Brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak mocy
Dzisiaj jak zwykle odpaliłem auto i przejechałem nim kilka km (reagowało jak zwykle - dynamicznie). Wyprzedziłem jedno auto, potem drugie moc taka jak powinna być, a temp. ok. 70stopni. Chwilę później kiedy chciałem wyprzedzić trzecie auto samochód strasznie się zamulił, jakby moc spadła z tych 165 do 90KM (wygląda to mniej więcej tak jak próbuje się dodać gazu od razu po odpaleniu silnika na silnym mrozie - muł straszny). Czasem auto słabiej się zbierało jak paliły się kontrolki od ABS czy ASR, ale w momencie kiedy gasły wszystko wracało do normy. Teraz mimo, że kontrolki się nie palą strasznie powoli zaczęło wchodzić na obroty, szczególnie widoczne do tych 2000 do 3000 kiedy normalnie wbijało w fotel... teraz przekroczenie 3000 obrotów graniczy z cudem. Jeśli chodzi o dźwięk przy dodawaniu gazu to wszystko w normie, poza tym auto nie dymi. Można wbijać gaz do dechy, a auto przyspiesza marnie. Mogę dodać, że nie przeciągam auta na biegach i zazwyczaj przy tych 2000 obrotów wrzucam wyższy bieg, nie gaszę na zimnym i nie gazuję od razu po odpaleniu więc dbam o turbo.
Co to może być ? Coś zawilgotniało ? Jakiś czujnik, może nieszczelność ? Dziwi mnie to, że moc zanikła po kilku kilometrach, a nie od razu po odpaleniu auta.
Co to może być ? Coś zawilgotniało ? Jakiś czujnik, może nieszczelność ? Dziwi mnie to, że moc zanikła po kilku kilometrach, a nie od razu po odpaleniu auta.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 09:01 przez mikew_86, łącznie zmieniany 1 raz.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10567
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
mikew_86, typowy objaw notlaufu, wpisz słowo notlauf do wyszukiwarki to będziesz miał setki podpowiedzi
dodam że przyczyną notlaufu mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek (a taką masz)
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...
[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
dodam że przyczyną notlaufu mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek (a taką masz)
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...
[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
jak zawsze tak robisz to to może być przyczyną notlaufumikew_86 pisze:..........Mogę dodać, że nie przeciągam auta na biegach i zazwyczaj przy tych 2000 obrotów wrzucam wyższy bieg,
Nie wiem, to sprawdzę dzisiaj jak wyjadę z pracy... też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...damcio151 pisze:pytanie tylko , czy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wróciła moc ?
Czasem przeciągnę auto do tych 3-4 tys, jeżdżę dynamicznie, ale nie przeciągam non stop, bo nie o to chodzi. 1 bieg zawsze do 1,5K, a drugi do 2K, jak przeciągam to tylko na trzecim i wyżej...
Być może zapchany jest katalizator, bo niedawno jak auto nigdy nie puszczało dymka tak w ciągu 2 tyg ze 2x puściło szarą chmurkę przy przeciągnięciu do tych 3-4, ale tylko za pierwszym takim przygazowaniem, potem już bez dymu nawet przy przeciąganiu.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10567
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
chodzi o to, czy łapie notlauf po przekroczeniu pewnej granicy obrotów np. 3000 rpm a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu moc wraca a po przekro czeniu 3000 rpm (np) moc znowu ucieka?mikew_86 pisze: też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 10:46 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
Od momentu, kiedy normalnie wbija w fotel czyli od ok. 2000 obrotów.... dzisiaj po tych kilku km nie było tego czuć, po prostu muł i bardzo wolno wchodził na obroty... zobaczymy jak będzie po ponownym odpaleniu... jeśli zjawisko się powtórzy to dzisiaj podepnę auto pod VAGa, bo mam taką możliwość i wtedy wrzucę tutaj jakie błędy wystąpiły.mettenos pisze:chodzi o to, czy łapie notlauf po przekroczeniu pewnej granicy obrotów np. 3000 rpm a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu moc wraca a po przekro czeniu 3000 rpm (np) moc znowu ucieka?mikew_86 pisze: też mam nadzieję, że wszystko wróci do normy...
Filtr powietrza sprawdzałem jakieś pół roku temu... szczerze powiedziawszy od tamtej pory nie zaglądałem. Filtr paliwa razem z filtrem oleju i samym olejem był wymieniany ze 2 miesiące temu (zrobiłem ze 2000km przez ten czas). 3 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd i powiem szczerze, że od tamtej pory auto też potrafiło lekko zamulić, ale wtedy tłumaczyłem to złą trakcją i zamokniętymi czujnikami ABS i ASR... po tym jak lampki gasły, a trakcja wracała i moc wracała na odpowiedni poziom. Dzisiaj trakcja jest dobra, kontrolki się nie zapalają więc nie wiem, sprawdzę ten filtr powietrza i przepływomierz... ale najpierw VAG.mettenos pisze:mikew_86, podstawowe rzeczy jak filtr paliwa, filtr powietrza wymieniane?
mikew_86, może mulić jeśli kont synchronizacji jest przestawiony, wartość po zvagowaniu powinna być równa zeru, może coś przy rozrządzie zrypali ?!? bez diagnostyki VAG'iem się nie obejdzie, statyczne i dynamiczne ja czytałem na forum w temacie jakiegoś gościa który miał kłopot też z zamulaniem, też pisał, że zapalały mu się kontrolki od ESP itp, i było coś nie tak z zespołem PD, kontrolka ESP zgłasza problemy z mocą
podklejam Ci fajny temat z forum Mastersa, poczytaj
http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=28938
pozdrawiam
podklejam Ci fajny temat z forum Mastersa, poczytaj
http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=28938
pozdrawiam
Dziwne, dzisiaj wracając z roboty wszystko ok, piłowałem auto, specjalnie pojechałem dłuższą trasą żeby je poprzeciągać i moim zdaniem rwie jeszcze lepiej niż przed tą dzisiejszą akcją ze spadkiem mocy. Możliwe, że coś się przetkało ? Pod VAG i tak podłącze, ale to już po weekendzie, bo dzisiaj niestety kabelek był niedostępny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości