Cos bierze prad w Passat B5 :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lut 11, 2010 17:31

virus1986 pisze:powiedzial zebym zamknol drzwi na pilocie czyli wszystkie sie zamknely ale maske mial caly czas otwarta
przy otwartej masce alarm by się załączył...chyba że przytrzymał krańcówkę
virus1986 pisze:Na chwile obecna jestem w trakcie kupywania multimetru
To może poczekajmy aż kupisz...wtedy się coś wymyśli, bo coś słabo wierzę w tych elektryków



virus1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:02
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: virus1986 » czw lut 11, 2010 17:41

Nic nie przytrzymywal bo obydwoma rekami cos grzebal przy multimetrze . A ja stalem obok niego. Zakupie multimetr zrobie tak jak napisales i postaram sie jak najszybciej odezwac.



greg

Post autor: greg » czw lut 11, 2010 23:07

Qto pisze:przy otwartej masce alarm by się załączył..
nie uzbroi się o tą klapę - dlatego nie masz wtedy sygnału trąbką o zamknięciu



virus1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:02
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: virus1986 » wt lut 23, 2010 12:30

Witam ponownie. Dlugo mnie nie bylo ale nie mam mozliwposci sprawdzenia samochodu bo teraz codziennie go uzywam i mam 2 zm. Ale w zeszlym, tygodniu nie majac jeszcze miernika dalem samochod do znajomego mechanika ktory mi go sprawdzal i stal dwa dni i odpalil na 3 dzien, po czym przejechalem od niego do siebioe do garazu jakies moze pol kilometra i zostawilem go. Mechanik pokazywal mi na mierniku napiecie 11.85 V po czym nie stwioerdzil nic :/. Ja jak go zostawilem w garazu nie wlanczalem alarmu (poprotu nie zamykalem drzwi) i nie uzywalem samochodu dzien po czym przyszedlem do garazu na 2 dzien i majac juz miernik (przyszedl w miedzy czasie) zmierzylem napiecie w aku i wynioslo 11.40 V, wsiadam do samochodu przekrecam 3 razy zeby rozgrzac swiece i za trzecim razem rozrusznik zakrecil moze raz albo dwa tak bardzo opornie, kontrolki zaswiecily i samochod nie odpalil. Pytanie do Was jakie musi byc napiecie w aku zeby samochod odpalil ??
I nastepne to jak mam podlaczyc ten miernik zeby spr ile mi bierze samochod pradu w stanie spoczynku ??
W przyszlym tyg nie bede potrzebowal samochodu to zosatwie go w garazu na 3 dni otwartego wteyd alarm sie nie uzbroi i sie okaze czy jak przyjde na 3 dzien czy to winba alarmu



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lut 23, 2010 12:54

virus1986 pisze:jakie musi byc napiecie w aku zeby samochod odpalil ??
Napięcie nie jest takie istotne...bo może być prawidłowe powyżej 12V a akumulator tak dojechany że nawet raz rozrusznikiem nie zakręcisz i aku rozładowany... To 11.4 co miałem to za mało.
virus1986 pisze:jak mam podlaczyc ten miernik zeby spr ile mi bierze samochod pradu w stanie spoczynku ??
Zdejmij minusową klemę z akumulatora, jeden kabelek miernika dajesz to tej zdjętej klemy a drugi do minusa na akumulatorze. Miernik ustawiony na pomiar w "A" lub "mA"
greg pisze:Qto napisał/a:
przy otwartej masce alarm by się załączył..
nie uzbroi się o tą klapę - dlatego nie masz wtedy sygnału trąbką o zamknięciu
to u mnie troszkę inaczej jest



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 23, 2010 14:07

Skoro podmieniałeś aku i dalej masz to samo, to problem leży w samochodzie. O jakimś poborze prądu świadczy choćby spadek napięcia na aku - z 11,8 do 11.4V. Ogólnie samo 11,85V to też nie jest dużo - idealnie powinno być 12,6V przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu. Dziwię się jednak, że na pomiarze prądu nic nie wychodzi....

Jedyne co możesz zrobić, to odłączyć klemę i po porostu przedłuż kable od klemy i od końcówki akumulatora na zewnątrz auta - podłącz amperomierz (pamiętaj, że większość multimetrów wymaga, aby przełożyć przewody pomiarowe w inne gniazdo, niż przy innych pomiarach) - i wtedy zamknij auto. Nie ma siły, musi coś pokazać.

Ewentualnie może być tak, że coś po jakimś czasie zaczyna brać prąd - także zostaw auto na noc i co jakiś czas np. co 2godz. sprawdź co pokazuje miernik.
Można jeszcze powyciągać wszystkie bezpieczniki - i wtedy zostawić na noc. Jak coś się zmieni, to sprawa jasna...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

virus1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:02
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: virus1986 » śr lut 24, 2010 13:20

Zrobilem dzisiaj pomiar tak jak mi pisaliscie. Ustawilem miernik na 20 A czerwony kabelek do COM a czarny do 20A, odpiolem minusowa kleme i jeden przylozylem do klemy a drugi kabelek do bieguna aku(nie pamietam jaki doczego ale jakby cos to by pokazywalo z minusem) potem na mierniku zaczelo mi skakac 0.70 pozniej 0.50 pozniej 0.60 az wkoncu stanelo na 0.42 i juz nie drgnelo , oczywiscie wszystko w "A". Czy to jest normalne ze tak skacze na pomiarze?? czy 0.42 A to jest duzo czy malo? Ile powinien brac taki samochod pradu? Podrkeslam ze samochod byl otwarty nie zamknety czyli tak jakby alarma nie byl uzbrojony. Maska w gorze i nie dociskalem zadnej krancowki bo nie wiem jak to zrobic nie zamykajac maski. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr lut 24, 2010 13:25

virus1986 pisze:czy 0.42 A to jest duzo czy malo?
dużo za dużo... 0.02 jakby było to git. Jeżeli wszystkie odbiorniki miałeś wyłączone (radio, oświetlenie wnętrza, itp) to musisz po kolei wyciągać bezpieczniki i patrzeć kiedy wskazanie na mierniku spadnie.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lut 24, 2010 13:36

To jak ci elektrycy to mierzyli? A czy jak masz otwarte maskę, to coś tam się nie świeci przypadkiem na desce? Bo może właśnie ta lampka ciągnęła prąd. Jak nie, to tak jak Qto napisał.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

virus1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:02
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: virus1986 » czw lut 25, 2010 11:33

Elektrycy wlasnie mi to mierzyli w taki sam sposob jak ja. I zadnej krancowki nie przytrzymywali. Nic nie swiecilo we wnetrzu bo mam wszystko wylaczone, radio zawsze nawet na 5 minutowym postoju wylanczam zanim zgasze silnik (jakos sie tak nauczylem od kiedy zaczol mi wysiadac aku), nie mam w srodku nic poinstalowanego typu GPS czy jakies inne dodatkowe urzadzenia.
Jak mam to robic z tymi bezpiecznikami ??
Prosze o dokladny opis bo troche tego nie kumam :). Przykladam miernik i odpinam bezpieczniki ale jakie ?? Moge obojetnie jakie czy jest jakas okreslona kolejnosc ??
No i ile musi samochod brac zeby bylo dobrze ??

[ Dodano: 25 Lut 2010 10:36 ]
Aha a 0,02 Amper cdzy mAmper ??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lut 25, 2010 12:26

virus1986 pisze:Przykladam miernik i odpinam bezpieczniki ale jakie ??
wszystkie po kolei, aż trafisz na duży spadek wskazania amperomierza.
virus1986 pisze:0,02 Amper cdzy mAmper
0.02A; 20mA
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 12:26 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 25, 2010 13:51

virus1986 pisze:Jak mam to robic z tymi bezpiecznikami ??
Prosze o dokladny opis bo troche tego nie kumam :) . Przykladam miernik i odpinam bezpieczniki ale jakie
Od pierwszego do ostatniego. Wypinasz, lecisz zerknąć na miernik czy się zmieniło. Jeśli nie to następny. Jak po wyjęciu się zmieni (spadnie) znaczy znalazłeś.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lut 25, 2010 13:54

bodzio_j pisze:Wypinasz, lecisz zerknąć na miernik czy się zmieniło
lepiej wyczarować drugą osobę do pomocy :) tylko ktoś trochę ogarnięty żeby był :)



virus1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 10, 2010 21:02
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: virus1986 » pt lut 26, 2010 10:38

Dzisiaj przyszedlem do garazu i zrobilem pomiar wyszedl 0.44A . No to wziolem sie do roboty.Wyciaglem pierwszy z gory bezpiecznik i poszedlem zmierzyc patrze a na mierniku i mi pokazuje 0.05 A. Ucieszony ze znalazlem wkoncu rozwiazanie postanowilem to sprawdzic i wpiolem go spowrotem do skrzynki, zrobilem pomiar i dalej jest 0.05A, pozniej go wyciaglem i tak samo :/ wlozylem go spowrotem i zaczolem sprawdzac inne bezpieczniki. Wtedy po ktoryms z koleji pokazalo mi sie na mierniku 0.03A i do ostatniego bezp. caly czas mi sie pokazywalo 0.03A :/. Kiedy mialem juz wpietei sprawdzone wszystkie bezpieczniki odpalilemn samochod i po minucie zgasilem.Wyciagnolem kluczyki ze stacyjki i poszedlem zmierzyc. Na mierniku pokazalo mi sie 0.05A :/. Teraz juz nie wiem sam bo skoro na samym pocztaku mi sie pokazywalo 0,44A i po wypieciu bezp... pokazuje 0.05A to co jest przyczyna?? Przeciez ja tak naprawde tylko powypinalem i powpinalem bezpieczniki i nic wiecej. Jest mozliwosc ze bezpiecznik byl zle wpiety i temu zarlo pradu wiecej ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości