Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

 
	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Ezi							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 26
 		- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:48
 		
		
																- Lokalizacja: dzwinów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Ezi » wt mar 21, 2006 16:20
			
			
			
			
			mam problem z silnikiem, chodzi o to ze pali olej i jak się przystawi szmate do tłumika i doda gazu to szmata robi sie czarna od doleju. jak jest tego przyczyna, czy to uszczelka pod głowicą??
			
									
									
		
		
				lajf is brutal end ful of zasadzkas
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
																			
								barca90							 
						- Ma gadane

 			
		- Posty: 242
 		- Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
 		
		
																- Lokalizacja: Beskidy
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: barca90 » wt mar 21, 2006 16:38
			
			
			
			
			Jeżeli to jest sadza po spalonym oleju to uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Ezi							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 26
 		- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:48
 		
		
																- Lokalizacja: dzwinów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Ezi » wt mar 21, 2006 17:02
			
			
			
			
			to nie jest sadza. wygląda jak olej, bo jak się przyłoży ręke to jest to mokre i tłuste
			
									
									
		
		
				lajf is brutal end ful of zasadzkas
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » wt mar 21, 2006 18:41
			
			
			
			
			jak tluste i mokre to 
a) poszly uszczelniacze
b) poszly pierscienie
c) pekla glowca 

d) wszystkie odpowiedzi sa prawidlowe
A dymi ci na niebiesko czy tylko rzyga olejem?
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamtd							
 
						- VW Baron

 			
		- Posty: 3346
 		- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Krakowa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 20:35
			
			
			
			
			Ezi pisze:chodzi o to ze pali olej
Dwa zasadnicze pytania:
- oleju na bagnecie Ci ubywa?
- kolor spalin wpada w niebieski?
A ten test który zrobiłeś może nawet nie wiesz, ale jest to badanie zadymienia spalin, lecz... w dieslu. Spalony olej wcale nie jest czarny - czarny jest wynik niecałkowitego i nieprawidłowego spalania.
 
			
									
									
		
		
				jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » wt mar 21, 2006 21:16
			
			
			
			
			Adamtd pisze:A ten test który zrobiłeś może nawet nie wiesz, ale jest to badanie zadymienia spalin, lecz... w dieslu. Spalony olej wcale nie jest czarny - czarny jest wynik niecałkowitego i nieprawidłowego spalania.
 Witam kolege inzyniera 
 
 zgodze sie co do ubywania oleju... bo to bedzie najwyrazniej wskazywalo na jego przedowstawanie sie do silnika i wyrzucanie przez rure... owszem wynik niecalkowitego spalania jest czarny ale jest to najczesciej sadza w postaci lotnej a nie jako tlusta i mokra maz... zreszta sadze od oleju latwo odroznic... a co do oleju to przepracowany olej tez jest koloru czarnego... ale w tym przypadku najwazniejsze jest to czy silnik dymi na niebiesko i czy ubywa oleju... Pozdrawiam 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamtd							
 
						- VW Baron

 			
		- Posty: 3346
 		- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Krakowa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamtd » wt mar 21, 2006 21:30
			
			
			
			
			KamilW pisze:Witam kolege inzyniera
 
 
			
									
									
		
		
				jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Ezi							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 26
 		- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:48
 		
		
																- Lokalizacja: dzwinów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Ezi » śr mar 22, 2006 12:05
			
			
			
			
			troche kopci na niebieski i efekt jest taki że nawet przy rozgrzanym silniku w ciepły dzień z tłumika leci cały czas para, jakbym dopiero co go odpalił z rana i w w niskiej temperaturze. Poza tym czuc że pali olej.
			
									
									
		
		
				lajf is brutal end ful of zasadzkas
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamtd							
 
						- VW Baron

 			
		- Posty: 3346
 		- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Krakowa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamtd » śr mar 22, 2006 13:16
			
			
			
			
			Ezi pisze: leci cały czas para
to jest normalne w zimie
Najważniejsze jest w Twoim przypadku ile oleju bierze silnik - tzn. czy 1 litr na 1000 km, czy 0,1 litra na 1000 km - o takie przeliczenie mi chodzi - czyli jak często i ile dolewasz oleju
 
			
									
									
		
		
				jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Ezi							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 26
 		- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:48
 		
		
																- Lokalizacja: dzwinów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Ezi » śr mar 22, 2006 14:14
			
			
			
			
			nie wiem ile pali tego oleju bo zauważyłem to dopiero wczoraj, ale na bagnegie jest stan sie rajczej nie zmienia. Zresztą to auto mojej mamy i nie zawsze ja sprawdzam wszystkie płyny, czasem brat lub ojciec. Odkręcałem nawet świece, ale są suche.
			
									
									
		
		
				lajf is brutal end ful of zasadzkas
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamtd							
 
						- VW Baron

 			
		- Posty: 3346
 		- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Krakowa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamtd » śr mar 22, 2006 16:13
			
			
			
			
			Ezi pisze:nie wiem ile pali tego oleju bo zauważyłem to dopiero wczoraj
Więc trzeba poświęcić na obserwacje jakieś od 1000 do 5000 km i obserwować co jakiś czas poziom oleju na bagnecie i zliczać ewentualne dolewki. Jeżeli faktycznie pali olej, to musi go ubywać z miski olejowej w ilościach zauważalnych
 
			
									
									
		
		
				jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Ezi							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 26
 		- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:48
 		
		
																- Lokalizacja: dzwinów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Ezi » śr mar 22, 2006 16:24
			
			
			
			
			przecież nie będe jeździł 5000km czy nawet 1000 z niebieską chmurą na ogonie!! Jutro wymienie pierścienie, jak nie pomoże to zmienie jeszcze uszczelniacze na zaworach.
			
									
									
		
		
				lajf is brutal end ful of zasadzkas
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Adamtd							
 
						- VW Baron

 			
		- Posty: 3346
 		- Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
 		
		
											- Lokalizacja: okolice Krakowa
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Adamtd » śr mar 22, 2006 17:26
			
			
			
			
			Ezi pisze: z niebieską chmurą na ogonie!!
jeśli masz taką chmurkę to by silnik łykał z 1l/1000 km. Pierścienie to może być półśrodek, bo może trzeba większego remontu. Jeśli Ci się nie chce sprawdzić zużycia oleju to należy zrobić próbę ciśnienia sprężania wraz z próbą olejowa a nie wymieniać cokolwiek w silniku w ciemno.
 
			
									
									
		
		
				jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » śr mar 22, 2006 18:23
			
			
			
			
			Tez tak mysle... chyba taniej bedzie przeprowadzic taka probe niz wymieniac pol silnika... bo moze sie okazac ze to tylko uszczelka pod glowica... bez przeprowadzenia tego testu i jeszcze kilku innych nie da sie poprawnie zdiagnozowac co i czy wogole cokolwiek jest uszkodzone... u mnie przy niebieskiej chmurze z rury palil 2 l oleju na 1000 km ale mowy nie bylo o rzyganiu olejem z rury... tylko niebieski dym... i winne okazaly sie uszczelniacze... ale radze nie podejmowac pochopnych decyzji i posluchac Adama bo to naprawde konkretny i dobrze znajacy temat forumowicz... bo jesli w taki sposob bedziesz podchodzil do tematu to moze od razu wymien caly silnik... po co sie piep.....! pozdrawiam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości