VAGTACHO 2.5 i zaprogramowanie kluczyka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
VAGTACHO 2.5 i zaprogramowanie kluczyka
Witam. Próbowałem dziś zaprogramować nowy kluczyk przy pomocy kabla VAGTACHO 2.5 i tego też programu. Po paru próbach klikania na "program New Key" udało mi się aby oba kluczyki działały, ale miga za to kontrolka od immo. Co może być przyczyną? Silnik pali i nie gaśnie, ale na jednym i drugim kluczyku miga cały czas kontrolka. Może coś nie pokolei robiłem? Podczas kodowania program wyświetlał takie komunikaty:
PIN CODE OK!
Selected channel: 21
Number of Old Keys: 01
Test OK!
Programming OK!
Number of programmed keys: 01
Disconnect and switch Ignition OFF,
then back ON with NEXT KEY, and wait 5 seconds!
No Connection to ECU!
Może mi ktoś wytłumaczyć w którym momencie wkłada się drugi kluczyk, i czy w tym momencie mam się jeszcze raz połączyć z VAGTACHO? Czy od razu kodować drugi pomijająć oryginalny kluczyk. Gdy chce zmienić kluczyk program się rozłącza:
No Connection to ECU!
PIN CODE OK!
Selected channel: 21
Number of Old Keys: 01
Test OK!
Programming OK!
Number of programmed keys: 01
Disconnect and switch Ignition OFF,
then back ON with NEXT KEY, and wait 5 seconds!
No Connection to ECU!
Może mi ktoś wytłumaczyć w którym momencie wkłada się drugi kluczyk, i czy w tym momencie mam się jeszcze raz połączyć z VAGTACHO? Czy od razu kodować drugi pomijająć oryginalny kluczyk. Gdy chce zmienić kluczyk program się rozłącza:
No Connection to ECU!
po wyjęciu pierwszegoptryzna pisze:
Może mi ktoś wytłumaczyć w którym momencie wkłada się drugi kluczyk,
nieptryzna pisze:i czy w tym momencie mam się jeszcze raz połączyć z VAGTACHO?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
A jeśli mam tylko kabel VAGTACHO 2.5 program VAG będzie na tym kablu działał? Oryginalnie dostałem tylko program VAGTACHO.rakczek pisze:Wyglada na to ze immo wylaczyles dlatego kluczyk mruga...
Ciezko dokodowac kilka kluczy vag tacho
Skoro masz juz pin licznika zakoduj go VAGiem tam bedzie prosciej.
"KODOWANIE KLUCZY ZA POMOCA VAG KKL
Potrzebujemy:
- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)
Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.
Uwagi:
- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania."
Nie wiem czy ten opis będzie pasować, ale podobnie wygląda, a Ty chyba zrobiłeś jeden błąd w programowaniu. Po odczytaniu ile jest zakodowanych kluczyków, masz tam wpisać 0 żeby ten 1 wykasować.
Potrzebujemy:
- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)
Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.
Uwagi:
- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania."
Nie wiem czy ten opis będzie pasować, ale podobnie wygląda, a Ty chyba zrobiłeś jeden błąd w programowaniu. Po odczytaniu ile jest zakodowanych kluczyków, masz tam wpisać 0 żeby ten 1 wykasować.
Niestety nie mam VAG KKL tylko VAGTACHO, jutro spróbuję uwag do tej instrukcji. Odłączę na parę minut aku i zacznę całą procedurę od nowa. Może mi tylko ktoś powiedzieć co i jak po kolei robić:
1. wkładam oryginalny klucz, zapłon, Connect Select ECU, program New Key, wpisuję PIN, wpisuję liczbę kluczy i pierwszy jest czyli:
PIN CODE OK!
Selected channel: 21
Number of Old Keys: 01
Test OK!
Programming OK!
Number of programmed keys: 01
Disconnect and switch Ignition OFF,
then back ON with NEXT KEY, and wait 5 seconds!
i co dalej wyciągam oryginalny kluczyk, program się rozłącza: No Connection to ECU! ?
Czy sam mam zrobić Disconnect ?
I dalej:
2. wsadzam drugi klucz i czekam 5 sekund ? i wyciągam ?
Czy dobrze myślę czy coś inaczej?
1. wkładam oryginalny klucz, zapłon, Connect Select ECU, program New Key, wpisuję PIN, wpisuję liczbę kluczy i pierwszy jest czyli:
PIN CODE OK!
Selected channel: 21
Number of Old Keys: 01
Test OK!
Programming OK!
Number of programmed keys: 01
Disconnect and switch Ignition OFF,
then back ON with NEXT KEY, and wait 5 seconds!
i co dalej wyciągam oryginalny kluczyk, program się rozłącza: No Connection to ECU! ?
Czy sam mam zrobić Disconnect ?
I dalej:
2. wsadzam drugi klucz i czekam 5 sekund ? i wyciągam ?
Czy dobrze myślę czy coś inaczej?
wkładasz 2, przekręcasz na zapłon i masz dopisany transponderptryzna pisze: I dalej:
2. wsadzam drugi klucz i czekam 5 sekund ? i wyciągam ?
Czy dobrze myślę czy coś inaczej?
[ Dodano: 24 Lut 2010 23:15 ]
wpisujesz ilość transponderów,nie zaznaczasz kasuj stare i to wszystko co cię powinno interesować
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
tylko nie namotaj bo koszta naprawy będą wysokie,jeśli autko doprowadzisz do stanu lawetowego to mogę pomócptryzna pisze:Jutro spróbuję i dam znać czy się udało czy dalej mruga immo. Dziękuję za pomoc.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Witam. Dziś ze znajomym rozwiązałem problem. Niestety Vagtacho nie potrafił skasować błędu. Migająca kontrolka immo - błąd programowania kluczy. Co dziwne auto paliło i jeździło na dwóch dopasowanych niby błędnie kluczach. Błędu nie dało sie skasować, natomiast wykasowanie starych kluczy i dodanie nowych programem vag-com rozwiązało problem. Nie polecam nikomu dodawanie nowych kluczy programem i kablem VAGTACHO, może mieć takie same problemy jak ja. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości