[mk4] Swap intercoolera.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tommyK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:52
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[mk4] Swap intercoolera.

Post autor: tommyK » sob mar 18, 2006 18:24

Witam,

Seryjnie dla silnika ALH montowana jest jakaś popierdółka nie intercooler, orientujecie się co normalnego można tam zamontować (i gdzie) ???
Zastanawiam się czy da się zaadoptować coś do przedniego wzmocnienia...

pozdrawiam,
tomek


I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?

ERA moja...

fibolek

Post autor: fibolek » sob mar 18, 2006 23:10

Napisz jeszcze co chcesz tym osiągnąć?I co planujesz jeszcze zrobić oprócz wymiany IC?



Awatar użytkownika
tommyK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:52
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tommyK » ndz mar 19, 2006 22:52

jak to co? więcej zimnego powietrza :hehe:

mam już nowe wtryski od ASV które czekają na montaż, ale chciałbym przedtem założyć większy intercooler...

czy wypowie się ktoś kto zna temat?


I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?

ERA moja...

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn mar 20, 2006 03:30

tommyK pisze:jak to co? więcej zimnego powietrza :hehe:

mam już nowe wtryski od ASV które czekają na montaż, ale chciałbym przedtem założyć większy intercooler...

czy wypowie się ktoś kto zna temat?
Ale problem... ja bym upychał coś dużego ... skoro chcesz miec wiecej zimnego powietrza to taki uniwersalny IC to chyba od MB Sprintera - jak sie postarasz to sie zmieści, no i bedzie zimniej. Kwestia tego czy go tam zmieścisz, potem bedzie juz z górki.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn mar 20, 2006 09:41

Nie można zapominać że wydajność IC dla konkretnego set-apu jest ograniczona.
Czyli np. dla silnika X, przy doładowaniu Y, najwydajniejszy jest IC o wymiarach Z.
Zapodająć wiekszy IC niż Z nic się już nie poprawi, a nawet pogorszy.
Montując duży IC znacznie zwiekszamy pojemność układu dolotowego,
przez co pojawia się duże, nieprzyjemne opuźnienie na pedale gazu.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn mar 20, 2006 12:24

Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł. :bajer:
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2 :bigok:
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych :D :bigok: :bajer:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn mar 20, 2006 12:33

Apsik pisze:Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł. :bajer:
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2 :bigok:
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych :D :bigok: :bajer:
ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy a najlepszym do naszych HomeMade aut jest IC z IVECO 300Km auto wyda na nim bez problemu. sprawdzony w kilku autach i TDI i beznynach i gra :okej:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn mar 20, 2006 13:11

Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.
Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy
Masz rację, ale nie do końca, im wydajniejszy tym lepszy, rozmiar nie jest taki ważny.
Mniejszy, dobrze skonstuowany IC może mieć dużo wiekszą wydajność od dużego.
Sam układ lamelek ma kolosalne znaczenie.
Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.

Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.
Ostatnio zmieniony pn mar 20, 2006 14:22 przez ml2210, łącznie zmieniany 1 raz.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
tommyK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:52
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tommyK » pn mar 20, 2006 14:00

podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...

Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać :grin:


I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?

ERA moja...

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn mar 20, 2006 15:38

ml2210 pisze:
Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.
Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy

Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.

Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.

ale w 9ff sa 2 szt :smoke: i grube i nie sa takie małe.

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 2:45 pm ]
tommyK pisze:podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...

Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać :grin:
jesli cie interesuje to moze zestaw chłodnic z MKIV TDI 150KM ARL zalozysz mam takowy do sprzedania, chłodnica wody+ Intercoller
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
tommyK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:52
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tommyK » pn mar 20, 2006 16:34

Borys, jak masz też wzmocnienie (w ARL jest insze wzmocnienie niż w pozostałych) i dasz mi na to jakąś promocję to chętnie kupię... :bigok:


I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?

ERA moja...

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn mar 20, 2006 18:34

TommyK a dlaczego chcesz zmieniaz intercooler ? Bo nie bardzo rozumiem dlatego ze fabryczny jest mały, czy dlatego że auto ci puchnie podczas dłuższej jazdy ?


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
tommyK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:52
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tommyK » pn mar 20, 2006 18:40

chcę uniknąć puchnięcia po wspomnianej modyfikacji, on latem nagrzewa się do 80C

no i generalnie za mały jest trochę... :grin:


I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?

ERA moja...

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn mar 20, 2006 18:45

Borys pisze:ale w 9ff sa 2 szt i grube i nie sa takie małe.
Owszem są dwa i są dość grube, ale nawet razem wzięte są dużo dużo mniejsze od wspomnianego wcześniej IC w tym Golfie II. :jezor:
A mocy to nawet nie porównuje.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości