POMOCY!!!niepodłączony kabel sondy lambdy.Gdzie go podlączyć

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarek2522
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 22, 2009 12:19
Lokalizacja: pruszcz gdański
Kontakt:

Post autor: czarek2522 » ndz lut 21, 2010 12:44

więc tam mam go podłączyc?



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lut 21, 2010 12:45

Workshop za to mówi że jednożyłowa. Zresztą nie ważne nie dalej jak pół godziny temu grzebałem przy swoim RP i jestem bardziej niż pewien że jest jednozyłowa. :chytry:

[ Dodano: 21 Lut 2010 11:46 ]
czarek2522, wiesz czemu jest odpięta? masz gaz?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 12:49

Przewód z sondy nie ma oplotu, dopiero za złączką jest oplot. W okolicach cewki zapłonowej powinien wychodzić czarny, troszkę grubszy i bardziej sztywny przewód - zobacz, gdzie on idzie - do jego żyły powinna być podłączona sonda.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

czarek2522
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 22, 2009 12:19
Lokalizacja: pruszcz gdański
Kontakt:

Post autor: czarek2522 » ndz lut 21, 2010 12:50

nie nie mam instalacji gazowej.A z lewej strony faktycznie jest jakis przewód z "dzwonkiem"gumową osłonką i też jest nie podlączony.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 12:52

A w ogóle do podjedź do mnie, to oblookamy ;)
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 12:52 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 21, 2010 13:01

Lipek81 pisze:dopiero za złączką jest oplot
no ale ten kawalek kabla szukamy własnie wiec pisalem o oplocie



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 13:50

No i problem rozwiązany... Ktoś w przewodzie ekranowanym od sondy lambda zwarł sygnał z ekranie, zaizolował i ekran przykręcił do pokrywy zaworów. A kabelek od sondy sobie wisiał luźno.

Dodatkowo u kolegi okazało się, że na aparat zapłonowy cały czas podawane jest podciśnienie, nawet przy wolnych obrotach - co w silniku RP nie powinno mieć miejsca. Stąd już prosta droga do źle ustawionego zapłonu i problemami z mocą, na które skarżył się kolega czarek2522


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lut 21, 2010 19:33

Lipek81, zapytam z ciekawości, skąd szło podciśnienie do aparatu?


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 20:12

Niby było podłączone prawidłowo - do elektrozaworka przy wtrysku. Ale cały czas jest tam podciśnienie - niezależnie od tego jakie obroty, oraz od tego, czy wtyczka jest podłączona, czy nie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

grzesar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grzesar » ndz lut 21, 2010 22:55

Mój przewód z oplotem jest przykręcony do pokrywy zaworów teraz wiem już jakie jest jego przeznaczenie.Nie wiem jednak jak to do konca doprowadzić,kabelek połączyć z wtyczką sondy a oplot? Aparat zapłonowy miałem podłączony do króćca,który ssał cały czas,gdy podłaczyłem go we własciwe miejsce,silnik gasł na gazie po puszczeniu pedału przyspieszacza.Winą za to obarczam ustawianie zapłonu ze zle podłączonym podcisnieniem.Trzeba podłączyć tam gdzie ma byc i dopiero ustawiać.Czy moje wywody trzymaja sie kupy?


Nie gram w golfa,jeżdżę nim

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 23:37

Tak właśnie powinno być, ale sprawdź jeszcze, czy jak prawidłowo podłączysz podciśnienie, to pojawia się ono przy dodaniu gazu i zanik przy puszczeniu - ponieważ silnik gaśnie po puszczeniu gazu, to najlepiej podłącz jakiś inny wężyk do tego zaworka i wtedy zobacz, czy wszystko jest ok. Jak tak, to przełącz wężyki i ustaw zapłon.

Co do sondy - oplot do pokrywy zaworów, a rdzeń do sondy - od tego miejsca kabelek do sondy nie ma oplotu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

grzesar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grzesar » pn lut 22, 2010 18:34

Dzięki! Jak złapię troche czasu to postaram się z tym uporac.


Nie gram w golfa,jeżdżę nim

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości