Nagły brak sprzęgła MK4 AJM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Nagły brak sprzęgła MK4 AJM

Post autor: Jacko15 » ndz lut 14, 2010 03:17

Witam. To mój pierwszy post na forum, także chciałem sie przywitać. Bardzo prosił bym o pomoc w sprawie sprzęgła w moim golfie AJM.Skrzynia 6 biegów. Otóż jeździłem dzisiaj autkiem i było wszystko w porządku, aż w pewnym momencie przy przełączeniu biegu z 1 na 2 pedał sprzęgła został mi w podłodze. Jedyne co udało mi się dziś sprawdzić to, to że po delikatnym podpompowaniu sprzęgłem, pedał delikatnie się podnosi. Bardzo proszę o pomoc.Co mogło się stać??



zineq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:56
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf VI 2.0BiTdi 320+
Silnik: CUAA
Kontakt:

Post autor: zineq » ndz lut 14, 2010 03:29

jezeli pedal sie podnosi to wina moze lezec wysprzeglika lub pompki , najpierw sprawdz plyn hamulcowy trzeba zlokalizowac wyciek



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz lut 14, 2010 08:54

Sprzęgło w MK IV est na hydraulice a nie na lince więc ma dużo wspólnego z hamulcami i płynem.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

MisiekD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 20, 2010 23:29
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: MisiekD » ndz lut 14, 2010 12:31

Witam też miałem takie kłopoty ze sprzęgłem w VW passat B3 sprzęgło hydrauliczne są tam dwa wysprzegliki jeden w okolicy serwa drugi na sprzegle najpierw tak jak wcześniej kolega pisał poszukaj wycieku być morze tylko jeden padł - ja wymieniłem tylko jeden cieknący i jest git , na krutką metę można odpowietrzyć dolać płynu i pompować sprzęgłem aż będzie odbijać ale tak jak mówię tylko na np. dojazd na warsztat :bajer:



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Post autor: Jacko15 » ndz lut 14, 2010 13:40

z tego co udało mi się ustalić, to płyn gdzieś ucieka, bo dolałem płynu, podpompowałem i sprzęgło pojawiło się na chwilę. Ale po przejechaniu może 2 kilometrów znów nie ma sprzęgła a także i poprzedniego stanu płynu w zbiorniczku. Może to być jakaś nieszczelność, czy raczej stawiać na któryś wysprzęglik?? Co do wycieków to żadnego jak narazie nie byłem w stanie zlokalizować. Może wie ktoś jak wygląda sprawa kosztów tych wysprzęglików w skrzyniy 6 biegów??



zineq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:56
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf VI 2.0BiTdi 320+
Silnik: CUAA
Kontakt:

Post autor: zineq » ndz lut 14, 2010 16:23

jezeli ten w kabinie to posiadam taki ;)



MisiekD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sty 20, 2010 23:29
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: MisiekD » ndz lut 14, 2010 16:59

najpierw zlokalizuj wyciek to się dowiesz który padł

[ Dodano: 14 Lut 2010 16:01 ]
prawdopodobnie płyn bedzi uciekał ( u mnie przez noc połowę zbiorniczka )

[ Dodano: 14 Lut 2010 16:13 ]
Jacko15 pisze:Co do wycieków to żadnego jak narazie nie byłem w stanie zlokalizować.
jezeli garażujesz to na podłodze garazu powinieneś zauważyć ale radził bym to popatrzeć na kanale jezeli masz dostep
Jacko15 pisze:Może to być jakaś nieszczelność, czy raczej stawiać na któryś wysprzęglik??
i tak i tak musisz zajzeć do autka więc nie zaszkidzi przejzeć przewodziki
Jacko15 pisze: jak wygląda sprawa kosztów tych wysprzęglików
popatrz na moto mallagro albo na stronie części INTERCARS (do mojego ze srzynią 5 120zł jeden)



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Post autor: Jacko15 » pn lut 15, 2010 03:36

Pradopodobnie padł ten w skrzyni, bo wyciągłem osłonę nad pedałami i tam jak z jednej tak i z drugiej strony jest sucho, także podejrzewam, że ten w skrzyni padł. A u mnie prawdopodobnie trzeba skrzynie wyciągnąć żeby się dowiedzieć.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn lut 15, 2010 08:54

Jacko15 pisze:Pradopodobnie padł ten w skrzyni, bo wyciągłem osłonę nad pedałami i tam jak z jednej tak i z drugiej strony jest sucho, także podejrzewam, że ten w skrzyni padł. A u mnie prawdopodobnie trzeba skrzynie wyciągnąć żeby się dowiedzieć.

dokładnie. Wysprzeglik jest razem z łożyskiem oporowym także skrzynke trzeba wyjąć ale zanim to zrobisz to jeszcze raz zlokalizuj wyciek


Obrazek

Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Post autor: Jacko15 » śr lut 17, 2010 17:46

Wszystko fajnie, wysprzęglik w skrzyni padł i jest już nowy, ale pojawił się kolejny wydatek!! otóż koło dwumasowe jest do wymiany!! Jest jakiś zamiennik na jednomasie do AJM ze skrzynią 6 biegów??



bob-menck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 16:56
Lokalizacja: Nacmierz

Post autor: bob-menck » czw lut 18, 2010 20:41

nie bierz zamienników odradzam chyba że chcesz wymieniać co pół roku, ale to już twój samochód i twoje pieniądze


55ij mi wydech, liż mi felgę - do krytyków VW
[img]http://images41.fotosik.pl/240/697d40c4cc84ae0f.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/album_personal.php?user_id=80981[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=rxAxUGvgcO0[/url]

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw lut 18, 2010 20:47

Jacko15 pisze:Wszystko fajnie, wysprzęglik w skrzyni padł i jest już nowy, ale pojawił się kolejny wydatek!! otóż koło dwumasowe jest do wymiany!! Jest jakiś zamiennik na jednomasie do AJM ze skrzynią 6 biegów??
tylko ori zakładaj i masz na 150-200 tys km spokoj


Obrazek

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » czw lut 18, 2010 23:48

Podlacze sie do tematu: 1.6 sprzeglo hydrauliczne.
Czy zurzycie okladzin sprzegła( tarczy i docisku) ma wplyw ze z czasem bedzie sie podnosil pedal sprzegła do gory? pytam sie bo ja w aucie mam pedal sprzegła wyzej od hamulca i jest to nie wygodne:/ a jak tam patrzalem to nie ma zabardzo regulacji na pedale.
Jesli jest to zalezne to jak zmienie na nowe sprzeglo to pedal sam się ustawi nizej?

Inna sprawa: w zestawie jest tarcza i docisk a jak wyglada sprawa z zamachem? Ono mniej sie sciera od tarczy i docisku? sa jakies wskazania kiedy sie powinno wymienic rowniez kolo zamachowe?

co sie najbardziej sciera w sprzegle?(kolejnosc) 1.tarcza 2. docisk 3.docisk kola zamachowego.



Jacko15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt mar 03, 2009 14:39
Kontakt:

Post autor: Jacko15 » pt lut 19, 2010 14:45

No więc sprawa się zakończyła, a mianowicie Włożyłem koło 1 masowe + nowa tarcza + nowy docisk firmy VALEO, dedykowany pod tą skrzynie. No i oczywiście nowy wysprzęglik firmy LUK. Sprzęgło wybiera bardzo ładnie, pedał jest teraz bardzo miękki, niemal, że jak w benzyniaku. Całość z robocizną kosztowała mnie 1660zł

[ Dodano: 21 Kwi 2010 00:03 ]
Temat Można zamknąć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 226 gości