ALH - spalanie a kat wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

ALH - spalanie a kat wtrysku

Post autor: piotreq » wt lut 16, 2010 13:35

Witam kolegów.

Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?

Naczytałem się już różnych tematów i w większości jest napisane, że faktycznie spalanie jest większe przy mocno wyprzedzonym kącie ale o ile - tej informacji już nie znalazłem.

Dzięki za odpowiedzi.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt lut 16, 2010 13:56

Mam następujące pytanie: czy złe ustawienie kąta wtrysku (w tej chwili na 66) może spowodować kosmiczne zużycie paliwa na poziomie 10l w jezdzie miejskiej?
W Twoim przypadku takie ustawienie kąta nie powinno wpłynać na wyższe zużycie paliwa (wg mnie jest prawidłowy, lekko przyspieszony). Wpływ na spalanie może mieć zła regulacja kąta przez zawór N108.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » wt lut 16, 2010 14:08

Wydaje mi sie, ze regulacja odbywa sie prawidlowo.

Normalnie kat ma 52-54, tylko w BS ma 66.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt lut 16, 2010 14:17

Wydaje mi sie, ze regulacja odbywa sie prawidlowo.
Normalnie kat ma 52-54, tylko w BS ma 66.
Prawidłowo. Dla świętego spokoju test dynamiczny grupy 004.
10l na ALH jest cięzkie do osiągnięcia w mieście, zaważywszy nawet na warunki panujące na zewnątrz (chyba,że silnik nie ma łatwego życia-czyt. kierowcy :bigok: ).

Jeżeli masz możliwość to wrzuć kompletne logi statyczne oraz dynamiczne.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » wt lut 16, 2010 14:34

Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 14:52 przez piotreq, łącznie zmieniany 1 raz.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt lut 16, 2010 14:51

Po logach widać,że kierownice troszkę się przycinają oraz przepływka zaniża wartości w stosunku do ciśnienia doładowania (natomiast nie tnie dawek - dokładnie moża by powiedzieć po logach grup 003+011)

Logi do zrobienia:
statyczne: 001,003,004,007(silnik zimny-najlepiej po nocy oraz ciepły), 010,013
BS: 003,011
dynamiczne: 003+011(razem), 004

statyczne można logować razem (przez ok. 30s), natomiast dynamiczne osobno (oprócz 003 i 011(


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » wt lut 16, 2010 22:44

Na razie statyczne, dynamiczne postaram sie jutro:

1,3,4 - zimny
1,3,4 - cieply

10,13,1 - zimny
10,13,7 - cieply

3BS - zimny
3BS - cieply

11BS - zimny
11BS - cieply

13 - cieply

To tyle co dzisiaj zrobilem :kac:

Poprosze o ocene.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt lut 16, 2010 22:52

Dawka 3.6mg ok, korekcje w 013 ok, tylko czemu na ciepłym temperatura 75 C ?? Dobrze go rozgrzałeś ?? Termostat masz sprawny??


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » wt lut 16, 2010 23:07

Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).

Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?

A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 23:08 przez piotreq, łącznie zmieniany 1 raz.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » śr lut 17, 2010 18:31

Wychodzi na to ze nie bardzo sprawny (jechalem ok. 15km po miescie wiec zdazylby sie rozgrzac).
Tylko czy to moze byc wina spalania 10l/100km ?
Niesprawny termostat na pewno nie pomaga, silnik dłużej osiąga temp. roboczą przy zwiększonym zużyciu paliwa.
A kolejne co mi przyszlo do glowy - czy mozna ocenic stan wtryskow na podstawie korekcji ?
Można w ograniczonym zakresie, nie mniej jednak u Ciebie wtryski wyglądają na sprawne.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

ALH - spalanie a kat wtrysku

Post autor: hoja » pt gru 10, 2010 13:45

Podłączę się do tematu, mój ALH pali teraz około 8,7l/100km po mieście, czy to aby nie za dużo? mam kąt wtrysku źle ustawiony (w tym temacie o tym pisałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=367541" onclick="window.open(this.href);return false; ) i póki co nie mam kasy żeby go ustawić bo każdy sobie życzy ponad 100zł... no i moje pytanie jest takie czy to właśnie przez to auto może tak dużo palić?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

ALH - spalanie a kat wtrysku

Post autor: Piasek » pt gru 10, 2010 14:07

Nie sądzę aby przez niewielką różnicę w stosunku do prawidłowej spalanie wynosiło aż 10L na 100...
Moim zdaniem to wina kilku czynników ale nie związanych z parametrami silnika
- trzymające zaciski/klocki
- pozapiekane/zardzewiałe/zamarznięte linki ręcznego
- "oporna" rzeźba bieżnika opon
- zbyt niskie ciśnienie w nich
- zbyt szerokie kapcie
- pałowanie na zimnym
- bardzo kiepska jakość paliwa
Moje Caddy`laki garażują pod chmurką okrągły rok. Każdy codziennie rano odpalany i 3km do firmy jedzie. Mój klepie tam sobie jeszcze ok 10-15min na wolnych i przejeżdża kolejne 3km po czym jest gaszony i stoi min. 8h. I tak przez 6 dni w tygodniu a spalanie za ostatnie 2 tyg mrozów i śniegów na zimowych kapciach wyszło mi 6,2L mierzone pod dystrybutorem. Ten drugi 6,4 spala... Ubiegłej zimy "udało mi się" osiągnąć magiczne 7,4L ale pół dnia głupiałem autem po pół metrowych zaspach z sankami a przez półtorej tygodnia codziennie przebijałem się przez takie do roboty.
Ale 10L ??? Dla mnie to niewyobrażalne w tym silniku...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

ALH - spalanie a kat wtrysku

Post autor: macem » pt gru 10, 2010 14:23

moze cos z pompa wtryskowa


Golf IV ALH+, Astra J CDTI 160km Sport

Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ALH - spalanie a kat wtrysku

Post autor: hoja » pt gru 10, 2010 14:55

macem pisze:moze cos z pompa wtryskowa
pomóż ktoś jak to zdiagnozować, zrobić te logi które kolega wyżej robił?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości