MK II 1,8 GX Czy ma odcięcie podczas toczenia sie na biegu ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Ale dałeś spalanie na 1 funcji czy na 2giej ?matisim pisze:a to dziwne, albo w moim to nie działa albo jednak nie ma odciecia. bo jednak po puszczeniu gazu zostaje mi tyle ile było.. chyba że k-jetronic tego nie maJohnatan pisze:to czemu w kazdym aucie co jest w wyposażone w komputer chwilowego spalania.. pod odpuszczeniu wyskakuje 0,0l ?
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
To daj na drugiejmatisim pisze:na 1wszej
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
tez kiedys na polibudzie na Transporcie dyskutowalismy na temat spalania podczas puszczenia silnika z pedału gazu- samochod nie spala wtedy nic paliwa ,gdyz jedzie wykorzystujac moment pedu ktory został mu podany na wskutek rozpedzenia auta , stad tez na komputerze w aucie pokazuje spalanie 0,0 l. Ale jakby wziasc na rozumowanie to przeciez silnik cos musi spalac gdy puszczajac auto z pedalu gazu- wał silnika i tak sie caly czas obraca - to wtedy nastepuje co ? iskra jest podawana na swiece, wał sie obraca - ale paliwa nie dostaje ? czyli tlok pracuje , swiece tez ale na sucho bo paliwo jest odciete ? Wg mnie cos paliwa spala na pewno tylko w minimalnym stopniu . No chyba ze w trakcie puszczenia pedalu gazu i odciecia paliwa nastepuje calkowite zatrzymanie walu korbowego i wylaczenie podawania iskry na swieceJohnatan pisze:To daj na drugiejmatisim pisze:na 1wszej
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ludzi przeciez nie można uogólniać.
Auto na wtrysku elektronicznym - spalanie zerowe bo wtryskiwacze sa odcięte elektrycznie po zdjęciu nogi z gazu w zakresie pewnych prędkości obrotowych silnika.
Silniki na gaźnikach, np. Pierburg 2E2 z 1.6 - minimalne spalanie jest bo przepustnica do dobiegu jest uchylona jak na wolnych. ten sam gaźnik w 1.8 GU, układ domyka przepustnicę spalanie bliskie zeru, wtryski mechaniczne nie znam się.
Auto na wtrysku elektronicznym - spalanie zerowe bo wtryskiwacze sa odcięte elektrycznie po zdjęciu nogi z gazu w zakresie pewnych prędkości obrotowych silnika.
Silniki na gaźnikach, np. Pierburg 2E2 z 1.6 - minimalne spalanie jest bo przepustnica do dobiegu jest uchylona jak na wolnych. ten sam gaźnik w 1.8 GU, układ domyka przepustnicę spalanie bliskie zeru, wtryski mechaniczne nie znam się.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ok, to może ja dam jednoznaczną odpowiedź, bo widzę, że już dwie strony są zapisane, a jeszcze nikt nie udzielił odpowiedzi na zadane pytanie. W silniku GX z wtryskiem mechanicznym nie ma funkcji cut-off - czyli odcięcia paliwa, przy hamowaniu silnikiem.
Jeżeli silnik nie ma tej funkcji to spala paliwo także podczas hamowania. Ktoś pisze, że w mkIV wyświetlacz pokazuje mu spalanie 0,0 jak hamuje silnikiem - ale golf mkII to nie mk IV i tyle.
Funkcja ta występuje w silnikach z wtryskiem elektronicznym, natomiast wtrysk mechaniczny zastosowany w silniku GX nie ma takiego odcięcia. Np . silnik RP już ma taką funkcję - wtrysk sterowany jest elektronicznie.
Podczas hamowania silnikiem w kolektorze dolotowym nadal istnieje podciśnienie - przepływ powietrza. Z resztą istnieje on zawsze, kiedy swał silnika się obraca. Wtrysk mechaniczny mierzy ten przepływ za pomocą klapki w rozdzielaczu - jeżeli jest przepływ, to dawkuje, proporcjonalnie do niego - paliwo.
Podciśnienie które wytwarza się podczas pracy silnika ma z kolei wpływ na spalanie podczas hamowania w silnikach gaźnikowych - tam podciśnienie w kolektorze dolotowym jakby "wysysa" paliwo z dysz gaźnika. Skoro przy hamowaniu silnikiem te podciśnienie występuje, to silnik dostaje także paliwo - czyli je spala.
Są oczywiście wyjątki - np. gaźnik 2EE ma funkcję cut-off - jest tam mechanizm który zatyka dysze paliwowe podczas hamowania silnikiem - czyli silnik nie dostaje paliwa. Układ ten sterowany jest elektronicznie. To samo jest w silnikach z wtryskiem elektronicznym - elektronika odcina dopływ prądu do wtrysków na czas hamowania silnikiem - wtryski są zamknięte, czyli silnik nie spala paliwa.
Silniki z wtryskiem takim jak np w GX nie mają żadnego zaworu, mechanizmu, który odcinałby paliwo podczas hamowania silnikiem. Mało tego - w tych silnikach paliwo leje się z wtrysków cały czas, a nie tylko w momencie suwu napełniania. Wtrysk ten zupełnie nie rozróżnia, który cylinder w danym momencie ma suw pracy.
[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 20:46 ]
Jeżeli silnik nie ma tej funkcji to spala paliwo także podczas hamowania. Ktoś pisze, że w mkIV wyświetlacz pokazuje mu spalanie 0,0 jak hamuje silnikiem - ale golf mkII to nie mk IV i tyle.
Funkcja ta występuje w silnikach z wtryskiem elektronicznym, natomiast wtrysk mechaniczny zastosowany w silniku GX nie ma takiego odcięcia. Np . silnik RP już ma taką funkcję - wtrysk sterowany jest elektronicznie.
Podczas hamowania silnikiem w kolektorze dolotowym nadal istnieje podciśnienie - przepływ powietrza. Z resztą istnieje on zawsze, kiedy swał silnika się obraca. Wtrysk mechaniczny mierzy ten przepływ za pomocą klapki w rozdzielaczu - jeżeli jest przepływ, to dawkuje, proporcjonalnie do niego - paliwo.
Podciśnienie które wytwarza się podczas pracy silnika ma z kolei wpływ na spalanie podczas hamowania w silnikach gaźnikowych - tam podciśnienie w kolektorze dolotowym jakby "wysysa" paliwo z dysz gaźnika. Skoro przy hamowaniu silnikiem te podciśnienie występuje, to silnik dostaje także paliwo - czyli je spala.
Są oczywiście wyjątki - np. gaźnik 2EE ma funkcję cut-off - jest tam mechanizm który zatyka dysze paliwowe podczas hamowania silnikiem - czyli silnik nie dostaje paliwa. Układ ten sterowany jest elektronicznie. To samo jest w silnikach z wtryskiem elektronicznym - elektronika odcina dopływ prądu do wtrysków na czas hamowania silnikiem - wtryski są zamknięte, czyli silnik nie spala paliwa.
Silniki z wtryskiem takim jak np w GX nie mają żadnego zaworu, mechanizmu, który odcinałby paliwo podczas hamowania silnikiem. Mało tego - w tych silnikach paliwo leje się z wtrysków cały czas, a nie tylko w momencie suwu napełniania. Wtrysk ten zupełnie nie rozróżnia, który cylinder w danym momencie ma suw pracy.
- na komputrze pokazuje się 0,0 bo elektronika odcieła zasilanie wtrysków, lub zamknęła dopływ paliwa - w starszych silnikach. Gdyby ten sam eksperyment wykonać na starym silniku gaźnikowym, bez funkcji cut-off, nawet podczas hamowania silnikiem byłoby spalanie.esio10 pisze:tez kiedys na polibudzie na Transporcie dyskutowalismy na temat spalania podczas puszczenia silnika z pedału gazu- samochod nie spala wtedy nic paliwa ,gdyz jedzie wykorzystujac moment pedu ktory został mu podany na wskutek rozpedzenia auta , stad tez na komputerze w aucie pokazuje spalanie 0,0 l
[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 20:46 ]
- bzdura. Większość silników do końca epoki mkII nie miala takiego odcięcia. Potem silniki miały już elektroniczny wtrysk - czyli miały odcięcie. A stosowane jest ono do oszczędzania paliwa, a nie do zwiększenia efektu hamowania.kuba_wujo pisze:praktycznie wszystkie silniki fałwejowe mają takie odcięcie. przy hamowaniu silnikiem silnik zużywa bardzo male ilości paliwa. odcięcie takie stosowane jest w celu zwiększenia efektu hamowania silnikiem.
- tak, jak tłumaczyłem wyżej - nie każdy wtrysk ma takie odcięcie. Elektroniczny ma to jakby z automatu, bo implementacja takiej funkcji to tylko nieznacznie zmieniony program w ECU. Z mechanicznym wtryskiem jest trudniej.Qto pisze:Nic. Każdy silnik na wtrysku tak ma.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
to ja jeszcze dorzuce swoje obserwcaje a propo tego odcięcia ale w silniku GU czyli gaźnikowcu wyposażonym w pierburga 2E.
otóż podczas hamowania silnikiem gaźnik ma ten silowniczek który domyka całkowicie przepustnice. na wolnych obrotach o ten siłowniczek opiera się śruba regulacji położenia przepustnicy na wolnych obrotach a podczas hamowania silnikiem ten siłowniczek się cofa i domyka przepustnicę 9na wolnych obrotach po wciśnięciu tego siłowniczka poprostu silnik gaśnie).
Tyle że jest jedno "ale" - na LPG efekt hamowania silnikiem jest dużo mniejszy. dlaczego?
przecież gaźnik domyka przepustnicę a nie dysze paliwa więc i na LPG powinien tak samo hamować a jednak nie, ktoś może mi to wyjaśnić dlaczego tak jest?
otóż podczas hamowania silnikiem gaźnik ma ten silowniczek który domyka całkowicie przepustnice. na wolnych obrotach o ten siłowniczek opiera się śruba regulacji położenia przepustnicy na wolnych obrotach a podczas hamowania silnikiem ten siłowniczek się cofa i domyka przepustnicę 9na wolnych obrotach po wciśnięciu tego siłowniczka poprostu silnik gaśnie).
Tyle że jest jedno "ale" - na LPG efekt hamowania silnikiem jest dużo mniejszy. dlaczego?
przecież gaźnik domyka przepustnicę a nie dysze paliwa więc i na LPG powinien tak samo hamować a jednak nie, ktoś może mi to wyjaśnić dlaczego tak jest?
VW Jetta MK2 1,8
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
kuba_wujo, a możesz dokładnie opisać, jak działa ten siłownik? Skąd jest sterowany itp.? Bo z tego co się orientuję, to w gaźnikach mechanicznych nie ma czegoś takiego jak funkcja cut-off. Owszem, jest pewne zabezpieczenie - podczas hamowania silnikiem przepustnica jest zamknięta, a silnik ma dość wysokie obroty (wyższe niż na biegu jałowym) - w związku z tym w kolektorze dolotowym wytwarza się większe podciśnienie, niż w przypadku tych samych obrotów silnika, ale podczas normalnej jazdy (przepustnica uchylona). Z tego co pamiętam, to są mechanizmy, które zapobiegają nadmiernemu wypływowi paliwa w takich sytuacjach, al nie odcinają one paliwa w 100%.
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 22:05 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Lipek81, funkcja jst realizowana w silniku GU przez typowy siłownik 3 (lub 4) położeniowy jak mają pieburgi 2E2. Po prostu ten sam elektrozawór który w 1.6 np RF tylko po wyłączeniu silnika powoduje całkowite domknięcie przepustnicy, to w GU jest sterowany małym sterowniczkiem umieszczonym w skrzynce z nadrukiem 61 albo 62 (nie pamiętam ale gdzieś mam mogę sprawdzić). Sterownik ten otrzymuje sygnał obrotów z cewki i powoduje że po zdjęciu nogi z gazu na dobiegu przepustnica zamyka się całkowicie, i dopiero gdy obroty spadną gdzieś poniżej 1300 to ponownie ją uchyla tak jak na jałowych obrotach.
Jedna uwaga. Z fizyki wadomo że w naczyniu w którym przepływa gaz lub ciecz jest tym wyższe podciśninie im szybszy jest ten przepływ. Więc załóżmy sytuację że przepustnice w gaźniku są idealnie dokładnie domknięte, to silnik se może ssać, nic paliwa nie wyssie bo niema przepływu powietrza przez gaźnik. Oczywiście nigdy przepustnice nie sa idealnie domknięte, zawsze istnieje ich ustawienie podstawowe, czyli maleńka szparka lub kanalik bocznikowy. Ale ni chodzi o szczegóły tylko o efekt - 2E2 w GU ciągnie tylko śladowe ilości paliwa na dobiegu
Jedna uwaga. Z fizyki wadomo że w naczyniu w którym przepływa gaz lub ciecz jest tym wyższe podciśninie im szybszy jest ten przepływ. Więc załóżmy sytuację że przepustnice w gaźniku są idealnie dokładnie domknięte, to silnik se może ssać, nic paliwa nie wyssie bo niema przepływu powietrza przez gaźnik. Oczywiście nigdy przepustnice nie sa idealnie domknięte, zawsze istnieje ich ustawienie podstawowe, czyli maleńka szparka lub kanalik bocznikowy. Ale ni chodzi o szczegóły tylko o efekt - 2E2 w GU ciągnie tylko śladowe ilości paliwa na dobiegu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A, czyli ta funkcja Cut-off jest w tym przypadku sterowana elektronicznie? Bo po prostu jakoś nie wyobrażam sobie za bardzo, żeby to było realizowane mechanicznie. Jeżeli gaźnik ma jakieś elementy elektroniki, to ok, może mieć tą funkcję. Ale jak jest całkowicie mechaniczny, to raczej nie bardzo...
Wiem, że zazwyczaj jest to realizowane w ten sposób, że ECU porównuje sygnał prędkości obrotowej silnika z sygnałem wychylenia przepustnicy - jeżeli przy danym wychyleniu przepustnicy obroty są wyższe od spodziewanych, to wykrywane jest hamowanie silnikiem i odcinany dopływ paliwa. W przypadku gaźnika 2EE oba sygnały są dostępne. W przypadku gaźników 2E2 w jaki sposób wykrywana jest pozycja przepustnicy? Bo sterownik w skrzynce ma impulsy z cewki ,ale jeszcze potrzebuje info, w jakiej pozycji jest przepustnica - bo skąd ma wiedzieć, że akurat ktoś nie piłuje celowo auta?
Wiem, że zazwyczaj jest to realizowane w ten sposób, że ECU porównuje sygnał prędkości obrotowej silnika z sygnałem wychylenia przepustnicy - jeżeli przy danym wychyleniu przepustnicy obroty są wyższe od spodziewanych, to wykrywane jest hamowanie silnikiem i odcinany dopływ paliwa. W przypadku gaźnika 2EE oba sygnały są dostępne. W przypadku gaźników 2E2 w jaki sposób wykrywana jest pozycja przepustnicy? Bo sterownik w skrzynce ma impulsy z cewki ,ale jeszcze potrzebuje info, w jakiej pozycji jest przepustnica - bo skąd ma wiedzieć, że akurat ktoś nie piłuje celowo auta?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie trzeba mu żadnych informacji o pozycji przepustnicy, po prostu powoduje że przepustnica zamyka się całkowicie.Lipek81 pisze:W przypadku gaźników 2E2 w jaki sposób wykrywana jest pozycja przepustnicy? Bo sterownik w skrzynce ma impulsy z cewki ,ale jeszcze potrzebuje info, w jakiej pozycji jest przepustnica - bo skąd ma wiedzieć, że akurat ktoś nie piłuje celowo auta?
czyli po kolei: cewka daje info o obrotach do sterownika 61, sterownik podaje prąd na elektrozawór z tyłu gaźnika, elektrozawór powoduje maksymalne wciągnięcie trzepienia siłownika 3-położeniowego, przepustnica I-go stopnia się zamyka całkowicie. Inormacja o jej położeniu w tym układzie najprostszym nie jest do niczego potrzebna
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 11:19 pm ]
jak ktoś piłuje auto to przepustnicę uchyla pedałem gazu, w tym momencie pozycja siłownika 3-poł. niema znaczeniaLipek81 pisze:bo skąd ma wiedzieć, że akurat ktoś nie piłuje celowo auta?
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 11:20 pm ]
chodzi tylko sytuację gdy gaz nie jest naciśnięty
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Hmm - czegoś tutaj nie rozumiem - silnik może mieć np. 2tyś obr/min w dwóch sytuacjach - albo ktoś dodał gazu - czyli uchylił przepustnicę i sinik osiągnął te 2tyś obr/min, albo samochód toczy się na puszczonym gazie (przepustnica zamknięta), ale jest rozpędzony, więc poprzez koła, skrzynię biegów napędzany jest wał silnika.
Jak ten sterownik rozróżnia te dwie sytuacje? Bo przecież w jednej z nich należy odciąć dopływ paliwa, a w drugiej nie.
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:25 ]
A, no to teraz rozumiem. Czyli odcinka jest jakby elektroniczno - mechaniczna.
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:27 ]
Czyli działa tylko i wyłącznie przy puszczonym całkowicie pedale gazu - wtedy przepustnica opiera się o siłownik. A siłowni chowa się, jak obroty przekroczą jakiś tam próg.
Jak ten sterownik rozróżnia te dwie sytuacje? Bo przecież w jednej z nich należy odciąć dopływ paliwa, a w drugiej nie.
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:25 ]
A, no to teraz rozumiem. Czyli odcinka jest jakby elektroniczno - mechaniczna.
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:27 ]
Czyli działa tylko i wyłącznie przy puszczonym całkowicie pedale gazu - wtedy przepustnica opiera się o siłownik. A siłowni chowa się, jak obroty przekroczą jakiś tam próg.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
o to chodzi, siłownik chowa się zawsze przy danych obrotach, czyli powyżej ok 1300, ale znaczenie dla położenia przepustnicy ma to tylko na puszczonym gazie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości