MK 4 1,6 8v AKL po remoncie wciąż bierze olej oraz dymi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grepal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 26, 2009 13:43
Lokalizacja: Łomża

MK 4 1,6 8v AKL po remoncie wciąż bierze olej oraz dymi

Post autor: grepal » sob lut 20, 2010 01:27

Witam
Moja dziewczyna ma autko z silnikiem 1,6 8v 101KM oznaczenie AKL. Ok m-ca po zakupie autko zaczeło brać olej i dymić.
Stwierdziłem że będą to uszczelniacze-wymieniłem je bez zdjęcia głowicy na 100% precyzyjnie - dalej brał i dymił
A nawet po ok 400 km zaczął chodzić na 3 cylindrach - nagar na świecach więc wymieniłem ale znowu pochodził troche i zarzucił na świece
Sprawdziłem szczelność - było ok
Następnie odma - wiadomo pcha olej wiec i odma mokra ale nie zawalona
Następnie stwierdziłem że pierścienie - rozebrałem silnik pierścienie ok
Zawory z ogromną ilościa nagaru więc wyczyściłem i dotarłem
Złożyłem szczelność ok
Zalałem lotos półsyntetyk i dalej bierze ,dymi i chodzi na 3 cylindrach po pewnym czasie
Zrobiłem dotychczas po remoncie ok 40 km

Co może być??



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » sob lut 20, 2010 01:32

To co zrobiles to zaden remont.Na moj gust to nie ma pierscieni w tym aucie albo tuleje stracily wymiar.Co rozumiesz pod pojeciem pierscienie okej?



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » sob lut 20, 2010 09:29

Tak jak pisze kolega waski1 pierscienie mogą być odpuszczone tzn nie mają swojej sprężystości,mogą mieć luz w rowku i wtedy silnik pompuje olej.Przerabiałem to samo u siebie.


Jacek

grepal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 26, 2009 13:43
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grepal » sob lut 20, 2010 11:02

Z ta ostatnia wypowiedzia mógłbym się zgodzić...Pierścienie są na bank dobre luz sprawdzony ponadto porównane z nowymi ale na rowku ma minimalny luz w rowku góra-dół (po osi) ale mimo obaw stwierdzilem ze tak ma byc...



greg

Post autor: greg » sob lut 20, 2010 13:52

grepal pisze:Pierścienie są na bank dobre luz sprawdzony ponadto porównane z nowymi ale na rowku ma minimalny luz w rowku góra-dół (po osi) ale mimo obaw stwierdzilem ze tak ma byc...
daj spokój - czapa w górę - komplet pierścieni za 230zł nowy - tylko nie ten jak w oryginale tylko ten ze sprężynką i będzie spokój.

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 12:55 pm ]
tu wrzucałem fotki http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t&start=15



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » sob lut 20, 2010 20:10

Najlepiej by było poprawić(wyrównać)rowki u tokarza i dopasować pierścienie.


Jacek

grepal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 26, 2009 13:43
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grepal » pn lut 22, 2010 11:10

hm...tylko jaka gwarancja ze dopasuje dobrze pierścienie?sama uszczelka pod głowice i pierścienie to duży koszt a może sie okazać że znowu jest cos do d..y:( Tymczasem zmienie olej 10w40 na 20w40 mam nadzieje ze troche sie uszczelni i bede szukał powoli 2 silnika...Gdyby nie zarzucał oleju na świece tzn chodził na 3 garach to nie byłoby tragedii.



Awatar użytkownika
rabitt86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 16:22
Lokalizacja: kraków

Post autor: rabitt86 » pn lut 22, 2010 11:54

dziwie się czemu skoro rozebrałeś auto nie wsadziłeś nowych pierścieni nowe zawory zhonować cylindry wyważyć korby i splanować głowicę za około 500- 1000 masz silnik jak nowy



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn lut 22, 2010 11:55

Opisze Ci mój przypadek z tym samum silnikiem.W ymieniłem slnik w UK na 2 tygodnie przed Świętami Bożego Narodzenia i niby pewnym autem wybrałem się do Polski.W Belgii zatrzymałem ię żeby zatankować i po zjezdzie do stacji zapaliła się kontrolka oleju więc mu dolałem do stanu.Ujechałem może ok 300 km i to samo,więc zaczeła się jazda z przygodami.Do Polski dojechałem dolewając co jakiś czas oleju.Tak samo jak Tobie zarzuciło mi świece więc myślałem że z Katowic już mnie będą holować,ale dojechałem do domu.Zawiozłem auto do mechanika,okazało się że pierścienie były zapieczone,i przy okazji do wymiany 4 podpalone zawory,prowadnice i uszczelniacze.Teraz nie bierze ani grama oleju.


Jacek

grepal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 26, 2009 13:43
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grepal » pn lut 22, 2010 12:19

Hm...Robiłem to jak dla siebie wiec nie chciałem ładować się w "zbedne" koszty miałem nadzieję że to bedzie wina zawalonych nagarem odoliwiających i zaworów bo szczelność prawie na maxa.Wrzuciłem je do nafty i puściło zawory dotarłem założyłem uszczelniacze . Naprawde luzy były ok a po za tym nowe pierścienie miały identyczny luz jak poprzednie. Silnik ma autentyczny przebieg 140tyś km autem jezdził małolat( z briefu) który nie wiedział co to jest wymiana oleju,bo wyleciała smoła:(Dopiero jak wlalem 10w40 zaczely sie problemy. Wrzuce silniczek za 1000 zł i je sprzedam bo juz mam go dosyc - kupie diesla 130 KM;)Ja mam Bore 130 zadowolony jestem jak cholera tylko mam problemy z zapalaniem jak postoi ale najprawdopodobniej to uszczelka w pompie za 3 zł - nie mam 20 min żeby zabrac sie do tego ;)



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn lut 22, 2010 15:18

Tak na marginese to te silniki to niewypał Vw.


Jacek

greg

Post autor: greg » pn lut 22, 2010 16:49

grepal pisze:Robiłem to jak dla siebie wiec nie chciałem ładować się w "zbedne" koszty
no to zaoszczędziłeś 230zł + silikon do miski. A teraz żeby to poprawić to uszczelka pod głowicę silikon, możliwe że i planowanie, olej itd O robocie dodatkowej nie wspomnę



grepal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sie 26, 2009 13:43
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grepal » pn lut 22, 2010 17:15

Robota to pikus - Pan Pikuś;) tyko czasu szkoda bo swojej borowinki nie ma kiedy zrobic ;( Pierscienie są ok. a koszt u mnie to średnio po 70zł za sztuke wiec 280...Stawiam na rowki w tłokach, bo tylko to podejrzanie wygladalo:(...Naprawde miałem dużo wątpliwości jak wrzucałem pierścienie. Dzisiaj leje olej 20w40 zobaczymy...Mam nadzieje ze troche uszczelni...



greg

Post autor: greg » pn lut 22, 2010 19:03

grepal pisze:Pierscienie są ok.
moje i u kumpla tez wyglądały OK a wymiana na inny typ pomogła w 100%

[ Dodano: Pon Lut 22, 2010 6:06 pm ]
w moim przypadku tam gdzi edawałem głowicę do roboty jestteż sklep własnie z pierścieniami uszczelkami głowicy itp. I tam facet jak zapytałem o pierścienie to zapytał - na sprzedaż czy dla siebie - jak dla siebie to tego g... co oryginalnie montują nie zakładaj - bo zamiast poprawy może być pogorszenie - więc dobraliśmy z innego silnika vw o tej samej średnicy cylindrów - tyle że z 8zaworówki (dlatego nie są te składane tylko ze sprężynką)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości