1.6 PN gdzie to podłączyć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » ndz lis 23, 2008 14:44

moj problem rozwiazany z pomoca Lipek81, wielkie dzieki :pub: :okej: okazalo sie ze mialem w zlej kolejnosci przewody zaplonowe


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 23, 2008 20:26

toffic pisze:2EE z VW nie ma regulacjo CO, ten z Opla ma
- mają, tylko jest pod zaślepką.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » pn lis 24, 2008 00:22

Właśnie chciałem zapytać czy masz w dobrej kolejności :chytry:

Lipek81- prawie na pewno nie rozmawiamy o tej samej śrubie...
Obrazek

Mam jeszcze pytanie o linke gazu. Bo jest strasznie długa i po zmianie gaźnika jest ciut za długa mimo że jest zablokowana w najdalszej pozycji (tak było) i puszczona wg mnie inaczej niż w oryginale (nad tą blaszką w wg mnie powinna być pod) mam nadzieje że to widać na tej focie:
Obrazek
Ona jest taka rozciągnięta, z innego modelu czy może jakiś patent znów?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 00:39 przez Zibi201, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lis 24, 2008 09:37

Nie jestem pewien, ale ta śruba chyba jest fabrycznie zrywana. Co do linki gazu - z tego co widzę, to masz trochę inny półksiężyc - ja mam bez tej blaszki i ty masz tam na obwodzie taki uskok, u mnie go nie ma. A jak wyglądał ten półksiężyc z gaźnika opla?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » pn lis 24, 2008 13:25

No w instrukcji jest, żeby zmienić tą śrube każdorazowo po wymianie tego białego nastawnika (a ja go przekładałem ze starego gaźnika do nowego), wyregulować i urwać łeb śrubie.
W tym OPLU ten półksięzyc był taki sam i linka tak samo puszczona...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f8 ... html#codes
Ale tutaj przez to, że ta śruba jest w innym położeniu to linka jest luźniej. Nic. Dziś się spróbuje zająć podstawą gaźnika a potem się zobaczy.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 14:06 przez Zibi201, łącznie zmieniany 1 raz.



michal167
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt mar 20, 2009 23:17
Lokalizacja: WLKP

Post autor: michal167 » pt cze 19, 2009 09:04

Czy gaźnik PIERBURG 2EE z OPLA 1.6 bedzie pasował do VW Golf II 1.6?? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt cze 19, 2009 09:47

bez przeróbek nie



Duo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pt sty 23, 2009 23:20
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Duo » czw lis 26, 2009 01:22

Żeby nie zakładać nowego tematu to napisze tutaj.
Właśnie kończę SWAP i zostało mi kilka przewodów które nie wiem gdzie podłączyć. Z góry proszę o wyrozumiałość, bo kompletnie nie znam sie na elektryce.

Tak to wygląda w całości:
Obrazek
1. 2 wtyczki (czerwona i biała) w pobliżu cewki, kable wychodzą z wiązki idącej ze skrzynki bezpieczników
Obrazek
2. Czarny długi przewód, wygląda jak uziemienie, wychodzi z wiązki idącej od komputera
Obrazek
3. 3 wtyczki wychodzące z wiązki od świateł, bardzo krótkie.
Obrazek Obrazek
4. Żółty kabel wyglądający jak uziemienie, wychodzący z wiązki od świateł
Obrazek
5. 2 przewodu wyglądające jak uziemienie, ten z pierwszego zdjęcia wychodzi z wiązki świateł, a 2 jest przymocowany do obudowy skrzyni
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 26, 2009 09:41

Wtyczki czerwona i biała - podszybiem przechodzi na prawą stronę i potem czerwona idzie do gaźnika (w gaźniku od tyłu masz złączkę, na czarnym kabelku - właściwie to wychodzą z niej dwa czarne), biały podgrzewanie kolektora dolotowego - -podłączone do jeża.
Duo pisze:2. Czarny długi przewód, wygląda jak uziemienie, wychodzi z wiązki idącej od komputera
- to jest do sondy lambda - te oczko ma być przykręcone do śruby od pokrywy zaworów, na rogu, prawy górny róg (bliżej przegrody) strojąc przed samochodem, tam masz taką blaszkę. Natomiast ta druga części powinna być zakończona taką pomarańczową/brązową złączką i to powinno być podłączone do sondy lambda.
Duo pisze:3. 3 wtyczki wychodzące z wiązki od świateł, bardzo krótkie.
- tych przewodów nigdzie nie podłączasz - dwie czarne złączki są od kierunków w błotniki, a ta biała od halogenów w zderzak. Jeżeli tego wyposażenia nie było, to złącki te były niepodłączone.
Duo pisze:4. Żółty kabel wyglądający jak uziemienie, wychodzący z wiązki od świateł
- do klemy minus akumulatora - oczko pod śrubkę na klemie.
Duo pisze:5. 2 przewodu wyglądające jak uziemienie, ten z pierwszego zdjęcia wychodzi z wiązki świateł, a 2 jest przymocowany do obudowy skrzyni
- ten cieńszy, czarny to nie mam pojęcia. Może porób fotki, gdzie on idzie itp. bo w ogóle go nie kojarzę. Jeżeli chodzi o tą plecionkę, to na końcu jest klema minus do aku, a te oczko, co jest zaciśnięte na tej plecionce to ma być podłączone do nadwozia (masa nadwozia) - między aku a zbiornikiem spryskiwaczy masz wystającą z nadwozia śrubę ( widać ją na przedostatnim zdjęciu)



Duo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pt sty 23, 2009 23:20
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Duo » wt gru 01, 2009 00:03

Lipek81 - wielkie dzięki za informacje, bardzo mi pomogły. Ale przyda sie jeszcze trochę pomocy.

Ad1. Udało mi sie je podłączyć, ale po pewnym czasie, bo nie moglem zlokalizować tych wtyczek, a to dlatego ze były spięte razem.

Ad2. Tu jest problem. Czy ten co widać na zdjęciu ma być podłączony do widocznej śrubki na pokrywie zaworów?
Obrazek
Z tej samej wiązki wychodzi taki bardzo długi czarny przewód, który sięga aż do chłodnicy, gdzie on ma iść? Też jest zakończony jak ten widoczny na zdjęciu.

Ad3. To już wyjaśnione.

Ad4. Podłączone

Ad5. Oczko od plecionki podłączone do budy. Ale ten 2 który jest tj przedłużeniem plusowej klemy, to nie wiem gdzie ma iść :/
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt gru 01, 2009 09:23

Fotka 1 - tak, dokładnie pod ta śrubę, tam gdzie ta plecionka, ewentualnie obok śruby z plecionką może być druga śruba - też może być.

Duo pisze:Z tej samej wiązki wychodzi taki bardzo długi czarny przewód, który sięga aż do chłodnicy, gdzie on ma iść? Też jest zakończony jak ten widoczny na zdjęciu.
- prawdopodobnie przewód od masy modułu zapłonowego - odłącz wtyczkę od modułu zapłonowego (ta kostka na podszybiu, wtyczka na 7 pin) i sprawdź, czy jest przejście między tym kabelkiem a jednym z pinów we wtyczce - jak jest, to to będzie masa - i wtedy do klemy minus na aku.
Duo pisze:Ad5. Oczko od plecionki podłączone do budy. Ale ten 2 który jest tj przedłużeniem plusowej klemy, to nie wiem gdzie ma iść :/
- chodzi Tobie o ten gruby? To ma iść do śruby na rozruszniku.



Duo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pt sty 23, 2009 23:20
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Duo » czw gru 03, 2009 00:11

Ten krotki będzie podłączony do pokrywy zaworów.
Ten długi czarny sprawdzę jutro.
Jeszcze pytanie co do tego grubego od klemy plusowej

Obrazek

Kabel idący od rozrusznika, jeden z tej wiązki jest podłączony do rozrusznika a drugi "Kabel" na zdjęciu jest podłączony tj do klemy plusowej, wiec czy ten gruby czarny co "wychodzi" dołem zdjęcia tez ma być podłączony do rozrusznika? Ile kabli ma być podłączonych pod ta śrubę na rozruszniku?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 03, 2009 09:21

Duo pisze:Ile kabli ma być podłączonych pod ta śrubę na rozruszniku?
- dwa - jeden będzie szedł do klemy +, a drugi do altka.



rafal700
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr cze 25, 2008 15:02
Lokalizacja: ertr

Post autor: rafal700 » śr lut 17, 2010 19:05

toffic pisze:bez przeróbek nie
jakie trzeba wykonać przeróbki ?

Kupiłem nowy gaźnik z opla bodajże i nie ma w nim tego urządzenia do przewietrzania komory pływakowej i odcięcia paliwa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości