mk2 GTD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- memberofhs
- Ma gadane
- Posty: 222
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
- Lokalizacja: Ruda
- Kontakt:
mk2 GTD
Pytanie do kolegów: mam GTD, mam swoją sobie skrzynkę bezpieczników. Doposażam auto, dajmy na to elektryczne szyby, elektryczny szyber. Czy można dołożyć drugą skrzynię bezpieczników? Pociągnąć drugi plus z akumulatora i minus (skąd? - ze skrzyni? czy karoserii?). Co to ma na celu? Nie kaleczenie i nie obciążanie oryginalnej, starej instalacji. Na razie wpinam się pod właśnie starą, lecz szkoda mi niszczyć i dorabiać 200 kabelków do tego jednego głównego, grubego plusa. Jeśli takową skrzynię bezpieczników montować - to jak? Sprzed 89 czy po 89 roku? I gdzie to uciś? Obok standartowej się nie zmieści pod plastikami. Co koledzy radzą?
Temat trochę mało mówi o Twoim problemie i pytaniu ,,, ale do rzeczy.
Skoro nie chcesz się podpinać do puchy bezpieczników ,którą już masz w aucie - możesz np zamontować 2 na podszybiu lub w innym miejscu... myślę ,że ze znalezieniem odpowiedniego nie będziesz miał problemów.
Sądzę jednak ,że nie stanie się nic złego jak podepniesz to pod starą instalację .. a te 200 kabelków to lekka przesada
Co do + i - to oba warianty wchodzą w grę .. przy czym ( - ) do blachy jest chyba lepsze.
Skoro nie chcesz się podpinać do puchy bezpieczników ,którą już masz w aucie - możesz np zamontować 2 na podszybiu lub w innym miejscu... myślę ,że ze znalezieniem odpowiedniego nie będziesz miał problemów.
Sądzę jednak ,że nie stanie się nic złego jak podepniesz to pod starą instalację .. a te 200 kabelków to lekka przesada

Co do + i - to oba warianty wchodzą w grę .. przy czym ( - ) do blachy jest chyba lepsze.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
memberofhs, ja rozumiem, ze po porostu nie chcesz kaleczyć starej instalacji - no t albo podłącz się pod miejsca, gdzie fabrycznie był podłączony dany sprzęt, albo ciągnij kable z akumulatora.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
zastosuj cos takiego-
http://www.motoallegro.pl/item885623464 ... a_x_8.html
montujesz na podszybiu, prąd musisz do kazdego złacza osobno puscic ale osobne kabelki mozesz zaizolowac albo wpuscic w koszulke termokurczliwa i na kocu zarobic konektorkiem oiczkowym. i bedziesz miał porządek. z tej skrzyneczki ciągniesz prąd gdzie chcesz, tylko pamiętaj o masie.
http://www.motoallegro.pl/item885623464 ... a_x_8.html
montujesz na podszybiu, prąd musisz do kazdego złacza osobno puscic ale osobne kabelki mozesz zaizolowac albo wpuscic w koszulke termokurczliwa i na kocu zarobic konektorkiem oiczkowym. i bedziesz miał porządek. z tej skrzyneczki ciągniesz prąd gdzie chcesz, tylko pamiętaj o masie.
Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Nie ma co sie bawić w drugą skrzynke.. postaraj sie w miare ORI pociągnać kable, powkładać owijki żeby sie nie kulały nigdzie.. daj bezpieczniki. Gniazda bezpieczników można doposażyć skrzynke VW od góry sie je wsuwa tak jak np są przeciwmgielne z tyłu.. wyjdzie ładniej 

Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 01:13 przez Johnatan, łącznie zmieniany 1 raz.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- memberofhs
- Ma gadane
- Posty: 222
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
- Lokalizacja: Ruda
- Kontakt:
Chodzi o to, że nie chcę przeciążać jednego głównego kabla zasilającego. Odpada również robienie 50 "oczek" na plusowej klemie (już mam 4 i wygląda to chałowato), na tej śrubie, co klemę ściska do akumulatora. Ciekawe jak ten kłopot rozwiązała fabryka, jak były w aucie jakieś full opcje wyposażenia, typu webasto, klima, el lustra+grzanie, szyby na prąd, szyber i inne (ok, wiem, że szybra w mkII nie było na prąd), halogeny w zderzak, podgrzewane fotele+el sterowane. Nie sądzę, by wszystko leciało z 1 klemy czy z jednego kabla plusowego, który na odcinku 30 cm będzie miał 50-200 przyłączek. Stąd pomysł na kolejną skrzynkę bezpieczników.
Bez problemu wystarczy ten jeden gruby plus chyba ze już się rozpada mechanicznie, zadbaj o niego a jeżeli się boisz to dołuz drugi gruby przewód równolegle i po sprawie, wyposażenie dodatkowe wpinaj tam gdzie jego miejsce bo rzeźbienie przewodów kończy się źle przy szukaniu usterki
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
memberofhs, ale tak jak napisałem - podłącz wszytko tak, jak było ori. W oryginale było tak, że szedł jeden gruby kabel, który zasilał skrzynkę bezpieczników. A całe rozgałęzienie następuje w skrzynce. Ma ona z tyłu piny, do których było podłączone dodatkowe wyposażenie - nikt nie ciął głównego kabla. Jak nie masz dodatkowego wyposażenia to po porstu one nie są podłączone. To tak w skrócie, czasami są wyjątki itp. ale mniej wiecej tak to wygląda. Napisz konkretnie co chcesz podłączyć, to powiem co i jak.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- memberofhs
- Ma gadane
- Posty: 222
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
- Lokalizacja: Ruda
- Kontakt:
Kabel plusowy mam sprawny, jeszcze nie pocięty. Potrzebuję podpiąć elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, elektryczną antenę z radia (to wezmę sobie z Antena Remote z ISO sygnał), halogeny w zderzak. Podgrzewane lustra już mam wpięte w kabel tylnej szyby (elektrycznych luster nie przewiduję). Jeszcze mam przekaźniki na światłach...
Jak masz przekazniki na swiatlach to nawet lepiej, bo odciazyles po czesci oryginalna instalacje. A co do podlaczenia to podlaczaj wszystko w oryginalne miejsca. Fabryka wkladala taki sam przewod od akumulatora do skrzynki bezpiecznikow niezaleznie od wersji wyposazenia. Wiec na pewno masz taka sama poczatkowa instalacje co wersja z pelna elektryka.memberofhs pisze:Jeszcze mam przekaźniki na światłach...
- memberofhs
- Ma gadane
- Posty: 222
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
- Lokalizacja: Ruda
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
memberofhs, poszukaj, jak podłączyć halogeny w zderzak bo chyba z milion razy było na forum. Trzeba dodać przekaźnik i podłączyć się pod gotowe kostki. W starej instalacji trzeba jesze z tyłu, za skrzynką przepiąć jeden przewód, ale VW to przewidzał i wszystko jest tam na to przygotowane.
Elektryczne szyby - również poszukaj, bo kilka razy było;
Elektryczny szyber - nigdy nie było takiego wyposażenia w mkII, ale ja bym podpiął tak, jak elektryczne szyby;
Elektryczna antena - były takie montowane fabrycznie. Zasilanie z pinu Q/5 w nowej skrzynce, a masa z blaszki nad panelem. Sterowanie z radia oczywiście.
Elektryczne szyby - również poszukaj, bo kilka razy było;
Elektryczny szyber - nigdy nie było takiego wyposażenia w mkII, ale ja bym podpiął tak, jak elektryczne szyby;
Elektryczna antena - były takie montowane fabrycznie. Zasilanie z pinu Q/5 w nowej skrzynce, a masa z blaszki nad panelem. Sterowanie z radia oczywiście.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- memberofhs
- Ma gadane
- Posty: 222
- Rejestracja: śr sty 21, 2009 21:53
- Lokalizacja: Ruda
- Kontakt:
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
memberofhs, na podstawowe przekaźniki jest miejsce ograniczone, ale na dodatkowe miejsca masz pod dostatkiem bo się po prostu przyczepiało na górze.
Do tego instalacje do halogenów masz już wyprowadzoną w komorze silnika... jest dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym w postaci 3 kostek po 2 wyjścia... dwie kostki są do kierunków bocznych na lewą i prawą stronę pozostała jest do halogenów.

Do tego instalacje do halogenów masz już wyprowadzoną w komorze silnika... jest dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym w postaci 3 kostek po 2 wyjścia... dwie kostki są do kierunków bocznych na lewą i prawą stronę pozostała jest do halogenów.

Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 21:37 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 196 gości