Jak sygnał prędkości pojazdu wpływa na pracę silnika?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jak sygnał prędkości pojazdu wpływa na pracę silnika?

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 14:23

W nowszych samochodach (początek lat 90 i później) do sterownika silnika doprowadzony jest sygnał z czujnika prędkości pojazdu (VSS) ze skrzyni biegów. Do czego wykorzystywany jest ten sygnał przez ECU? Jak wpływa on na pracę silnika?

Od prazu uprzedzę może niektóre odpowiedzi - wiem, że sygnał z tego czujnika jest podłączony do prędkościomierza. Ale po co doprowadzony on jest też do ECU?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz lut 21, 2010 16:02

z tego co ja zauważyłem to jak samochód jedzie wrzucisz na luz to wolne obroty są większe niz na postoju, dodatkowo jest też brany sygnał z impulsatora na sterowanie głośności radiem, czym szybciej jedziesz to radio się zgłasnia



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 16:26

Hmmm.... Ale po co by to miało być?
Przemo440 pisze:dodatkowo jest też brany sygnał z impulsatora na sterowanie głośności radiem, czym szybciej jedziesz to radio się zgłasnia
-mi chodzi tylko o sygnał do ECU - nic więcej. Wiem, że ten sygnał doprowadzony jest do radia, GPS, tempomatu, pewnie też jakieś ESP itp. - ale to mnie nie interesuje. Chodzi mi tylko o samo sterowanie silnika.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 21, 2010 17:46

w dieslach do regulacji siłownika prędkości biegu jałowego (cytuje Info tech )
W benzynowych MK3 - ten sygnał do ECU nie jest doprowadzony, a w nowszych mk4 też chyba nie , w jeszcze nowszych nie wiem.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 17:47 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 17:52

Chodzi mi o benzynę. Choć z tym dieslem to dziwna sprawa, bo tak na prawdę sygnał prędkości pojazdu nie ma nic do prędkości silnika. Przecież samochód może być na luzie itp.
Paweł Marek pisze:W benzynowych MK3 - ten sygnał do ECU nie jest doprowadzony
- ABF, 9A - oba te silniki mają doprowadzony ten sygnał. Z tym, że 9A występował w dwóch wersjach - z i bez podłączenia tego czujnika. Oczywiście wiem, że 9A nie był montowany w mkIII, ale np. w mkII i pasku B3.

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 16:53 ]
VR6 też ma ten sygnał doprowadzony do ECU.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 21, 2010 17:59

przepatrzyłem schematy ABF i vr-a wszystkie wersje w Infotechu i nie widzę. Może mam złe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 18:02

Ja właśnie sprawdzam w Autodata. 9A - pin 35 na ECU, VR (AAA) - pin 9, ABF - pin 35

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 17:04 ]
W 9A jestem 100% pewien, że taki sygnał jest doprowadzony, bo sam go wycinałem przy swapie tego silnika do mk1.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz lut 21, 2010 18:06

mi sie wydaje ze dostosowuje dawke paliwa do obciążenia itd


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 18:08

jeson pisze:mi sie wydaje ze dostosowuje dawkę paliwa do obciążenia itd
- chyba nie koniecznie - bo niby skąd ma wiedzieć, jak bieg jest wbity? W takim wypadku bardziej wiarygodne by było porównanie wychylenia przepustnicy i prędkości wału, albo pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym, lub pomiar przepływu powietrza.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 21, 2010 18:09

w Infotechu 9A pin 35 ma masę, VR pin 9 jest od przekaźnika zasilania ECU, a w ABF masz rację 35 jest opisane jako wyjście na prędkościomierz (nie na czujnik w skrzyni ale to by sie mogło zgadzać. Moze ktoś się dołączy do tematu jeszcze


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 18:13

Paweł Marek, zobacz inne roczniki z silnikiem 9A - bo, tak jak pisałem wcześniej - były dwa rodzaje elektroniki - z czujnikiem prędkości i bez. Właśnie w tym, gdzie nie ma czujnika prędkości pin 35 jest podłączony do masy.A w AAA pomyliłem się - pin 65.

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 17:16 ]
Kurde, znowu pomyłka - w 9A prędkość jest na pinie 2.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 21, 2010 18:18

No fakt. Czytnij http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic131020.html http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/czujnikvss.html

w jakiś sposób wpływa pewnie na jałowe żeby były utrzymywane równomiernie ale tylko kombinuję


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 21, 2010 18:24

Dzięki Paweł Marek za lekturę, szukałem w necie, ale nic nie znalazłem.... Tylko po jakiego groma wolne obroty uzależniane są od prędkości pojazdu? Może chodzi o powolną jazdę z puszczonym gazem (np. w korku)?

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 17:28 ]
A tak teraz patrzę na schematy, to w obu rodzajach elektroniki 9A jest ten sygnał prędkości. Zauważyłem, że to jest zrobione tak, że sygnał z czujnika idzie najpierw do licznika a potem z licznika dopiero do ECU. Pewnie chodzi o przeliczenie prędkości w zależności od skrzyni biegów.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lut 21, 2010 18:42

Jezeli jest czyjnik predkosci jazdy to w kazdym VW przechodzi przez licznik Kolor kabla NIEBIESKO BIALY Spotykany najczesciej w kostce radia :D
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 18:45 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 101 gości