Dziwny wyciek oleju MK3 1.8AAM. Pomóżcie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Dziwny wyciek oleju MK3 1.8AAM. Pomóżcie

Post autor: ryger » pn mar 20, 2006 01:47

Witam serdecznie zainteresowanych moim problemem i w miare możliwości proszę o pomoc. Otórz po tych srogich mrozach zauważyłem nieduże wycieki oleju. Wycieki te występują tylko po rozgrzaniu motoru i sa z tyłu silnika ok 10 cm w prawo od paska rozrządu w objętości korka od butelki (na postoju po zgaszeniu rozgrzanego ok.90st. silnika) :? Uszczelka pod głowicą jest sucha, od miski olejowej także, uszczelniacz wałka rozrządu raczej wykluczam. Z forum dowiedziałem się iż przyczyną może byłć zapchana ODMA i nadciśnienie wypycha olej spod dekla klawiatury.I niby słusznie:Wyczyściłem odmę, która była zapchana kremowo-białym osadem. Płynu w układzie chłodzenia mi nie ubywa, jest OK. Na bagnecie olej jest czarny, mazi nie ma, sprawdzony stopień sprężania w normie, na wszystkich garach od 8 do 9! przez co wykuczam uszczelke pod głowicą! Dolewam ćwiartke oleju mineralnego LOTOS 15W40 na 500 km. Uszczelkę pod deklem klawiatury wymieniłem - była mokra i przepuszczała olej z tyłu. Myślełem, że to rozwiązało problem, ale niestety nie! Problem w tym, że nie wiem skąd ucieka olej! Uszczelniacz - zimering na wale raczej wykluczam, bo wyciek pojawia się ok 10 cm obok uszczelniacza rozrządu za silnikiem a zimering-uszczelniacz wałka rozrządu przeciez jest z boku silnika, miska olejowa sucha, uszczelka pod głowicą sucha, uszczelka pod deklem klawiatury wymieniona. Jezdzę na oleju LOTOS 15W40, silnik 1.8 AAM, przebieg 183000 km. Poza tym problemem, nie mam do silnika najmniejszych zastrzeżeń, spisuje sie bdb. Jeśli ktoś z was może mi pomóc, bardzo będę wdzięczny!



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn mar 20, 2006 14:01

Może oringi przy walku. U mnie sączy się z obu stron tj. od paska i od ap. zapłonowego. Przyjdzie wiosna to do wymiany.

[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 13:03 ]
Przepraszam, zapomniałem dodać, że ja mam ABU 1,6. Nie wiem jak u ciebie jest to rozwiązane.



Jarek VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw sty 06, 2005 23:56
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: Jarek VW » pn mar 20, 2006 15:14

ja mam to samo w moim aam. ale to nie wyciek tylko takie wjększ zapocenie. powjem szczeze ze nieprzejmuje się tym.mam wrazenie ze to jakby delikatne pocenie z pod kolektora dolotowego. zalałem go teraz mineralnym mobilem to moze sie troszke uszczelni. mam przejechane 174tyś i jak narazie niemiałem wjększych problemów. pozatym silnik jest suchy



TYMOTEUSZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 22:10
Lokalizacja: Góra

Post autor: TYMOTEUSZ » wt kwie 11, 2006 21:02

mam podobny problem w AAM 1.8 III.
Mały wyciek oleju w miejscu co opisujesz.
Dwa razy zdejmowana głowica, planowanie, nowe uszczelki i nic. Dalej to swamo.
Mam dobrego i zaufanego mechanika, który stwierdził, że jak nie ubywa oleju to nie ma czym się przejmować. Może i racja, szkoda kasy na kombinowanie, martwić sie należy przy większych ubytkach.


Tymoteusz

ryger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:58
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Znalazłem problem :-)

Post autor: ryger » wt kwie 11, 2006 22:34

Znalazłem problem. Przyczyną był uszczelniacz simeringu wałka rozrządu - to co raczej wykluczałem :grin: Wymina kosztowala mnie 10 zł :-) Teraz jest wszystko OK! Nie ucieka nawet kropelka. Zrobiłem ponad 1000 km i nie dolałem gama oleju. Mimo wszystko dziękuję wszystkim za pomoc!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 499 gości