Witam,
Ostatnio mam problemy ze swoim golfem. Przy odpaleniu samochodu na zimno silnik szarpie, ma nierowne obroty. Bez dodania gazu nie odpala. Po dodaniu gazu odpala, ale i tak czuje nierowne obroty.
Podejrzewam silnik krokowy (i/lub) przepistnice (bo w trakcie jazdy tez potrafi szarpac przy utrzymywaniu stalej predkosci).
Objaw, ktorym się sugeruję z tym pomysłem wymiany krokowca jest dziwne syczenie w jego okolicy (gdzies tam, gdzie jest gaznik i cala ta reszta). Po odpieciu kabla zasilajacego silnik krokowy, syczenie ustaje. Moze jakies zwarcie gdzies tam w srodku-nie wiem.
Czy mial ktos z czyms podobnym do czynienia?
Co do przepustnicy, to czy jak ja kupie na szrocie, to nie bede musial tam nic kalibrowac (czytalem cos takiego w innych tematach tego forum - faktem jest, ze pisali tam o rozbieranych i czyszczonych przepustnicach). Jak poznać (na oko) czy przepustnica nie byla ruszana w srodku?
Z gory serdecznie wszystkim dziekuje za (p)odpowiedzi.
Golf 3 1.6 (1993) Dziwne syczenie po przekręceniu kluczyka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprawdz okolice wtrysku podcisnienienie !
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 15:24 ]
ABU lub AEA to silniki na mono wtrysku więc nic nie trzeba kalibrować
ps
byc moze sam regulator cisnienia padł w Mono-wtrysku
stąd te syczenie (paliwo przelewa ) trudno zdiagnozować nie słysząc tego
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 15:24 ]
ABU lub AEA to silniki na mono wtrysku więc nic nie trzeba kalibrować
ps
byc moze sam regulator cisnienia padł w Mono-wtrysku
stąd te syczenie (paliwo przelewa ) trudno zdiagnozować nie słysząc tego
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 16:39 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
He - a tego nie brałem pod uwage... Troche poszperałem po necie i rzeczywiście uszkodzenie regulatora ciśnienia paliwa mogłoby tłumaczyć szarpanie występujące podczas utrzymywania stałej prędkości. Tym bardziej, że teraz skojarzyłem kolejny fakt - mianowicie po zatankowaniu samochodu do pełna szarpanie chwilowo ustępowało (na kilkadziesiąt do stukikudziesięciu km). Przy małej ilości paliwa w zbiorniku to przerywanie jest najbardziej dostrzegalne i uciążliwe.
Niestety nie znam się za bardzo na tym wszystkim (nie wiem nawet gdzie szukać tego regulatora
- jutro zgladne pod maske, może jest gdzieś na wierzchu)... No ale wielki google podpowiedział mi jeszcze, że to może być wina jakichś złych napięć, które generyje mikrokontroler... Co Wy na to? czy ten regulator ciśnienia paliwa też jest sterowany jakimś napięciem (czy może jest urządzeniem czysto mecha/hydraulicznym)??
Czy przepustnica też może mieć znaczenie w tym przerywaniu? A no i co może być uszkodzone w tej całej przepustnicy (jakie jest typowe uszkodzenie?)
Niestety nie znam się za bardzo na tym wszystkim (nie wiem nawet gdzie szukać tego regulatora

Czy przepustnica też może mieć znaczenie w tym przerywaniu? A no i co może być uszkodzone w tej całej przepustnicy (jakie jest typowe uszkodzenie?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 95 gości