GOLF III Niedzialajacy klakson Jakis problem z stacyjka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

GOLF III Niedzialajacy klakson Jakis problem z stacyjka

Post autor: ziiksd » pt lut 19, 2010 16:24

Witam
Klakson mi niedziala .
a Dokladnie mowiac sytuacja wyglada tak ze klakson dziala na krutko sprawdzalem przekaznik tez dziala pewnie gdzies kable miedzy klaksonem a przekaznikem nie lacza . ale to nie jest problemem chodzi mi o to ze jak porusze kierownica gura dol to slysze jak przekaznik pyka tak jak bym naciskal klakson a tylko ta kierownica ruszam (ruszam tak jak bym sprawdzal na niej luzy i wtedy przekaznik sie odzywa) bo je sie ze jak sprawdze okablowanie i je zrobie to bedzie mi trabil samowolnie ;/ POmocy ?


MAm Golfa III 1,8 Kat GL 92r



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lut 19, 2010 19:22

Niestety, nie można uniknąć starannego przejrzenia instalacji: sygnał może zatrąbić w każdej chwili i tak pozostać.
Interesujące są przewody ze złącz do manetek: brązowy ze złącza 4-stykowego i brązowo-niebieski ze złącza 7-stykowego; sprawdzić czy nie ma otarć izolacji itd. Gdy nic nie będzie podejrzanego, pozostaje zdjęcie kierownicy i sprawdzenie przewodów już bezpośrednio do samych przycisków sygnału. Także możliwe jest uszkodzenie samych manetek (rzadszy przypadek).
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 19:22 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



marekk_marecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 15:25
Lokalizacja: Ry-wy

Post autor: marekk_marecki » ndz lut 21, 2010 13:54

Zico63b pisze:sygnał może zatrąbić w każdej chwili i tak pozostać.
No właśnie, tak się stało. Pewnego dnia ni stąd ni zowąd klakson zaczął trąbić i nie chciał przestać. Jako ze nie potrafiłem na szybko odłączyć wtyczki musiałem brutalnie odciąc kabel.
Czy Tobie się coś podobnego przytrafiło? Co moze być przyczyną?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lut 21, 2010 15:48

W Golfach układ sygnału jest taki, że napięcie (plus) idzie na sygnał natychmiast po włączeniu zapłonu. Drugi przewód od sygnału wraca w kierunku kabiny i jego dopięcie przyciskiem w kierownicy do masy powoduje, że sygnał zaczyna trąbić.
Z tego wynika, iż każde zwarcie tegoż kabelka masowego do blachy gdzieś po drodze powoduje nieplanowane trąbienie. Takie np. przyszczypanie jest możliwe przy pracach w komorze silnika, koło skrzynki bezpieczników, kolumny kierownicy i zepsuciu się przycisku w samej kierownicy (tu w zależności od wersji koła kierownicy mogą być nawet cztery przyciski).
Pozostaje więc staranne sprawdzenie czy gdzieć nie jest przewód przetarty, przyszczypany itd.



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » ndz lut 21, 2010 21:29

ok bede w niedalekiej przeszlosci wymienial lozysko na tej kierownicy bo mam duze luzy i to pewnie lozysko rozbiore go i poszukam gdzies przebicie lub nacietych kabli Dzieki:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 233 gości