TDI ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lut 15, 2010 23:40

możesz sztangę wydłużyć o 0.5-1 obr. ;)

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 22:41 ]
Najlepiej to włącz 011BS i niech sama się rusza ;)



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » pn lut 15, 2010 23:44

damcio151 pisze:możesz sztangę wydłużyć o 0.5-1 obr. ;)

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 22:41 ]
Najlepiej to włącz 011BS i niech sama się rusza ;)
na biegu jałowym na postoju jak rozumiem :hmm:


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 16, 2010 00:17

passatgl5 pisze:na biegu jałowym na postoju jak rozumiem :hmm:
tak



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » wt lut 16, 2010 00:47

wchodzisz w ---> BS ---> 011 --> GO! i bedzie sobie nią ruszał tak? A powiedz mi jeszcze taka rzecz, mozliwe ze po czyszczeniu ona nadal sie blokuje... jest to zjawosko naturalne czy czysciciele dali ciała?
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:47 przez passatgl5, łącznie zmieniany 1 raz.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt lut 16, 2010 01:50

Mechanizm zacina się zawsze z konkretnych przyczyn.
1.Wyrobił się pierścień sterujący > zwykle występuje to przy przebiegach powyżej 300tyś km.
2. Leją wtryski i masz zbyt wiele sadzy w spalinach.
3. Część zimna turbo puszcza olej na uszczelniaczu i oliwa zostaje przepalona przez silnik > dalej w postaci sadzy trafia na mechanizm.
4. Ćwiczysz PSJ (*#cenzura#* styl jazdy ) i odkłada się sadza na mechaniźmie.
5. Silnik ma jakieś nieszczelności i odma wysysa drobinki oleju.
6. Katalizator jest zapchany z ww. przyczyn > kat wytrzymuje tylko 150 tyś km > dla golfa, przy symetrycznej puszce należy wybić wkład katalizatora > od tej pory spaliny będą wydalane bez problemu > wkład można jeszcze sprzedać > jest to normalny zabieg w TDI > w Polsce nie ma obowiązku prawnego posiadania kata w tdi > turbinka odetchnie!

Jeżeli turbinka jest po czyszczeniu to nie zapcha się szybciej niż w ciągu 3 miesięcy, jeżeli była polerowana w środku to da ci to na bank więcej niż 0,5 roku.
Jeżeli odma leje, kat jest zapchany, leją wtryski lub leje część zimna turbo to zatnie się nawet po jednym miesiącu jazdy!

Sposób naprawy:
Odpinamy odmę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Poczytaj bo się przyda.

Wybijamy wkład katalizatora ( puszka zostaje), sprawdzamy działanie wtrysków, ustawiamy właściwie rozrząd i kąt na pompie, wybijamy kratkę filtrującą powietrze przed filtrem (przy lewej przedniej lampie).

Czyścimy przewody ciśnieniowe z resztek oleju > przy okazji sprawdzając w jakim stopniu nagar odkłada się w EGR i kolektorze ssącym.

Po tych zabiegach autko przejedzie wiele tyś km bezawaryjnie.

Nigdy więcej nie zatnie się mechanizm VNT > a jeżeli pojawi się olej w rurach > to będzie wiadomo że turbo zaczyna nadawać się do regeneracji.

A sztanga w chwili zapalenia ma się opierać o ogranicznik > bo musisz mieć moc od samego dołu > tzn. od dolnych wartości obrotowych > dopiero po dodaniu gazu impuls dla N75 zaczyna wzrastać ( w % , Ostatnia kolumna grupy 011) i podciśnienie zostaje odcięte a otwiera się upust podciśnienia grubymi wężykami z gruszki turbo do filtra powietrza. U ciebie impuls wychodzi do 94% (max jest 95%) więc sztangę należy wydłużyć tak jak mówi kolega damcio151, > żeby zawór N75 mógł bez problemu zbić ciśnienie do 1950Mbar przy maksymalnym otwarciu do 80%.
Wszelkie wyjścia ciśnienia powyżej 2300Mbar spowodują wejście w tryb awaryjny lub chwilowe odcinanie.

Najwięcej co można ustawić dla silników ALH, AHF, ASV to pik (skok) do 2250Mbar > ale to na super gorącym silniku i max gaz w dechę.

Wydłużenie sztangi powoduje zwiększenie reakcji N75 > większa efektywność ale wolniejsza reakcja w dolnych wartościach obrotów.
Skrócenie powoduje przyśpieszenie reakcji na dolnych obrotach, lecz zawór N może nie być w stanie zbić szybko ciśnienia.

Fabrycznie występuje pik ciśnieniowy przy nagłym dodaniu gazu na około 2100Mbar > dalej ciśnienie powinno natychmiast ustabilizować się do ciśnienia zadanego i tak pozostać praktycznie do końca wartości obrotowej silnika.

Prawda jest taka > że każdy potrzebuje innej konfiguracji a każdy silniczek daje się inaczej ustawić.

Życzę miłej zabawy hehe.
Pozdrowionka! :bigok:



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » wt lut 16, 2010 08:19

dzieki wielkie za wyczerpująca odpowiedz.... auto ma przejechane 58 tys., przy 46 byla czaszczona turbina. wczesniej jezdzul tym dziadzia jakis a przed kupnem auto stalo dwa lata. Dzwignia od turbiny nie opiera sie u mnie na ograniczniku, brakuje jej ok 2 mm


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt lut 16, 2010 14:22

passatgl5 pisze:brakuje jej ok 2 mm
Mam nadzieję że mówimy o tym samym ograniczniku > mała śrubaczka na imbus z przeciwnakrętką?

To bardzo dziwny objaw po czyszczeniu > musisz spróbować to rozruszać > jeżeli wyczujesz że mechanyzm opiera się mechanicznie w tym miejscu i nie ma szansy na to żeby poszedł do końca > to albo ogranicznikiem kręcili albo mechanizm VNT zostałźle poskładany.
Do dokładnego sprawdzenia mechanizmu konieczne jest wykręcenie gruszki sterującej.
Przykręcona jest ona na 2 nakrętkach nr 10 i zaczepiona na końcu sztangi przy pomocy zawleczki.
Jak zdejmiesz gruszkę to dokładnie będzie można stwierdzić jak wygląda ruch mechanizmu (wykluczasz opór sprężyny w gruszce) i czy to czasami gruszka nie stawia oporów i nie robi zacięć.



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » wt lut 16, 2010 17:49

Ogranicznik mam na mysli ograniczający ruch dzwigni w dół (podcisnienie wytworzone spec. pompka)poszlo na dół do oporu ale nie dotknelo ogranicznika. Puszcze go dzisiaj na 011BS na godzine niech pomacha troche jak kolega damcio pisał. A jezeli chodzi o gruszke to tak czy siak nowej nie kupie bo nie wystepuje... sa jedynie uzywki jakies z malo uzywanych aut za 100. Z tego co pamietam jak montowana byla turbina po czyszczeniu mechanizm dalo sie lekko palcami przesuwać z tym ze nie mialem porownania z innymi turbinami czy dostatecznie lekko a gruszka tez płynnie dzialala hmm sam juz nie wiem.

Zamieszczam logi po godzinnym 011BS. Nie łapie błedu przeładowania.

http://rtnet.pl/vaglog/byner_6790.html
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 20:07 przez passatgl5, łącznie zmieniany 4 razy.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 16, 2010 23:35

przeładowuje dalej, ale udaje mu się zbić ciśnienie i później jest w miarę stabilnie ... musisz jeszcze wydłużyć tą sztangę o 1 obrót



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » śr lut 17, 2010 00:21

wtedy bedzie cisnienie niższe ale jak rozumiem w miare stabilne... jestes pewien ze wydłużyc tak? pytam bo mnie sie wydaje ze ona juz jest za długa, bo przy maksymalnym "wciągnięciu" brakuje jej 2 mm do ogranicznika chyba ze to niema znaczenia i wcale nie musi sie opierac? :kac:


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lut 17, 2010 11:42

passatgl5 pisze:wtedy bedzie cisnienie niższe ale jak rozumiem w miare stabilne... jestes pewien ze wydłużyc tak? pytam bo mnie sie wydaje ze ona juz jest za długa, bo przy maksymalnym "wciągnięciu" brakuje jej 2 mm do ogranicznika chyba ze to niema znaczenia i wcale nie musi sie opierac? :kac:
Jak sie nie opiera za małe podcisnienie na przewodzie vacum, do sparwdzenia luz na jej krućculub podaj jakie jest podciśneinei na przewodzie do gruchy na jałowym. Jak jest mniejsze poniżej 0,8-0,9 bar to grucha do konca nie pokona oporu sprężyny i stąd ten minimalny luz lub wyrobiona dzwignia grucha-kierownice.



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » śr lut 17, 2010 13:43

podciśnienie było 0,8 po uruchomieniu silnika


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lut 17, 2010 14:44

IMO nie ma to znaczenia na razie, że sie nie opiera ... turbina wstaje bardzo ładnie, ale jest problem ze zbiciem ciśnienia, a to działa w odwrotną stronę



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Post autor: passatgl5 » śr lut 17, 2010 19:55

a moze to byc wina N75?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości