ZNOW ODNOSNIE BRAKU MOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pala81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lut 15, 2010 15:01
Lokalizacja: Elblag

ZNOW ODNOSNIE BRAKU MOCY

Post autor: pala81 » pn lut 15, 2010 15:23

Witam
Na poczatek sie przywitam,chociaz to nie ten dzial.
Mianowicie moj problem wyglada tak.
Pozyczylem VW golf 1.9 TDI - 90 km od znajomego.Zauwazylem ze chwilami brakuje mu mocy-nawet jak na 90km .Poradzilem mu wizyte u mechanika i on powiedzial ,zczytujac bledy ze turbina jest po prostu zabrudzona!!
Ok ,diagnoza jest wiec czyscimy.Mechanior uwinol sie w 2 dni i mowi ze jest oki.Bledy tez nie wyskakiwaly.
Nawet mial podobna moc jak kiedys.Jednak juz nastepego dnia kolega mowi ze znow cos nie tak!!
U mechanika zostawil 600zl a tu znacznie zadziej ale cos nie tak.
Po telefonie ,mechanior mowi ze turbina jest wyczyszczona i na pewno oki.Jednak jest jeszcze podobno cos takiego jak czujnik turbiny (250zl bez robocizny)i to trzeba w takim razie wymienic.
W tym czasie wybralem sie kolegi wspomnianym golfem do niemiec-nagly wyjazd.No i po dluzszej trasie stwierdzilem ze faktycznie ,do 2500 obr na min ciagnie.Pozniej delikatnie sie zadlawi i koniec - turbina jakby sie wylanczala.Jak zgasze auto i zapale ,jest oki.Oczywiscie do 2500 obr.

Moja prosba i pytanie do forumowiczow ktorzy maja wiecej doswiadczenia ode mnie.

1)czy uwazacie ze mechanik mial racje czyszczac turbine-czy to powinno wystaczec?
2)jak wg was wygladaja koszty,czy takie czyszczenie nie jest za drogie?
3)no i jak wyglada temat tego czujnika?mozliwe jest to co mowi?ze to jego wina ?
4)za 3 dni musze wracac do polski tym autem i przyznam ze sie troszeczke boje-czy cos sie moze stac-jakos temu mozna zapobiec?
Wydaje mi sie ze trafilem z kolega na nie uczciwego mechanika ,tylko nie do konca wiem jak temu zaradzic.
Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi i przepraszam za moja pisownie .Nie polska klawiatura .



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 15, 2010 15:31

wpierw trza zrobić diagnozę - logi statyczne i dynamiczne, ponadto szukaj słowa notlauf - wyszukiwarka



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lut 15, 2010 15:33

1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT - więc tam łopatek które się brudzą nie znajdziesz.

Mechanik podejrzewam - nawet palcem nie kiwnął... a wystarczyło zrobić logi dynamiczne i zapodać na forum - do oceny kolegom w dziale Diagnostyka.

Ten włącznik turbiny to chyba N75 heheh


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 15, 2010 15:36

Haki pisze:1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT
qrcze Haki, gdzie wycztytałeś że chodzi o 1Z ???



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lut 15, 2010 15:50

mettenos pisze:
Haki pisze:1Z kolego ma zwykłą turbinę bez VNT
qrcze Haki, gdzie wycztytałeś że chodzi o 1Z ???
aj chol... tematy mi się pogrzybiły ....

wybaczcie i nie bijcie :prayer: :axe:

Jeśli 90 ... to AGR ... ALH .. ale ten motor praktycznie taki sam - przynajmniej AGR ( zwykła dmuchawa)


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

pala81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lut 15, 2010 15:01
Lokalizacja: Elblag

Post autor: pala81 » pn lut 15, 2010 15:52

dziekuje koledzy,ale nie mam pojecia o mechanice wiec prosze o pisanie ze tak powiem cepologia.
moge zczytac vin wieczorem jezelic os by to pomoglo



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 15, 2010 15:59

przyczyną notlaufu mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek (jeżeli są)
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lut 15, 2010 16:04

pala81 pisze:dziekuje koledzy,ale nie mam pojecia o mechanice wiec prosze o pisanie ze tak powiem cepologia.
moge zczytac vin wieczorem jezelic os by to pomoglo
Oznaczenie silnika znajdziesz na kielichu albo na wlepie w bagażniku pod wykładziną.

Zrobienie logów - wykluczyłoby wiele rzczy i dużo by nam powiedziało.
Do zrobienia logi dynamiczne. :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn lut 15, 2010 17:48

Ja stawiam na to
mettenos pisze:niesprawny zaworek N-75
koszt nowego n75 pierburga 140zł na allegro .Wystarczy jak kolega zmierzy w czasie jazdy ciśnienie doładowania .Przy niesprawnym n75 przy 2,5 tys obr ciśnienie przekracza 1,2 bara i mamy piekny notlauf.Zrób sobie kolego bajbasa to się przekonasz od razu czy to wina uszkodzonego zaworka .A swoją drogą to ci ''naprawiacze "pożal się boże ,bo nazywanie ich mechanikami to nieporozumienie ,schodzą już na psy skoro zamiast sprawdzić ciśnienie doładowania biorą się od razu za wywlekanie i czyszczenie turbiny zwykłej o zgrozo :bajer: bo ze zmienną geometrią to rozumiem ale kolega pala81, pisze że 90koni więc zmienna geometria odpada.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 15, 2010 23:07

munior, a ALH 90 konny nie ma przypadkiem VNT???



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pn lut 15, 2010 23:34

mettenos pisze:munior, a ALH 90 konny nie ma przypadkiem VNT???
Tak to VNT :cool:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt lut 16, 2010 00:06

mateo86 pisze:Tak to VNT :cool:
no to :panna: coś mi się po.....ło bo byłem przekonany że 90 konne nie miały turbin ze zmienną geometrią
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:08 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości