5cns/894577675
Witam ja w sprawie wolnych obrotów i gaśnięcia silnika wezcie pokręcie tym ************ co mam zaznaczone powyzej w linku i powinno załatwic sprawe na jakis czas ja tak zrobiłem i pomogło
to jest dokladnie nastawnik ssawki



butelky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr lut 10, 2010 12:35
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: butelky » pt lut 19, 2010 11:28

Witam, ja również mam problem z moim PN. Jak odpalę silnik np. po nocy to ma 900-1000obr/min, czasem nawet mniej, a gdy się zagrzeje to obroty stają na ok 1700obr/min na gazie, na benzynie ok 1500obr/min. Po prostu nie ma wolnych obrotów. Poza tym auto strasznie dużo pali (ok 9.5 litra gazu wystarczyło na przejechanie 52km). Poratujcie koledzy co to może być. Auto mam od ok. tygodnia, a tu takie kwiatki :/. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.



rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » sob lut 20, 2010 23:10

Lipek81 pisze:A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.
wyciągnij ten potencjometr z gaźnika, zapal silnik i poruszaj tym potencjometrem zobaczysz jaki będzie efekt :)



borek1700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 18, 2010 14:52
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: borek1700 » pn lut 22, 2010 13:12

witam niwiecie ile moze kosztowac ten nastawnik sawki(silniczek krokowy)czy jakos tak bo mysle ze mi pad poniewaz po odpaleni obroty mi falują najpierw wysokie potem taki niske jak by zaraz mniał zgasnąc i znowu wysokie



Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » wt lut 23, 2010 03:28

A ma lub miał ktoś objawy tego typu, że po szybkim wciśnięciu całego pedału gazu auto drastycznie zwalnia a potem nagle znowu przyspiesza ???? albo po puszczeniu gazu całkiem gaśnie ??

Lub po bardziej zimnej nocy po odpaleniu obroty skaczą na 2000 czasem nawet ponad i tak trzyma przez jakieś kilka minut a potem ok ??

Podczas zmiany biegu w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać podnoszą się jeszcze bardziej ???

Ogólny spadek elastyczności silnika, dynamiki ??? Auto jest mulaste ??

No i chyba ostatni czyli na jałowym duszenie się silnika, obroty lecą na 900-800 potem nagle wraca do normy i tak sporo razy ??
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 03:29 przez unvave, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lut 26, 2010 10:26

rafal700 pisze:wyciągnij ten potencjometr z gaźnika, zapal silnik i poruszaj tym potencjometrem zobaczysz jaki będzie efekt :)
- :prayer: - faktycznie masz rację - obroty wariują.... No to czyli mamy chyba winowajcę wieszających się obrotów....

Ogólnie - ja akurat odłączyłem wtyczkę potencjometru i podłączyłem do tej wtyczki zwykły potencjometr - efekt jest taki, że po kilkukrotny pokręceniu potencjometrem obroty się zawiesiły, falowały itp. - wszystko wyglądało identycznie jak podczas lata, kiedy to obroty mi się wieszają. No więc trzeba będzie zainwestować i kupić nowy potencjometr.

Sprawa jest o tyle dziwna, że podłączałem ten potencjometr już do oscyloskopu - przebieg na nim nie wykazywał żadnych trzasków itp. - ale problem u mnie polega na tym, że problemy z silnikiem pojawiają się okresowo - raz są, raz ich nie ma. Stąd być może po prostu akurat jak badałem ten potencjometr było wszystko ok. Kody błyskowe nie wykazują żadnych błędów, bo, choć potencjometr jest uszkodzony, jego rezystancja zmienia się samoistnie, ale w zakresie akceptowalnym przez sterownik - stąd brak błędów (rezystancja nie wychodzi poza zakres).

Sprawdziłem jeszcze zachowanie się silnika przy zmianie rezystancji czujników temperatury. Przy zmianie rezystancji czujnika w króćcu, z przodu (niebieski) - nic się nie działo. Być może czujnik ten wpływa na załączenie grzałki w kolektorze dolotowym tego nie miałem za bardzo jak sprawdzić (robiłem to na podwórku - ciemno, zimno, byłem sam...), natomiast zmiana rezystancji czujnika w kolektorze dolotowym powoduje załączenie ssania.
borek1700 pisze:witam niwiecie ile moze kosztowac ten nastawnik sawki(silniczek krokowy)czy jakos tak bo mysle ze mi pad poniewaz po odpaleni obroty mi falują najpierw wysokie potem taki niske jak by zaraz mniał zgasnąc i znowu wysokie
- poczytaj, bo już napisałem co jest na 100% przyczyną takiego stanu. Kilka stron w tył, w tym wątku powinno być.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Canceel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 06, 2010 19:52
Lokalizacja: btw

Post autor: Canceel » czw mar 04, 2010 22:14

Witam! :) Mam pytanie odnośnie tego elementu mojego gaźnika:

http://gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pierbu ... paliwa.jpg

Do czego służy ten elektrozawór i jakie to ma znaczenie dla pracy silnika? Jakoś nigdzie nie udało mi się znaleźć konkretnych informacji na ten temat a, że temat dosyć długi to wiadomo, że dokładnie nie sprawdziłem...

Druga sprawa to klapka przepustnicy, która przy dodaniu gazu bodajże powinna przymknąć się na chwile. Co może być powodem tego, że tak się nie dzieje? :otepienie:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw mar 04, 2010 22:56

Ten element to jest zawór odpowietrzenia komory pływakowej. Podłączony jest pod +12V po stacyjce. Nie wiem tylko, czy jest on normalnie otwarty, czy normalnie zamknięty.
Canceel pisze:Druga sprawa to klapka przepustnicy, która przy dodaniu gazu bodajże powinna przymknąć się na chwile. Co może być powodem tego, że tak się nie dzieje?
- a jak przekręcisz zapłon, ale nie odpalisz - to słychać brzęczenie pod maską?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości