Mechanizm zacina się zawsze z konkretnych przyczyn.
1.Wyrobił się pierścień sterujący > zwykle występuje to przy przebiegach powyżej 300tyś km.
2. Leją wtryski i masz zbyt wiele sadzy w spalinach.
3. Część zimna turbo puszcza olej na uszczelniaczu i oliwa zostaje przepalona przez silnik > dalej w postaci sadzy trafia na mechanizm.
4. Ćwiczysz PSJ (*#cenzura#* styl jazdy ) i odkłada się sadza na mechaniźmie.
5. Silnik ma jakieś nieszczelności i odma wysysa drobinki oleju.
6. Katalizator jest zapchany z ww. przyczyn > kat wytrzymuje tylko 150 tyś km > dla golfa, przy symetrycznej puszce należy wybić wkład katalizatora > od tej pory spaliny będą wydalane bez problemu > wkład można jeszcze sprzedać > jest to normalny zabieg w TDI > w Polsce nie ma obowiązku prawnego posiadania kata w tdi > turbinka odetchnie!
Jeżeli turbinka jest po czyszczeniu to nie zapcha się szybciej niż w ciągu 3 miesięcy, jeżeli była polerowana w środku to da ci to na bank więcej niż 0,5 roku.
Jeżeli odma leje, kat jest zapchany, leją wtryski lub leje część zimna turbo to zatnie się nawet po jednym miesiącu jazdy!
Sposób naprawy:
Odpinamy odmę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Poczytaj bo się przyda.
Wybijamy wkład katalizatora ( puszka zostaje), sprawdzamy działanie wtrysków, ustawiamy właściwie rozrząd i kąt na pompie, wybijamy kratkę filtrującą powietrze przed filtrem (przy lewej przedniej lampie).
Czyścimy przewody ciśnieniowe z resztek oleju > przy okazji sprawdzając w jakim stopniu nagar odkłada się w EGR i kolektorze ssącym.
Po tych zabiegach autko przejedzie wiele tyś km bezawaryjnie.
Nigdy więcej nie zatnie się mechanizm VNT > a jeżeli pojawi się olej w rurach > to będzie wiadomo że turbo zaczyna nadawać się do regeneracji.
A sztanga w chwili zapalenia ma się opierać o ogranicznik > bo musisz mieć moc od samego dołu > tzn. od dolnych wartości obrotowych > dopiero po dodaniu gazu impuls dla N75 zaczyna wzrastać ( w % , Ostatnia kolumna grupy 011) i podciśnienie zostaje odcięte a otwiera się upust podciśnienia grubymi wężykami z gruszki turbo do filtra powietrza. U ciebie impuls wychodzi do 94% (max jest 95%) więc sztangę należy wydłużyć tak jak mówi kolega
damcio151, > żeby zawór N75 mógł bez problemu zbić ciśnienie do 1950Mbar przy maksymalnym otwarciu do 80%.
Wszelkie wyjścia ciśnienia powyżej 2300Mbar spowodują wejście w tryb awaryjny lub chwilowe odcinanie.
Najwięcej co można ustawić dla silników ALH, AHF, ASV to pik (skok) do 2250Mbar > ale to na super gorącym silniku i max gaz w dechę.
Wydłużenie sztangi powoduje zwiększenie reakcji N75 > większa efektywność ale wolniejsza reakcja w dolnych wartościach obrotów.
Skrócenie powoduje przyśpieszenie reakcji na dolnych obrotach, lecz zawór N może nie być w stanie zbić szybko ciśnienia.
Fabrycznie występuje pik ciśnieniowy przy nagłym dodaniu gazu na około 2100Mbar > dalej ciśnienie powinno natychmiast ustabilizować się do ciśnienia zadanego i tak pozostać praktycznie do końca wartości obrotowej silnika.
Prawda jest taka > że każdy potrzebuje innej konfiguracji a każdy silniczek daje się inaczej ustawić.
Życzę miłej zabawy hehe.
Pozdrowionka!
