AFN - po zamianie N75 Z N18 stały tryb awaryjny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

AFN - po zamianie N75 Z N18 stały tryb awaryjny

Post autor: Jakobe » wt lut 16, 2010 16:19

Witam

Może Wy koledzy podpowiecie mi coś w moim problemie z ibiza 1.9 TDI afn.

Otóż od jakiegoś miesiąca auto zaczęło łapać coraz częściej norlaufy, raz można było pojechać 160 na 4 biegu, a raz na 1 potrafił się włączyć tryb awaryjny. Ostatnio zaczęło się to dziać kilka razy dziennie, więc postanowiłem posprawdzać przewody podciśnienia i zaworki.

Wczoraj właśnie wymieniłem przewody które wyglądały na zmęczone, i podmieniłem zaworki N75 Z N18 no i na dzień dobry już auto jechało jak SDI, no to zamieniłem z powrotem i to samo, nie pomaga ponowny rozruch, ani kombinowanie z tymi przewodami, wszystko napewno podłączone.

Jestem umówiony już na czyszczenie turbo i sprawdzenie o co tam chodzi, ale to dopiero w poniedziałek do tego czasu chciałbym jeszcze coś pokombinować, przed ruszeniem tych przewodów i zaworków jednak auto po jakimś czasie złapało awaryjny a nie na dzień dobry :/

Teraz ciągle jeździ jak SDI ...

Jeszcze zapytam czy wtyczka niebieska i czarna one są konkretnie przypisane do danych zaworków czyli niebieska n75 czarna n18 ?

Na dole amatorski schemat jak to podłączyłem

Obrazek

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 16:21 przez Jakobe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 16, 2010 19:25

Według twojego schematu dobrze podłączyłeś , ale ja myślę że jak wymieniałeś wszystkie wężyki to gdzieś namieszałeś po drodze i dlatego turbo nie pompuje.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » wt lut 16, 2010 21:53

Jedynie z czym miałem wątpliwości to czy jak idzie ten przewód od zasobnika podciśnienia idzie pojedyńczo, potem jest rozgałęźnik i w jednym jest ten zaworek jednokierunkowy a w drugim sam przewód to ten z zaworkiem podłączyłem pod N18 a ten bez zaworka do N75, próbowałem też zamieniać i nic, no nie mam pojęcia co tam się narobiło :|

Aha nowe przewody w środku są cieńsze od oryginałów, ale weszły jakoś na swoje miejsce, i jeszcze napsikałem wd 40 do zaworków, ale to chyba nie powinno zaszkodzić ...



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » wt lut 16, 2010 22:26

W tym poście była opisana kolejność podłączania: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215127



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 16, 2010 22:32

MRCZ pisze:W tym poście była opisana kolejność podłączania: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215127
No tak tylko w tym poście są schematy od AFN-a w MK III, a w IBIZie jest troszkę inaczej poprowadzone to wszystko, choć sam schemat "ideowy" jest taki sam.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » wt lut 16, 2010 22:44

No właśnie tym schematem się kierowałem podłączając u siebie

Jeszcze zauważyłem już tak przyglądając się poraz 50 że wtyczka od przepływki jeden kabelek brązowy ma zerwany pancerz, ale raczej styka się z kostką.

Będę dawał znać jak coś się zmieni

Dzięki za zainteresowanie i wskazówki



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 16, 2010 22:54

Skoro walczysz z tym jak LEW to zrób jeszcze tak:

- odłącz wężyki od EGR i nie podłączaj nic ( to nie będzie miało wpływu na nic a wyeliminuje błąd w podłączeniu).

- wężyk od turbo do N75
- wężyk od N75 do pod-ciśnienia prosto przy wężu od hamulców

Całą resztę omiń i wywal, na próbę aby sprawdzić turbo i zaworek, nie musi być.
Ma być tylko N75 prosto do turbo i podciśnienia, możesz też spróbować 2 razy (z N754 i po zamianie na N18)
I się przejedź.
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 22:58 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » wt lut 16, 2010 23:04

Mariusz czyli Od N75 bezpośrednio do podciśnienia czy przez ten zaworek jednokierunkowy NR 3 na foto

http://obrazki.elektroda.net/55_1220824810.jpg

Bo ja nie wiem teraz czy on ma iść od N75 czy od N18 różnie podają np na tym foto idzie od N75



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt lut 16, 2010 23:10

2 - prosto do turbo
3- prosto do podciśnienia, bez zaworków i zasobników,

tylko zaworek N75 i dwa węzyki


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » śr lut 17, 2010 14:34

Zrobiłem jak pisałeś Mariusz i bez zmian natomiast kiedy podłączyłem podciśnienie poprzez ten zaworek biało czarny do N75 było słychać bardziej turbine, ale w jeździe to nic nie zmieniło więc podłączyłem z powrotem bezpośrednio bez zaworka. (Zaworek do N18 tak jak to chyba ma byc)

Kable od przepływki sprawdzone są ok, być może sama przepływka się mogła uszkodzić jak ją wyjmowałem, ale raczej nic tam nie grzebałem poza wymianą filtra, turbo i tak zasyfione było obstawiam, ale mogło by czasem "wstać" jak wcześniej zanim to ruszyłem, mogło teraz zapiec się na amen?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr lut 17, 2010 15:10

moze od tego krecenia wezykami i kabelkami to jakis kabel od tego elektrozaworka sie gdzies ulamal i juz nie laczy??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Jakobe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:06
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Jakobe » wt lut 23, 2010 20:11

Chłopaki z Tune-upu ogarneli mi autko :)

Co się okazało, wtyczka od przepływki była uszkodzona stąd ten brak mocy (wymiana wtyczki na nowa oryginalną)

I przewód zaraz przed gruszką podciśnienia był przerwany dlatego łapał notlaufa

Obyło się bez wymiany n75 i czyszczenia turbo :)

Sprawdziłem 160 na 4 biegu potem 5 prawie 190 i nie było notlaufa więc jestem zadowolony

pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości