G40 ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn mar 20, 2006 13:03

no naprawde ciekawa dyskusja, ale przeciez jest tyle materialow na ten temat nawet filmy o G wiec na pewno gdzies jest powiedziane o tym.

z tego co zostalo powiedziane to przed ruszeniem w trase trzeba odczekac chile az olej zacznei smarowac kompresor, a po zatrzymaniu tez by trzeba chilke odczekac dla bezpieczenstwa ale nie tak dlugo jak przy turbo



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 20, 2006 13:40

Apsik pisze:Taaaa skok o 30+*C na takiej masie powietrza... szczerze wątpie - sprężane owszem sie grzeje, ale nie aż tak!!
Przecież to właśnie ta masa powietrza jest sprężana. Jak sprężysz 1m3 gazu to masz 1m3 podgrzanego gazu. Jak sprężysz 1000m3 gazu to masz 1000m3 podgrzane. A skok +30C to wcale nie jest dużo przy sprężaniu. Zobacz ile zwykła elektryczna pompka do opon wydziela ciepła na cylinderku podczas pompowania. Można sobie jajko usmażyć :) Ten sam cylinderek podczas pracy bez sprężania (wężyk do niczego nie podłączony) będzie ledwo ciepły. Zresztą może warto się zastanowić dlaczego kompresor się nagrzewa :goof:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn mar 20, 2006 13:49

no ale do ilu spreza kompresor maxymalnie?? przy duzym obciazeniu bedzie wydzielal dosc duzo ciepla a przy spokojnej jezdzie pewnei bedzie nawet chlodzony ale na pewno szybko sie nei schlodzi. czyli jak strasznei go obciazales i zatrzymujeszsie i odrazu gasisz to na bank nei jest zdrowe



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » pn mar 20, 2006 14:50

Kapibara, witam golfiarza z okolicy :pub: Sorki za OT ale dopiero luknalem na lokalizację.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 20, 2006 17:24

skok tempo przy spręzaniu i rozpężaniu jest zawsze bardzo znaczny.....
Głupia zaplaniczka w temperaturze pokojowej jak sie rozszczelni to porządnie mrozi, sądze że z -40 albo -50 stopni daje....
Na pewno zamyslem konstruktrów nie było to żeby Glader oddawał ciepło do powietrza, bo to akurat jest NIEPORZĄDANE takze do odawania ciepła zostaje olej :)

NO tak czy siak ja bym go od razu po katingu nie gasił, niech sie tam schładza czy to powietrzem czy olejem....pozdrawiam



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » wt mar 21, 2006 00:04

jednak stawiam po glebszej rokmince na powietrze...nie ma kanalow.po jednym przewodzie na strone...to jak sie silnik odpali to cisnienie wbija olej ma komory z lozyskami i caly czas go trzyma w komresorze.czyli jak go tryma w srodku to tak samo sie spreza (czyli nagrzewa) jak powietrze...


One Man Crew

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt mar 21, 2006 00:32

sas_gti pisze:NO tak czy siak ja bym go od razu po katingu nie gasił, niech sie tam schładza czy to powietrzem czy olejem....pozdrawiam
Tu sie zgadzam



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » wt mar 21, 2006 12:31

sas_gti pisze:no nikt nie gasi przy 5 tys ort, ale tez jak puscisz gaz i obroty spadna do obrotów biegu jałowego czyli załozmy 900 obr/min to tez nie licz ze sprezarka sie zdąży schłodzić przez te kilka sekund......Chłodnica oleju chłodzi własnie olej zagrzany przez Gladera, zreszta montuje się ja chyba na tych przewodach idących do niego czy od niego...
są owszem 3 przewody powietrzne, ale jeden to bypass służacy do zwracania nadmiaru powietrza bez cisnienia ( zastepuje blow offa) sporotem na sprezarke....Od strony filtra to wlot powietrza a wylot jest na IC...nie wiem po co o tym piszesz, nie ma to zwiazku z temperatura....No chyba ze wiazesz liczbe rurek wychopdzacych z Gladera z jego chłodzeniem.....
odnosnie pierwszego przewodu...ja tak nie mam :P chodzi o ten bypass... jak przepusnica sie otwiera to zamyka niebieski obwod tak ze wogole powietrze tamtedy nie frunie :P :pub:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


One Man Crew

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt mar 21, 2006 13:25

marepako pisze:odnosnie pierwszego przewodu...ja tak nie mam chodzi o ten bypass... jak przepusnica sie otwiera to zamyka niebieski obwod tak ze wogole powietrze tamtedy nie frunie
pewny jestes bo tam jest regolator i jak jest za duze cisnienie to on sie jednak otwiera



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » wt mar 21, 2006 14:50

jestem na 100% pewny...chodzi mi oczywiscie o niebieski obwod :D


One Man Crew

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt mar 21, 2006 15:34

http://hades.t15.ds.pwr.wroc.pl/~jagi/v ... 0video.wmv

tutaj kolo po solarium mowi ze jest stabilizator i powietrze wraca do kompresora chociaz tam widac ze wraca malym wezykiem ktpory potem sie laczy z tym normalnym do powrotu. moze g40 jest jakos inaczej zmontowane ale watpie



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 21, 2006 18:00

też wątpie



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » śr mar 22, 2006 10:01

mam poprostu troszke inne przewody i nie ma co w pewne rzeczy watpic. a niestety oryginalne troszke kosztuja wiec trzeba szukac nowych rozwiazan :)


One Man Crew

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr mar 22, 2006 10:56

no ale jak zasada dziala ta samo to zadnego problemu nie ma



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości