jakie najlepsze turbo do 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
karolp85, moim zdaniem nie mogli montowac turbin o innych parametrach do tych samych silnikow...
bo wtedy oznaczenia musza byc inne.
1z to jest 1z, on ma wytyczony sprzet co seryjnie byl w srodku...
jak pisalem wyzej inna turbnia to inne osiagi, np:
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
niby to samo ale jakas roznia jest (Nm) i zmienili oznaczenie
bo wtedy oznaczenia musza byc inne.
1z to jest 1z, on ma wytyczony sprzet co seryjnie byl w srodku...
jak pisalem wyzej inna turbnia to inne osiagi, np:
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
niby to samo ale jakas roznia jest (Nm) i zmienili oznaczenie
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedziećPinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz
wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)
to weź go lepiej nie słuchajkarolp85 pisze:dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedziećPinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz
Turbawka od ASZ ok 800-900, wtryski 216 ok 1000zł , sterowanie podcisnieniowe - przekładka z rozbitka ok 200-300zł , program zależy kto robi od 800zł , wymiana kompa jak 8 bitowy ok 300-500zł, po tym nowi IC + orurowanie z 400zł, i sprzegło z 600zł+ robocizna
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:14 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.
jaaano,
mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.
czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze
brynol,
ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba
mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.
czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze
brynol,
ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba
wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
to ok 5,5k do 6k najmniej.
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
AWX to z passata i Audi a tam kolektor jest dzielony, wiec najlepiej z ASZ + zmiana na sterowanie podciśnieniowe bo nie bedzie to chodzić + przeprogramowanie ecu no i wtryski bo w 1Z mało wydajnekarolp85 pisze:jaaano,
mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.
czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze
brynol,
ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba
to już wyczytałem kilku krotnie i to juz raczej pewne infobrynol pisze:a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
mi po kalkulacji podanej przez PinkFloyd, wyszło granicach 3500 zł (bez FMIC i kompa ) więc już troszkę
wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)
o to nie pytaj, bo tak samo można zapytać jak długo Ci koń pożyje a no tak długo jak długo będziesz o niego dbał trzeba pamiętać że skłądamy to na używanych częściach które mogą pożyć 5 lat lub tydzień...brynol pisze:a jak jest z zywotnoscia?
wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
no wiem o tym, tylko sie zastanawiam na tym ze po takie operacji, ze wlozymy w auto ok 4k zl jak bedzie z kondycja silnika, przy normalnym uzytkowaniu, czy mocno sie skroci ;/
nie wymagam od nikogo podania info dokladnych kiedy sie cos posypie,
bo wiadomo ze to dosc spora ingerencja w silnik i jestem ciekaw jak on to przyjmie
nie wymagam od nikogo podania info dokladnych kiedy sie cos posypie,
bo wiadomo ze to dosc spora ingerencja w silnik i jestem ciekaw jak on to przyjmie
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Tak wygląda 16 bitowy- obudowa http://img41.imageshack.us/i/028906021bf.jpg/brynol pisze:to ok 5,5k do 6k najmniej.
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
[url=http://img709.imageshack.us/img709/9562 ... 134.th.jpg]Obrazek[/URL]
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?
[ Dodano: Pon 15 Lut, 2010 ]
Co do trwałosci slinka nie powinno byc problemu gorzej z turbawką jak długo pochodzi i z elementami przenieisenia napędu- to szybciej sie podda przy mocnym butowaniu przy małych predkościach,a spalanie zalezy tylko od życzenia kierowcy, w mieście ok 7,5-8l przy dynamicznej jeździe
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:31 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
)
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
no właśnie a róznica z 90 do 120KM znaczna i od razu banan na twarzy ale pamietaj apetyt rośnie w miarę jedzeniabrynol pisze:PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
Ja już rozglądam się za 2.0TSI tam po programie mozna wyciągnąc ok 270KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości