strikerbest, to ja Ci kolego troche rozjasnie umysl.
1. Dolot CAI taki jak u Xeno czy u mnie jest dedykowany do 1.8T jest on na rurce fi70 jak sie nie myle na styk dopasowany wlasnie do tego silnika zeby bezpiecznie schodzil w dol zaraz przy nadkolu i aku i z tamtad zaciagal zimne powietrze.
Przy zamontowaniu takiego dolotu zmienia sie praca/kultura silnika, napewno jest to bardziej rasowy dzwiek, szybciej wkreca sie na obroty i przy seryjnym DV jest slyszalny upust powietrza. Zastosowanie stozka na dlugim dolocie wplywa pozytywnie na silnik i przede wszystkim nie wykanczamy przeplywomierza ,ktory czesto pada jesli zaraz za nim mamy zamontowany stozek. Wtedy tez jest slyszalny niezo inny dzwiek upustu a raczej tzw. cofki co nie zbyt dobrze wplywa na przeplywke & turbo.
2.Silnika nie zalewa ani blow-off ani stozek ani nic innego poza paliwem
3. Koszt wydechu 3" -> 2,5" ~1500zl bynajmniej tyle u mnie w miescie wycenili na przelotowych tlumikach ultera.
4.Sam wydech 3" wedlug opini moze zwiekszyc do ~20km no i na pewno pozytywnie wplynie na wykres na hamowni oraz zdecydowanie szybciej samochod sie wkreca na obroty i osiaga pozadana predkosc poniewaz nie ma waskiego gardla czyt.(tlumiki etc.), samo wywalenie kata sporo zmienia a co dopiero przy calkowitym przelocie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)