[1Y] Plama oleju przy odmie i szalejący wiatrak.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

[1Y] Plama oleju przy odmie i szalejący wiatrak.

Post autor: Netognos » pt lut 19, 2010 15:33

Witam wszystkich serdecznie :).
Mam pytanko. Dziś grzebałem sobie w moim golfie (Mk3 silnik 1Y, większość auta z roku 92;p). Zauważyłem sporawą plamę na silniku, na skrzyni korbowej, tam gdzie wychodzi przewód od odmy. Obejrzałem jak wygląda gleba pod autem i plamy nie było, nie zauważyłem też żeby samochód wcześniej brał olej. Pewnie uszczelka, co? To poważne? Powinienem się z tym spieszyć, skoro silnik nie traci oleju? I czy jak będę odkręcać ten przewód od odmy, to muszę spuścić olej z silnika? Fotka poglądowa:
Obrazek
Druga sprawa to wentylator. Kupiłem samochód z zepsutym (albo i wyjętym;p) termostatem, bo autko chłodzi się cały czas dużym obiegiem i nie przekracza 70 st. A że dziś kupiłem sobie termostat wahlera i niedługo będę miał dostęp do kanału, to postanowiłem sprawdzić wentylator. Wsadziłem karton w chłodnicę i pojechałem się przejechać. Temperatura ładnie doszła do 95 st. i załączył się wentylator. Wszystko ok, tylko że jak ten wiatrak zaczął się kręcić, to w pierwszej chwili pomyślałem że najechałem na jakieś zwierzątko :goof: . Wentylator skacze tak, że mało mojemu golfowi ryjka nie urwie :| Czego to może być wina? Wszystkie łopatki ma...



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt lut 19, 2010 15:55

Netognos pisze:Zauważyłem sporawą plamę na silniku, na skrzyni korbowej, tam gdzie wychodzi przewód od odmy. Obejrzałem jak wygląda gleba pod autem i plamy nie było, nie zauważyłem też żeby samochód wcześniej brał olej. Pewnie uszczelka, co? To poważne?
Jak nie cieknie to się nie przejmuj ,wymień uszczelke .
Netognos pisze:I czy jak będę odkręcać ten przewód od odmy, to muszę spuścić olej z silnika?
nie musisz
Netognos pisze:Wentylator skacze tak, że mało mojemu golfowi ryjka nie urwie
w sensie że nierówno ?czy nie plynnie ?Prawdopodobnie to wina łożysk w silniku elektrycznym wentylatora .Pewnie latami się nie włączał i wszystko stanęło .Sprawdż ręką jak nie chodzi czy wentylator porusza się płynnie bez zacięć i czy nie ma luzu poprzecznego


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Post autor: Netognos » pt lut 19, 2010 16:12

Dzięki za szybką odpowiedź, wymienię tą uszczelkę.
Netognos napisał/a:
Wentylator skacze tak, że mało mojemu golfowi ryjka nie urwie
w sensie że nierówno ?czy nie plynnie ?Prawdopodobnie to wina łożysk w silniku elektrycznym wentylatora .Pewnie latami się nie włączał i wszystko stanęło .Sprawdż ręką jak nie chodzi czy wentylator porusza się płynnie bez zacięć i czy nie ma luzu poprzecznego
Sam wentylator obraca się płynnie i swobodnie, napędzany silnikiem jak i obracany ręką. Tyle że podskakuje cała jego obudowa. Do tego stopnia że z zamkniętą maską, z zewnątrz, samochód wygląda jakby zaraz miał się rozlecieć ;p. Niema żadnych oporów i zacięć przy obracaniu wentylatora, zaraz sprawdzę czy niema czasem jakichś luzów. Że też o tym nie pomyślałem wcześniej :blush: .

[Edit]
Nie, zero luzów. Poprzecznego zero, wzdłużnego mniej niż milimetr. Czyli na chłopski rozum, łożysko silnika sprawne... Muszę coś z tym zrobić zanim zmienię termostat, bo jak on mam mi tak warczeć w każdym korku, to się w końcu rozleci o0.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 17:22 przez Netognos, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt lut 19, 2010 21:19

Netognos pisze:Tyle że podskakuje cała jego obudowa.
no to przyjrzyj się gdzie jest luzna ta obudowa bo sama z siebie nie podskakuje


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Post autor: Netognos » sob lut 20, 2010 00:38

No spoko, dzięki :). Głównie o tą odmę mi chodziło, z wiatrakiem sobie jakoś już poradzę ;].



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2010 00:41

munior pisze:no to przyjrzyj się gdzie jest luzna ta obudowa bo sama z siebie nie podskakuje
To samo miała moja siostra w takim samym silniku...poprawiłem mocowanie i jest git :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości