[mkII] Kontrolka ciśnienia oleju straszy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw gru 23, 2004 02:10

Silnik wypłukany z nagarów jakimś płynem, filtr wymieniony na inny znacznie większy, olej wymieniony z mineralnego na półsyntetyk. Jak się silnik rozszczelni to popełnie samobójstwo kapciem :kac: Ale może wszystkie problemy się rozwiążą :food:


=-Pinhead-=

kawol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

i co?

Post autor: kawol » wt sty 11, 2005 01:54

jest jakiś finał tej historii?
pozdro



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt sty 11, 2005 03:45

Problem pozostał :grrr:
Jedni fachowcy mówią "to panewki, to musza być panewki" a inni (z większą renomą) "to na pewno wina elektryki" tłumacząc że spotali sie ostatnio z trzema takimi przypadkami przy VW i zawsze winne były tworzace się zgrzewy (dokładnie takiego słowa użył) w instalacji elektrycznej. Na dzisiaj jestem umówiony z elektrykiem który ma sprawdzić jak to jest w rzeczywistości. Jak okaże się że to nie elektryka to będe kombinował dalej (pompa,panewki) :chytry:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt sty 11, 2005 05:35

no to ja tez mam podobny problem
zamontowywalem licznik z obrotomierzem wszystko o.k cacy pieknie odpalam wszystkie kontrolki gasna ruszam przekraczam 2500obr i zaczyna migac kontrolka nic nie brzeczy jutro bede probowal cos zdzialac jak rozkminie to napisze co jest grane
olej jest tyle ile ma byc przed wymiana licznika ani razu mi sie nie zapalila kontrolka



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt sty 11, 2005 12:54

Z licznikiem to i ja miałem problemy. Oryginalny miał uszkodzony obrotomierz i kontrolke oleju. Wymieniłem na inny używany i zaczeły się te problemy. Ale czy występowały też na starym liczniku nie wiem bo nie dało się tego stwierdzić bez kontrolki oleju :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » wt sty 11, 2005 14:38

pompa oleju ..pompa ma zawor zwrotyny ,on moze sie zaciac i nei odbijac ...czyli jedziesz sobie powiedzmy 3 tys obortow on jest jekko uchylony i moze sie przyciac ,zaciac i zapala sie kontrolka oleju ..jak dodasz gazu to cisnienie podskoczy ruszy zawor i jest ok ,ale znowu jedziesz i bedzie sie powtarzac ....najpierw pompe sprawdz ...(trzeba wykrecic i zawor w pompie...a potem panwki tylko zoastają...



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » wt sty 11, 2005 14:53

Krzylu pisze:no to ja tez mam podobny problem
zamontowywalem licznik z obrotomierzem wszystko o.k cacy pieknie odpalam wszystkie kontrolki gasna ruszam przekraczam 2500obr i zaczyna migac kontrolka nic nie brzeczy jutro bede probowal cos zdzialac jak rozkminie to napisze co jest grane
olej jest tyle ile ma byc przed wymiana licznika ani razu mi sie nie zapalila kontrolka
Dobrze zrozumiałem? Efekty zaczeły Ci sie dziać po wymianie licznika?
Który rok produkcji auta? Jeżeli Masz z przed 88r to normalne.W intalacji do 88 miałeś jeden czujnik ciśnienia oleju (ten w głowicy) ,po 88 były dwa -drugi przy filtrze oleju.Jeżeli założyłeś "nowsze" zegary po88 do instalacji z przed 88 to układ elektroniczny sterujący kontrolką i brzęczkiem (jest w szybkościomierzu) "nie widzi" drugiego czujnka i stwierdza małe ciśnienie oleju.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr sty 12, 2005 01:37

Jestem po wizycie u elektryka. Popatrzył, posprawdzał i stwierdził że według niego to nie jest problem mechaniczny silnika tylko jakiś kabel zwiera albo nie łaczy. Podłączał czujniki, coś tam pogrzebał przy tych kablach, podłaczył ponownie i kazał nagrzać silnik na luzie. Wcześniej jak na luzie przy nim trzymałem przez chwilke 2500rpm to odezwał się bzyczek z diodą. Po jego ingerencji nic nie straszyło. Pojeździłem troche po placyku przy 2000-2900rpm i tez nic. Zapłaciłem i w drodze powrotenej do domu (40km) nic się nie zaświecało. Specjalnie jechałem najczęściej w przedziale 2000-3000rpm i próbować różnych "testów" jak ostra jazda żeby się nagrzał porządnie i zejście z obrotami do 2,5k. I nic :) W drodze do elektryka bzyczek odzywał się chyba ze 4 albo i 5 razy, w powrotnej ani raz. Daje to mi pewną nadzieje że jednak problem został rozwiązany za 10zł ale to nadal nic pewnego. Jak zrobie nim jeszcze ze 100km conajmniej i nic się nie bedzie działo to zaczne się dopiero wtedy cieszyć :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » śr sty 12, 2005 02:26

Żeby się nie okazało że ta dioda już nigdy nie zaświeci :hmm: Ja ze swoją kontrolką nie miałem czasu podjechać do elektryka ale w tym lub przyszłym tygodniu podskocze i zobaczymy jaki jest u mnie problem. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 12, 2005 03:23

marek29 pisze:
Krzylu pisze:no to ja tez mam podobny problem
zamontowywalem licznik z obrotomierzem wszystko o.k cacy pieknie odpalam wszystkie kontrolki gasna ruszam przekraczam 2500obr i zaczyna migac kontrolka nic nie brzeczy jutro bede probowal cos zdzialac jak rozkminie to napisze co jest grane
olej jest tyle ile ma byc przed wymiana licznika ani razu mi sie nie zapalila kontrolka
Dobrze zrozumiałem? Efekty zaczeły Ci sie dziać po wymianie licznika?
Który rok produkcji auta? Jeżeli Masz z przed 88r to normalne.W intalacji do 88 miałeś jeden czujnik ciśnienia oleju (ten w głowicy) ,po 88 były dwa -drugi przy filtrze oleju.Jeżeli założyłeś "nowsze" zegary po88 do instalacji z przed 88 to układ elektroniczny sterujący kontrolką i brzęczkiem (jest w szybkościomierzu) "nie widzi" drugiego czujnka i stwierdza małe ciśnienie oleju.



Dokladnie kolego tak wlasnie mam jak piszesz auto jest z 85 roku i mam jeden czujnik w glowicy w chlodnicy oleju mam zaslepke a zegary sa z 88 roku.teraz nasuwa sie pytanie co dalej? trzeba kupic czujnik wkrecic i podlaczyc tylko gdzie podpiac kable do brzeczka czy gdzies jeszcze?
tak wlasnie myslalem ale nie bylem pewny WIELKIE DZIEKI KOLEGO :prayer:



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr sty 12, 2005 12:18

Krzylu ,musisz wyjąć (niestety) jeszcze raz deskę i z opisu na folii tej zielonej z tyłu zegarów wyczaić na którym pinie jest wyprowadzony styk.
Niepamiętam dokładnie jak to jest opisane ,ale chyba 0.4B i 1.8b (albo bar) poza tym na forum jest gdzieś opis pin-out zegarów.
Zobacz czy masz kabelki do tych styków we wtyczce (od strony samochodu) Pewnie nie masz ale przy odrobinie szczęścia może instalacja była robiona "przyszłościowo" i będzie.
Jak to znajdziesz to spróbuj polączyć te dwa styki 0.4 i 1.8 z sobą.Powinno pomóc.



Awatar użytkownika
Demoonek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 12, 2005 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Demoonek » śr sty 12, 2005 18:48

halo halo u mnie jest takze problem z bzyczkiem i kontrolka oleju. Wszystko zaczelo sie po wymianie oleju i filtra na nowy (nalalem lotos mineralny), poprzedni olej juz dawno powinien zostac wymieniony (ciekly jak woda), wszystko bylo ok ruszylem w trase i po 700 km zalaczyl sie dwa razy przy ostrej jezdzie ale dalem temu spokoj, teraz gdy dochodze do 2 tys obr. zaczyna sie wlanczac kontrolka i bzyczek (najczesciej na nagrzanym juz silniku na zimnym sporadycznie), co moze byc przyczyna? czyzby pompa padla po wymianie oleju i filtra?



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr sty 12, 2005 19:21

Czegoś nie rozumiem,w podpisie Masz napisane 85r a piszesz o bzyczku.Z tego co wiem (chyba że się myle-to mnie poprawcie) wtedy nie zakładali bzyczków.Zmieniałeś zegary? Na mocowaniu filtra oleju Masz czujnik ciśnienia?
Z tą zmianą oleju to może być zbieg okoliczności.
Utrata ciśnienia przy nagrzaniu silnika (kończącego się) jest normalna,poprostu zimny olej jest gęstrzy -nagrzany rzadszy i przy nieszczelnościach na panewce głównej (centrującej) ciśnienie spada poniżej granicznej wartości.
Zacznij od pomiaru ciśnienia w warsztacie,a potem można będzie szukać przyczyny , powodów może być mnustwo.
Panewki,pierścienie,zawór nadciśnieniowy,pompa a może bzdet coś w instalacji lub sam czujnik.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 12, 2005 22:57

powiecm ci w ten sposob mam takie ustrojstwo typu "przypominacz o nie wylaczonych swiatlach"i jak zapalam silnik jak jest zimny cos brzeczy wlacze swiatla przestaje bardzo mozliwe ze nie mam brzeczyka nie zaprzeczam.co do rozbierania deski to tak juz jezdze ze 2tyg z rozkrecona deska
jak sie przygladalem zegara to jest tam takie oznaczenie jak podales 0.4 i 1.8bara moze nie takie oznaczenie ale pamietam ze cos takiego jest.
kabli prawdopodobnie niemam bo szukalem trzeba bedzie podlaczac
i na filtrze oleju razem z chlodnica oleju niemam czujnika oleju zaslepka jest(sruba)
tylko ze co mnie ciekawi jak odlacze obrotomierz to kontrolka zapala sie tylko przy odpalaniu silnika czy jest to jakos polaczone razem w tej folii/druku w liczniku?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 325 gości