Uruchomienie silnika "na krótko"
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uruchomienie silnika "na krótko"
Panowie chcę uruchomic silnik który stoi na palecie. Poradzie mi jak zrobić prostą wiązke pomiędzy cewką aparatem zapłonowym rozrusznikiem i akumulatorwem. Samochód to Golf II silnik 1.3 gaźnik
O tym nie pomyślałem. Czyli co zonk silnika nie uruchomie ? A nie jest przypadkiem tak że to silnik już w trakcie kręcenia wytwarza potrzebne podciśnienie dla gaźnika i aparatu do uruchomienia.djmatys pisze:elektryka to pół biedy...coś da się wykombinowac, ale ten silnik z tego co wiem potrzebuje jeszcze kompletną instalację podciśnienia żęby ssanie włączyć..
Jak wiecie jak z tym poradzić to pomóżcie bo silnik ma siedzieć w czymś innym niż buda mk2.
Podłączenia to nie zbyt trudna rzecz. Gorzej, że musisz go mocno zamocować. Nie możesz odpalić go tak po prostu stojącego. Silnik dość mocno pracuje. Aby go odpalić potrzebujesz cewki, moduł zapłonowy. Wszystko ma być mniej więcej jak w aucie. Rozrusznik na krótko możesz wzbudzić. Zwróć uwagę na to ze nie będzie w ogólne chłodzenia wiec nie możesz mu dać pochodzić.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
EE tam, głupoty gadacie.... W ostatnią sobotę odpalałem właśnie 1.3 który stał na ziemi normalnie w garażu. Nic nie skacze, nic nie trzęsie, nie uciekał nigdzie.
Podciśnienie - też nie było problemu, nic nie podłączałem, jedynie palcem zaślepiłem wąż od serwa.
Odpalił dość szybko - ja wiem - może za trzecim razem.
fan_RW, napisz, jak tam jest zapłon - elektroniczny, czy zwykły (na styki). Poznasz po aparacie zapłonowym - jak ma styki, to ma jedno wyprowadzenie elektryczne i kondensatorek przykręcony, jak elektroniczny - to ma gniazdko na 3 piny.
Podciśnienie - też nie było problemu, nic nie podłączałem, jedynie palcem zaślepiłem wąż od serwa.
Odpalił dość szybko - ja wiem - może za trzecim razem.
fan_RW, napisz, jak tam jest zapłon - elektroniczny, czy zwykły (na styki). Poznasz po aparacie zapłonowym - jak ma styki, to ma jedno wyprowadzenie elektryczne i kondensatorek przykręcony, jak elektroniczny - to ma gniazdko na 3 piny.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
niezapomnijcie że jeszcze paliwo trzeba doprowadzić
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
W końcu ktoś chce konkretnie pomócLipek81 pisze:fan_RW, napisz, jak tam jest zapłon - elektroniczny, czy zwykły (na styki). Poznasz po aparacie zapłonowym - jak ma styki, to ma jedno wyprowadzenie elektryczne i kondensatorek przykręcony, jak elektroniczny - to ma gniazdko na 3 piny.
A więc tak: aparat z wyjściem na 3piny a więc elektroniczny. Lipek81 jak możesz to cały proces podłoczenia wszystkiego do kupy opisz jak najbardzej łopatologicznie Może masz fotki jak wyglądało podłoczenie jak ty uruchamiałeś swójmotor. Acha,koledzy wyżej wspominają o module zapłonowym, ja niestety tego elementu nie mam. Bez modułu da radę ?
fan_RW, to zależy od zapłonu, jeżeli masz stykowy to wystarczy plus na cewkę i masa na silnik- wtedy masz jeden kabel do aparatu zapłonowego. jeśli jest zapłon tranzystorowy (3 kable) to musisz mieć moduł lub założyć aparat stykowy. W przypadku plus na cewkę a stąd na 4 pin na module. Masa chyba jest na pin 2 plus przewody do halla w aparacie. Rozrusznik to dość oczywiste plus dodatkowo wzbudzanie.
Dodatkowo musisz z grubsza podciśnienia porobić a przynajmniej pozaślepiać zwłaszcza do serwa bo z taką lochą na dolocie może nie odpalić.
Dodatkowo musisz z grubsza podciśnienia porobić a przynajmniej pozaślepiać zwłaszcza do serwa bo z taką lochą na dolocie może nie odpalić.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 21:55 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to załatw moduł bez niego nie da rady. Cewka zapłonowa też musi być od zapłonu elektronicznego.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Cewkę mam, moduł najwyżej wymontuje ze swojego golfa na czas odpalenia. Jak możesz to opisz całość tego podłączenia do odpalenia motoru.Lipek81 pisze:No to załatw moduł bez niego nie da rady. Cewka zapłonowa też musi być od zapłonu elektronicznego.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 22:41 przez fan_RW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No to będzie tak - w module zapłonowym masz 7 pinów. W aparacie zapłonowym 3 piny oznaczone 0, +, -. 0 podłączasz do pinu nr 6 w module, + do pinu 5, - do pinu 3.
Pin nr 2 modułu podłącz do masy (klema - na aku), pin nr 4 modułu podłącz do klemy + aku.
Teraz cewka zapłonowa - ma dwa zaciski - oznaczone 15 i 1. 15 podłącz do klemy + aku, a 1 podłącz do pinu 1 w module zapłonowym. 7 pin modułu zapłonowego zostaje wolny.
Obejmę cewki przykręć do bloku silnika, lub do skrzyni, żeby była dobra masa. Najlepiej pod tę samą śrubę przykręć gruby kabel z klemą na końcu - podłącz to do klemy - na aku. klemę + aku podłącz do rozrusznika (śruba na elektromagnesie rozrusznika) grubym kablem. Do klemy + aku podłącz jeszcze elektrozawór w gaźniku - wygląda jak taki walec z gniazdkiem na końcu, wkręcony w korpus gaźnika. Od dołu kolektora dolotowego masz grzałkę i wychodzi z niej przewód - też podłącz do klemy + aku. O ile pamiętam, to w gaźniku masz jeszcze z boku taką gruchę i tam też jest złączka elektryczna - też podłącz pod + aku. No i teraz, żeby odpalić, trzeba podłączyć klemę + aku z konektorkiem na elektromagnesie rozrusznika. Jeżeli masz dwa konektorki, to spróbuj najpierw do jednego, jak nie zadziała, to do drugiego. Rozrusznik zakręci.
Zatkaj przewód serwa, żeby nie ciągnął lewego powietrza, albo króciec w kolektorze do tego przewodu. Nalej do bańki np. po płynie od spryskiwaczy trochę paliwka, jeden wąż podłącz do pompy paliwa, drugi - powrotny od "pochłaniacza bąbelków" z powrotem do bańki.
Odpalać najlepiej w dwie osoby, jedna niech kręci rozrusznikiem, a druga dodaje gazu i jednocześnie niech wleje trochę paliwka bezpośrednio w gardziel gaźnika - ale nie dużo - kumpel lał z zakrętki od bańki po płynie od spryskiwaczy. Powinien zapalić. Jak nie, to najpierw sprawdź, czy jest iskra.
Pin nr 2 modułu podłącz do masy (klema - na aku), pin nr 4 modułu podłącz do klemy + aku.
Teraz cewka zapłonowa - ma dwa zaciski - oznaczone 15 i 1. 15 podłącz do klemy + aku, a 1 podłącz do pinu 1 w module zapłonowym. 7 pin modułu zapłonowego zostaje wolny.
Obejmę cewki przykręć do bloku silnika, lub do skrzyni, żeby była dobra masa. Najlepiej pod tę samą śrubę przykręć gruby kabel z klemą na końcu - podłącz to do klemy - na aku. klemę + aku podłącz do rozrusznika (śruba na elektromagnesie rozrusznika) grubym kablem. Do klemy + aku podłącz jeszcze elektrozawór w gaźniku - wygląda jak taki walec z gniazdkiem na końcu, wkręcony w korpus gaźnika. Od dołu kolektora dolotowego masz grzałkę i wychodzi z niej przewód - też podłącz do klemy + aku. O ile pamiętam, to w gaźniku masz jeszcze z boku taką gruchę i tam też jest złączka elektryczna - też podłącz pod + aku. No i teraz, żeby odpalić, trzeba podłączyć klemę + aku z konektorkiem na elektromagnesie rozrusznika. Jeżeli masz dwa konektorki, to spróbuj najpierw do jednego, jak nie zadziała, to do drugiego. Rozrusznik zakręci.
Zatkaj przewód serwa, żeby nie ciągnął lewego powietrza, albo króciec w kolektorze do tego przewodu. Nalej do bańki np. po płynie od spryskiwaczy trochę paliwka, jeden wąż podłącz do pompy paliwa, drugi - powrotny od "pochłaniacza bąbelków" z powrotem do bańki.
Odpalać najlepiej w dwie osoby, jedna niech kręci rozrusznikiem, a druga dodaje gazu i jednocześnie niech wleje trochę paliwka bezpośrednio w gardziel gaźnika - ale nie dużo - kumpel lał z zakrętki od bańki po płynie od spryskiwaczy. Powinien zapalić. Jak nie, to najpierw sprawdź, czy jest iskra.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81 wielkie dzięki . W przyszłym tygodniu będzie rozruch, jak tylko dojdzie rozrusznik kupiony u jednego kolegi z forum. W razie jakiś niejasności które by wyszły przy próbie roruchu odezwę się.
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 21:28 przez fan_RW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości