Spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Spalanie
Witam.
Sprawdziłem ostatnio ile pali mi autko i wyszło że 13l/100km benzynki i nie podoba mi się to. Nie jestem pewny co jest problemem, mam kilka typów i chciałbym poprosić i jakieś sugestie.
1. Do pracy mam 3 km więc silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać zanim dojadę. Trasę praca-dom robię codziennie od czasu do czasu jakaś rundka po mieście czy zakupy. Czy możliwe jest, że przez to spalanie jest aż takie wysokie ?
2. Podejrzewam też sonde lambda ale chwilowo nie mogę się upewnić bo mam problem z elektryką. Po podłączeniu skanera przez złącze diagnostyczne dostaje on zasilanie ale nie potrafi się połączyć z komputerem pokładowym i nie odczytuje informacji o błędach
3. Myślę też, że winny może być termostat ale przy dłuższej jeździe wskaźnik temperatury reaguje normalnie więc nie jestem do końca pewny.
Czy zasysanie lewego powietrza przez uszczelkę przy wtrysku też może powiększyć spalanie ?
Z góry dzięki za wszelkie rady i sugestie.
Sprawdziłem ostatnio ile pali mi autko i wyszło że 13l/100km benzynki i nie podoba mi się to. Nie jestem pewny co jest problemem, mam kilka typów i chciałbym poprosić i jakieś sugestie.
1. Do pracy mam 3 km więc silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać zanim dojadę. Trasę praca-dom robię codziennie od czasu do czasu jakaś rundka po mieście czy zakupy. Czy możliwe jest, że przez to spalanie jest aż takie wysokie ?
2. Podejrzewam też sonde lambda ale chwilowo nie mogę się upewnić bo mam problem z elektryką. Po podłączeniu skanera przez złącze diagnostyczne dostaje on zasilanie ale nie potrafi się połączyć z komputerem pokładowym i nie odczytuje informacji o błędach
3. Myślę też, że winny może być termostat ale przy dłuższej jeździe wskaźnik temperatury reaguje normalnie więc nie jestem do końca pewny.
Czy zasysanie lewego powietrza przez uszczelkę przy wtrysku też może powiększyć spalanie ?
Z góry dzięki za wszelkie rady i sugestie.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 17:16 przez fasolisko, łącznie zmieniany 1 raz.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Mozliwefasolisko pisze:1. Do pracy mam 3 km więc silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać zanim dojadę. Trasę praca-dom robię codziennie od czasu do czasu jakaś rundka po mieście czy zakupy. Czy możliwe jest, że przez to spalanie jest aż takie wysokie ?
Sam sobie odpowiedziales,robisz 3 km trasy i auto w 3/4 jezdzi na ssaniu.fasolisko pisze:3. Myślę też, że winny może być termostat ale przy dłuższej jeździe wskaźnik temperatury reaguje normalnie więc nie jestem do końca pewny.
Tak.fasolisko pisze:Czy zasysanie lewego powietrza przez uszczelkę przy wtrysku też może powiększyć spalanie ?
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 17:29 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
Re: Spalanie
U mnie to samo, do pracy mam ok 3 km i jakbym jeździł tylko dom-praca, praca- dom wypiłby nawet 15 w takich temperaturach. Spróbuj jeździć na dłuższych odcinkach a spalanie powinno się zmniejszyć...
Re: Spalanie
Dokladnie mam ten sam problem z MK3 CL 1.8 (75KM) Variant. Jezdze do pracy 3-4km po prostej miejskiej drodze (podobnie powrot) i rowniez od czasu do czasu rundka po miescie na zakupy. Ostatnio kilkakrotnie zatankowalem do pelna aby sprawdzic spalanie i srednio wychodzilo 13-14L / 100km :(fasolisko pisze:Sprawdziłem ostatnio ile pali mi autko i wyszło że 13l/100km benzynki i nie podoba mi się to. Nie jestem pewny co jest problemem, mam kilka typów i chciałbym poprosić i jakieś sugestie.
1. Do pracy mam 3 km więc silnik nie zdąży się dobrze rozgrzać zanim dojadę. Trasę praca-dom robię codziennie od czasu do czasu jakaś rundka po mieście czy zakupy. Czy możliwe jest, że przez to spalanie jest aż takie wysokie ?
Dzis z ciekawosci obserwowalem jak rosnie temp. silnika, a wiec przy temp. zew. +2C silnik osiagnal temp. 90st po przejechaniu 3.5km. Tak wiec jak juz osiagnie odpowiednia temp. to ja po kolejnym 1km wylaczam go. Czyli pewnie przy temp. zew. -10/15C silnik nie osiagnie nawet tej temp. od uruchomienia do zatrzymania.
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 23:38 przez rush, łącznie zmieniany 2 razy.
Ktoś mi kiedyś powiedział, że za wygodę się płaci - miał racjebastek016 pisze:na takich odcinkach szkoda furę nawet męczyć kup sobie karnet na autobus a za oszczędzoną kasę jedz na jakąś wycieczkę
Mój nagrzewa się w podobny sposób. Na szczęście mrozy powoli odpuszczają i mam nadzieje, ze wynik się poprawi. Jeszcze tylko wymiana wszystkich filtrów i zobaczymy.rush pisze:Dzis z ciekawosci obserwowalem jak rosnie temp. silnika, a wiec przy temp. zew. +2C silnik osiagnal temp. 90st po przejechaniu 3.5km. Tak wiec jak juz osiagnie odpowiednia temp. to ja po kolejnym 1km wylaczam go. Czyli pewnie przy temp. zew. -10/15C silnik nie osiagnie nawet tej temp. od uruchomienia do zatrzymania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości