Stukanie w tylnim nadkolu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » śr sty 20, 2010 23:40

U mnie tez tak jest. Po praej z tylu na dziurach co wali a z lewej znowu na malych nierownosciach slychac cos jakby guma gdzies jakas ocierala o cos. Nie wiem co i jak :(


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

remik130
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn maja 04, 2009 00:28
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: remik130 » czw sty 21, 2010 00:03

Dokładnie też mam to samo. Po kilku próbach sprawdzenia co tak stuka (łącznie z wyrzuceniem wszystkiego z bagażnika z kołem zapasowym i zest. kluczy) najbardziej podejrzewam elementy wlewu paliwa- rury do zbiornika , ale jak to naprawić na razie nie mam pomysłu.



Awatar użytkownika
Gracjan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 20:52
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gracjan » czw sty 21, 2010 16:44

To stukanie robi się już normą. Mam dokładnie to samo benzyna 1.4.



cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cytrolexus » czw sty 21, 2010 16:51

to samo, benzyna 1.4



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt sty 22, 2010 19:22

1. Panowie sprawdźcie dokręcenie śrub amortyzatora, na nowych gniazdach/poduszkach może wyjść luz i trzeba poprawić jak się ułoży.
2. Warto skręcić wszystko z użyciem klucza dynamometrycznego na tyle ile podaje instrukcja, wymienić śruby, które mają być wymienione.
3. Mam nadzieję, że tuleje tylnej belki i śruba dolna amora były dociągane gdy auto stało na własnych kołach pod własnym ciężarem. Jeżeli nie: przyśpiesza gwałtownie zużycie wymienionych elementów.
4. Z prawego tyłu może się jeszcze obijać filtr paliwa o budę :)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: mirek99mtg » śr sty 27, 2010 22:46

Ostatnio po mrozach około -20 przestało stukać :?:



robidid311
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: czw mar 05, 2009 22:25
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: robidid311 » ndz sty 31, 2010 00:35

Witam.Ten sam problem!!W tym miesiącu wymienione:tuleje,amorki,łozyska amorkow.Zwracam uwage ze wszystko jest na orginalnych częsciach.CDN...choc zaczyna mnie to juz niezle wk......

[ Dodano: 07 Lut 2010 21:46 ]
witam ponownie relacjonując kolejne(udane)zmagania poszukiwania usterki i tym razem BINGO!A więc w moim przypadku było połaszczenie się i zakup nieorginalnych ODBOJOW amorkow.Po pierwsze były za długie o jakies 1,5cm,a po drugie są wykonane z jakiegos nieodpowiedniego materiału i podczas ujemnych temperatur robiły się dosłownie kamieniami jezeli chodzi o jakotaką plastycznosc.Reasumują,zobaczcie ile pracy i dodatkowych kosztow musiałem poniesc montując te g....,tym bardziej ze całą reszte miałem w orginale.Ale jedno jest pewne,mam nowe zawieszenie i moge dalej cieszyc się ciszą :jezor:

[ Dodano: 07 Lut 2010 21:57 ]
aaa i jeszcze informacja dla tych ktorzy mają delikatne stuki na niewielkich nierownosciach przy temp.ponizej zera stopni C a zamontowali amortyzatory BILSTAINA-one tak mają!osobiscie się o tym przekonałem.A więc jak macie więcej kasy...to zamontujcie cos lepszego.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » wt lut 16, 2010 21:09

Mam to samo. Silnik 1.4 obniżone zawieszenie -30mm, prawy tył, w tamtym roku wymienione amory na BILSTEIN. Wymontowałem całą tapicerke z tyłu, złożyłem ją od nowa na nowych spinkach zakupionych w ASO dodatkowo na silikonie, nie pomogło nic. Dostałem się do wlewu paliwa, włożyłem pomiędzy rurę wlewu paliwa a blachę kawałek gąbki, gdyż myślałem że obija się o nadwozie, dalej nic. Wymontowałem kulka zaworu grawitacyjnego i nic. Dwoje się i troję i tylko sie wkur..... Tłumik napewno nie. Już nawet jechałem w bagażniku żeby obczaić i odgłos dochodzi z pod blachy nadkola prawego. No ni czort nie wiem. Stuki najbardziej słychać gdy jest niska temperatura, gdy auto stoi w ciepłym garażu lub jest trochę cieplej na dworze ok. 1stopnia słychać troche mniej.
Chyba jakieś klątwa spadła na golfy 4 i ich prawe nadkole.
Sprawdzę jeszcze to gniazdo amortyzatora co pisaliście.
A jak sprawdzić tuleje tylnej belki, czy można tylko na specjalistycznym sprzęcie to zrobić?

Stukanie jest strasznie denerwujące tak jakby coś się odkręciło i obijało, jakaś lużna metalowa część obijała się o drugą. Normalnie można dostać jebca.



Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Post autor: cosmoo » wt lut 16, 2010 21:30

u mnie okazało się, że to amortyzator stukał :cry: miałem wrzucone amorki BILSTEIN kupiłem komplet 4 szt. Po jakichś 4 miesiącach zachciało mi się obniżyć autko więc kupiłem 4 sprężyny vogtland (-60 / -40) + 2 amorki na przód o skróconym skoku, bo wyczytałem, że -40 to standardowe dadzą radę ;) ale niestety nie dały :cry: założyłem dwa kolejne o skróconym skoku na tył i nic mi nie stuka ;)

Pozdr.


[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » wt lut 16, 2010 21:59

u mnie okazało się, że to amortyzator stukał :cry: miałem wrzucone amorki BILSTEIN kupiłem komplet 4 szt. Po jakichś 4 miesiącach zachciało mi się obniżyć autko więc kupiłem 4 sprężyny vogtland (-60 / -40) + 2 amorki na przód o skróconym skoku, bo wyczytałem, że -40 to standardowe dadzą radę ;) ale niestety nie dały :cry: założyłem dwa kolejne o skróconym skoku na tył i nic mi nie stuka ;)
Ale stukanie jest tylko po jednej stronie, i to nie słychać w ten sposób jak by amor dobijał na nierównościach. Po prostu słychać na każdej małej nierówności ( dziura w asfalcie, kocie łby z zamarzniętego sniegu ) taki odgłos w górnej części amortyzatora. Więc wykluczam że to tuleje tylnej belki. Więc albo to odbój albo to gniazdo amortyzatora o którym pisał ktoś wyżej.



bombaj82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 15, 2009 12:17
Lokalizacja: Warmia
Kontakt:

Post autor: bombaj82 » wt lut 16, 2010 22:18

;) koledzy ja miałem to samo..zwiedziłem 3mechaników, amory chcieli wymieniać, tulejki tj tylniej belki itp itd..wszystko sprawdzili. Co sie okazało........ ;) hehehe jak zmieniałem koła u wulkaniby-zatora.. ;/ koleś był tak inteligentny i nabił mi 2,9atmosfer w jedno koło a w drugie miałem 3,3 heheh...jak zbiłem do 1,9 - jak ręką odją! nic nie stuka.. heheh ;) luz..
pozdro


bArT

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt lut 16, 2010 22:45

Panowie - a ja mam taką nietypową prośbe - może mi ktoś powiedzieć jakie elementy gumowe/gumowo-metalowe występują wogóle w tylnym zawieszeniu? bo tez mi coś stuka, a zawieszenie od wielu lat raczej nie ruszane, więc jeżeli koszty mnie nie zabiją (a gumy majątku kosztować nie mogą), to bym zrobił tam mały remont.



Awatar użytkownika
michal_$
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lis 03, 2007 17:52
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: michal_$ » śr lut 17, 2010 01:40

U mnie słychać stuki na każdej nierówności (zaśnieżona droga, dziura w jezdni) z obu stron. Mam amortyzatory SACHS (są ok) . Belka sprawdzona - ok. Więc zabierać się za gniazda amorów ? Jest jeszcze możliwa inna przyczyna ? :grrr: :grrr: :grrr:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136332/]Mój golf[/url]
Alpine CDA-9851R
PowerBass S-6C - Axton C508
PowerBass S10 Closed - Carpower 2/250
Jakoś gra :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 227 gości