napiecie w zaworkach n75 i n18

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » ndz sty 31, 2010 08:56

munior pisze:
bradley pisze:tak w ogole to po co chcesz go wymieniac?
No własnie?
erie85 pisze:Na tygodniu wymienie go i sie wtedy okaze czy jest lepiej.
lepiej czyli co ?Masz problemy z przeładowaniem ?Czy z cykaniem.Bo jezeli tylko z cykaniem i nic się poza tym nie dzieje to że tak powiem szukasz dziury w całym
nie tylko chodzi o cykanie. silnik wyraznie traci moc powyzej 2 tys obrotow, jakby sie blokowal. Bylem na vagu i wskazalo ze to wina n75, a o to cykanie to tak przy okazji sie pytam. Przeczyscilem ten zaworek troszke pomoglo ale nadal go zamula.



mateusz2307
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 26, 2010 14:17
Lokalizacja: Czaniec

Post autor: mateusz2307 » ndz sty 31, 2010 12:28

mam pytanie odnośnie naworka n75, jak włącze zapłan to w zaworku cały czas coś szczela



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz sty 31, 2010 13:43

erie85 pisze:nie tylko chodzi o cykanie. silnik wyraznie traci moc powyzej 2 tys obrotow, jakby sie blokowal. Bylem na vagu i wskazalo ze to wina n75, a o to cykanie to tak przy okazji sie pytam. Przeczyscilem ten zaworek troszke pomoglo ale nadal go zamula.
Zamula bo przeładowuje i komp tnie dawkę .Reanimacja polegająca na przeczyszczeniu i psiknieciu tu i tam wystarcza na krótko lub wcale .Trzeba wydać ok.150zł i wymienić na nowy albo zrobić bajpas co wiąże się z lekkim niedoborem ciśnienia doładowania bo spada do ok.0,6bara

[ Dodano: 31 Sty 2010 12:47 ]
mateusz2307 pisze:mam pytanie odnośnie naworka n75, jak włącze zapłan to w zaworku cały czas coś szczela
Weż no chłopie poczytaj temat od poczatku bo ręce opadają
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 13:45 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz sty 31, 2010 14:28

Wpierw bajpas, logi i mozna patrzec czy to n75 czy WG ;) No chyba, ze masz kogos na podmiane to nie ma problemu.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

erie85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 09:57
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: erie85 » pn lut 15, 2010 22:48

wymienilem ten zaworek. samochod przyspiesza tak jak powinien. problem rozwiazany



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lut 16, 2010 00:25

erie85 pisze:wymienilem ten zaworek. samochod przyspiesza tak jak powinien. problem rozwiazany
:bigok:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » pn lut 22, 2010 23:58

to moze ja sie jeszcze podepne pod temat,
chcialbym zapytac o te napiecia, ktore byly podawane na N75, czy sa prawidlowe.... mam taki problem ze wszystko jest w porzadku dopoki nie przekrocze ok 2600 obrotow, potem silnik sie zamula i ponowny start go ratuje i tak w kolko, znajomy mechanik powiedzial ze jesli zaworek nie cyka to raczej jest walniety, ale mowil zeby jeszcze dla pewnosci przystawic probowke do kostki tego zaworka i jesli swiatelko bedzie migac to na bank zawór n75 jest walniety....
i wlasnie mam pytanie o to napiecie bo u mnie na wlaczonym zaplonie faktycznie pulsuje swiatelko, nie wiem jaki prąd tam jest bo nie mam miernika ale swiatelko bardzo slabo sie żarzy tak jakby zamiast 12V dostawalo połowę, czy to normalne? i czy z tym miganiem to prawda?


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lut 23, 2010 00:44

supr3me pisze:ale swiatelko bardzo slabo sie żarzy tak jakby zamiast 12V dostawalo połowę, czy to normalne? i czy z tym miganiem to prawda?
Tak ma być i wszystko jest prawidłowo.Na wolnych obrotach żaróweczka podłączona pod zasilanie n75 bedzie mrugać i słabo się żarzyć(i to jest właśnie to cykanie) ,w miarę dodawania gazu będzie się rozjaśniać ciągle pulsując .Wymieniaj od razu n75 bo zużywa się on mechanicznie i żadne czyszczenie mu nie pomoże .Też tak miałem ,zaworek wydawał się działać prawidłowo cykał itd.Niestety turbo ciągle przeładowywało i musiałem zrobić bajpasa bo nie dało się jeżdzić .Zaworek wymieniłem na nowy pierburga i wszystko wruciło do normy .Kupiłem na allegro ok.140zł bo w sklepie to jakiś kosmos 270zeta :panna:
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 00:46 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » wt lut 23, 2010 01:08

munior pisze:Tak ma być i wszystko jest prawidłowo.Na wolnych obrotach żaróweczka podłączona pod zasilanie n75 bedzie mrugać i słabo się żarzyć(i to jest właśnie to cykanie) ,w miarę dodawania gazu będzie się rozjaśniać ciągle pulsując .Wymieniaj od razu n75 bo zużywa się on mechanicznie i żadne czyszczenie mu nie pomoże .Też tak miałem ,zaworek wydawał się działać prawidłowo cykał itd.Niestety turbo ciągle przeładowywało i musiałem zrobić bajpasa bo nie dało się jeżdzić .Zaworek wymieniłem na nowy pierburga i wszystko wruciło do normy .Kupiłem na allegro ok.140zł bo w sklepie to jakiś kosmos 270zeta
ale zastanawia mnie jedno, probowką sprawdzalem napiecie w kostce ale tym samym zawór n75 nie byl podpiety, to skad wiadomo ze zawór jest do wymiany skoro nie sprawdzam jego tylko napiecie w kostce? czy sprawdzane napiecie jest regulowane przez komputer i stad wiadomo ze zalapal błąd? i czy po wymianie zaworu trzeba usunac błąd z komputera (jesli takowy sie pojawil)?


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lut 23, 2010 11:00

supr3me pisze:ale zastanawia mnie jedno, probowką sprawdzalem napiecie w kostce ale tym samym zawór n75 nie byl podpiety, to skad wiadomo ze zawór jest do wymiany skoro nie sprawdzam jego tylko napiecie w kostce?
Kolego odpuść sobie te testy napięcia bo wg.mnie tracisz czas .Mówię to z własnego doświadczenia bo kombinowałem tak jak ty i po mimo że zaworek wydawał się sprawny to nie był .Zrób sobie bajpas czyli wężyk z cisnieniowej części turbo podłącz bezpośrednio do gruszki zaworu upustowego omijając n75.Ten test pozwoli ci praktycznie z całą pewnością stwierdzić czy n75 pracuje prawidłowo.
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 11:04 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
supr3me
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr paź 10, 2007 10:02
Lokalizacja: MANCHESTER

Post autor: supr3me » wt mar 09, 2010 00:02

problem rozwiązany, po wymianie zaworu n75 wszystko wrocilo do normy :)
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 00:02 przez supr3me, łącznie zmieniany 1 raz.


jest: Bora 1.9TDI AJM 01' Anglik :)

był: Golf MK3 1.9TDI AHU 96'

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » ndz mar 21, 2010 21:41

Jest jeszcze inna opcja, czasami zaworek jest ok. ale westgate się przycina i powoduje dokładnie to samo, czasami pomaga w tym przypadku dmuchanie w niebieski wężyk idący do tego westgate, jeszcze inna opcja to uszkodzony sterownik silnika :) czyli komputer.


Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości