Dziwne odgłosy spod maski

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Dziwne odgłosy spod maski

Post autor: Steryd126 » pn lut 15, 2010 07:50

Auto mk3 1.4 ABD . Od jakiegoś czasu przy rozpędzaniu słyszę dziwne odgłosy , świst jakbym miał turbine . Słychac to po przejściu na wyższy bieg przez około 2 sek na każdym biegu . Na biegu jałowym tego nie ma . Co to może byc? dzieki za podpowiedzi



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn lut 15, 2010 08:04

sprawdz rolki napinające pasek, alternator, pompe wody i olej w skrzyni biegów


Obrazek

enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » pn lut 15, 2010 11:15

Może lewe powietrze ci gdzieś ciągnie...?
A jak się wkręci na obroty to już mu się apetyt zmniejsza i przestaje..?


Druciarstwo - to jest to co kocham ...

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lut 15, 2010 14:07

a właśnie jeżeli o pompe wody chodzi to przy ostatniej wymianie paska nie była robiona , jak sie objawi że już jest do wymiany bo wyczytałem na forum że trzeba ją też wymienic. Rolka i pasek były wymienione ponad 4 lata ale zrobiłem w tym czasie tylko 45 tys km więc chyba jeszcze trochę można pośmigac . Wody w układzie nie ubywa więc czy są inne objawy pompy wodnej? olej w skrzyni wymieniałem w październiku także na pewno jest, altek ładuje dobrze no chyba że faktycznie łożyska padły , w sumie troche na luzie gwiżdże ale mam tak od 5 lat i nic sie nie pogorszyło, nieżeby było bardzo słychac ale słychac.



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn lut 15, 2010 15:01

moim zdaniem pompa wody,zobacz czy nie lata na boki koło od niej,kumplowi właśnie tez padła w peugeocie i był to już inny stopień wtajemniczenia bo u niego już łożysko poszło.tak więc zalecałbym zajrzeć do niej i jak coś wymienić


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 15, 2010 15:39

Złap za koło pompy i wymacaj czy nie ma luzów, podobnie się robi jeśli masz zbyt mocno napięty pasek rozrządu - rolka gwiżdże.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lut 15, 2010 16:06

mam nadzieje ze dojscie tam dobre, zaraz ide do garażu , tą obudowę plastikową od paska trzeba zdjąc chyba?



Awatar użytkownika
TOMASZ13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr paź 14, 2009 13:11
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: TOMASZ13 » pn lut 15, 2010 16:58

miała to moja siostra pasek jej ocierał i wystarczyło go na nowo ustawić kilka tysięcy klocków i nic :bigok: zginął ten dźwięk turbiny :grin:


GOLF mk3 1997 1,6 101KM
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=440492

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lut 15, 2010 17:38

zdjąłem obudowę próbowałem wyczuc jakies luzy na pompie wody ale nic nie wybadałem, ale wydaje mi się że pompa jest od nowości bo są bite znaki vw audi germany , no chyba że ktos w niemczech zanim go kupiłem wstawił oryginał. Pasek jest Contitech , wygląda ok. I jescze małe pytanie, zauważyłem ,że to duże koło zębate u góry podczas pracy silnika minimalnie odchyla się na boki ale bardzo mało, czy to normalne?



Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » pn lut 15, 2010 18:17

Steryd126 pisze: ale wydaje mi się że pompa jest od nowości bo są bite znaki vw audi germany , no chyba że ktos w niemczech zanim go kupiłem wstawił oryginał. Pasek jest Contitech , wygląda ok.
Badz ktos wymienial i wstawil uzywke :) W moim tez jak gwizdze, dzis go przegladali na warsztacie i wszystko wyglada ok, mechanik przejechal sie i powiedzial ze najprawdopodbniej zasysa gdzies powietrze i stad ten gwizd. U mnie go slychac np wrzucajac z 2 na 3 przy obrotach w granicy 2500-3500rpm



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lut 16, 2010 01:25

A co z tym alternatorem?



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » wt lut 16, 2010 07:28

tak jak pisałem wczesniej delikatnie hałasuje ale mam tak od początku jak go kupiłem, nie drażnie mnie to aż tak, pasek nie za luźno ani za mocno napięty. Chyba jak już troche cieplej sie zrobi to wyjmę ten alternator i wyrzucę te łożyska



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 242 gości