Jak wykręcić przełącznik termiczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Jak wykręcić przełącznik termiczny

Post autor: JJacek » wt lut 16, 2010 20:14

Witam
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Prawdopodobnie płyn ucieka z:
Obrazek
Obrazek
Jeśli się nie mylę jest to przełącznik termiczny (chyba że to jest coś innego, trudno to wyczytać z schematu w ETKA). Teraz pytanie jak go wykręcić ? Wyjąłem już wtyczkę, sam plastik chyba kręci się wokół własnej osi. Poza tym czy tam jest jakaś uszczelka z której może ciec płyn ? Pozostałe czujniki temperatury, które wykręciłem, nie mają żadnych uszczelek.



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » wt lut 16, 2010 20:34

Spuszczasz płyn żeby się nie wylał po wykręceniu. Zakładasz klucz i odkręcasz, żadnej filozofii nie ma :green_fuck: Będzie tam taka podkładka miedziana lub aluminiowa(to ta uszczelka o którą Ci chodzi), bierzesz to i jedziesz do motoryzacyjnego i kupujesz identyczne. Koszt minimalny a płyn przestanie lecieć.



JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JJacek » śr lut 17, 2010 10:51

Dzięki wielkie. Płyn już wcześniej spuściłem. Udało mi się wczoraj wykręcić przełącznik kluczem nr 24. Wyjąłem go:

Obrazek

Uszczelka wygląda na dobrą, ale i tak ją wymienię. Wymieniłem też oring pod króćcem i wąż od zbiorniczka wyrównawczego (ten gumowy). Wyciek chyba pochodzi z tamtego miejsca +- (podłożyłem kartkę i coś tam na nią skapywało). Czy może być jeszcze jakieś inne źródło wycieku?
Poza tym mam problem z jednym z czujników (temperatury, tych wkręconych w blok) tzn z kabelkiem. Jest on już dość sfatygowany i bardzo kruchy. Z tego co widzę idzie on w oplocie do kabiny. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby go odłączyć i przeciągnąć nowy kabel?
Tak poza tym w jaki sposób zdjąć te opaski na wężach ? Próbowałem spuścić płyn poprzez wąż przy chłodnicy. Niestety nie udało mi się zdjąć tych dziwnych opasek (np kombinerkami). Czy to tego jest jakieś urządzenie/uchwyt ?
Z ciekawości się jeszcze spytam czy ten przełącznik termiczny reguluje prace wentylatora ?



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » śr lut 17, 2010 14:08

Pracą wentylatora steruje czujnik w chłodnicy. Poprawcie jeśli błędnie myślę.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JJacek » śr lut 17, 2010 14:48

Mój błąd, źle zresztą odczytałem nazwę tego przełącznika z ETKA.
Ten wykręcony przeze mnie to przekaźnik zwłoczny termiczny i występuje chyba tylko w KR.
Czy ktoś wie może jak wymienić kabel od tego czujnika temperatury, który idzie do wskaźnika w desce rozdzielczej ?



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » śr lut 17, 2010 19:06

najlepiej jakbys szedł po kablach do wnętrza i od początku wymienił. ja u mnie też bede zmuszony je wymienić na wiosne. Narazie zlutowałem żeby działały a potem będe wymieniał od początku żeby nigdzie nie pękły.



JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JJacek » pt mar 05, 2010 12:57

Jeśli chodzi o wyciek to problem był w króćcu plastikowym, a nie w tym czujniku. Oczywiście wymiana uszczelki metalowej niczemu nie przeszkadza (chociaż tam to trudno żeby coś ciekło). Jeśli chodzi o króciec to był on wcześniej zalany 'silikonem'. Ja wsadziłem samego oringa. Niestety to nie było wystarczającego, mój mechanik zwrócił uwagę, że najlepiej króciec wymienić (nie jest to duży wydatek) po tylu latach. Tymczasowo daliśmy tam uszczelniacz + oring. Jeśli chodzi o kable to zostały przedłużone (dolutowane końcówki). Wymienie je w innym terminie.
Poza tym wymieniłem wąż od zbiorniczka (gumowy) i dałem nowe opaski śrubowe. Wąż, oring i opaski kupiłem:
http://www.zumi.pl/1981595,Agro-Hurt_S. ... firma.html
http://www.agro-hurt.pl/
Może się komuś przyda. 1 m węża do chłodnic (7zł), 4 opaski (chyba z 2 zł za sztukę), 2 oringi (grosze) wyniosły mnie 15 zł. Może się komuś przyda to info. Spytałem się w Auto Viva o wąż, o to odpowiedź:
WĄŻ WYSTĘPUJE W ROLKACH 3 M CENA 1 METRA 123 PLN
Tym humorystycznym akcentem kończę ten wątek, może się przyda komuś.
ps. GTI stoi u mechanika, poprawiam małe usterki, nie długo powinno wyjechać.
ps2. link do mojego drugiego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=295831



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 438 gości