DSG Launch Control

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

DSG Launch Control

Post autor: karlos » śr gru 23, 2009 01:19

Czy testował ktoś z was "program sportowego ruszania"
W VW z DSG ?

Mało na googlu o tym a w youtubie głównie R32 Golfy są.
Opisy w dokumentacji są tylko do skrzyń S-tronic w Audi,
ale jest to ta sama skrzynia co najwyżej mechatronik inny soft ma.
W Passacie nei zabardzo to działało bo wkręcał się tylko na ~1400 obr/min
a powinien do ok.2500. Fakt, że olej w skrzyni mógł nie dogrzać się do
wymaganych 30 stopni, ale myśle że po 10 minutach jazdy powinien.
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 01:21 przez karlos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: DSG Launch Control

Post autor: Borys » śr gru 23, 2009 08:42

karlos pisze:Czy testował ktoś z was "program sportowego ruszania"
W VW z DSG ?

Mało na googlu o tym a w youtubie głównie R32 Golfy są.
Opisy w dokumentacji są tylko do skrzyń S-tronic w Audi,
ale jest to ta sama skrzynia co najwyżej mechatronik inny soft ma.
W Passacie nei zabardzo to działało bo wkręcał się tylko na ~1400 obr/min
a powinien do ok.2500. Fakt, że olej w skrzyni mógł nie dogrzać się do
wymaganych 30 stopni, ale myśle że po 10 minutach jazdy powinien.
na YouTube sa filmiki
[youtube][youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 08:43 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.



szyman28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 27, 2010 20:56
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: szyman28 » sob lut 13, 2010 15:20

Cześć. Testowałem. Trzeba wcisnąć hamulec, przestawić na "D" i wajhe na prawo, tak jak tiptronic się wrzuca, wyłączyć ESP, hebel wciśnięty, przytrzymać wajhe do przodu tak jakby się "jedynkę" trzymało, gaz do oporu i puścić hamulec, jak już wyrwie z buta mozna odpuści wajhe skrzyni :) fajnie wyrywa



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lut 13, 2010 17:36

Cześć. Testowałem. Trzeba wcisnąć hamulec, przestawić na "D" i wajhe na prawo, tak jak tiptronic się wrzuca, wyłączyć ESP, hebel wciśnięty, przytrzymać wajhe do przodu tak jakby się "jedynkę" trzymało, gaz do oporu i puścić hamulec, jak już wyrwie z buta mozna odpuści wajhe skrzyni fajnie wyrywa
no tak , gaz w podłogę przy launch control a potem jest to :
(Twoje słowa z innego tematu)
"Oczywiście testy testy testy czyli praktycznie non stop na gazie. Na początku trasa około 120km i później rajdy po warszawie i jej okolicach. I Wystąpił taki problem: na początku skrzynia chodziła jak masełko idealnie, po jakiś 2 h ostrzejszej jazdy, gdy zrzucam z pozycji "N" na "D" jest szarpnięcie i słychać stuk."
Jak to jest że w jednym temacie piszesz ze w 2 godziny doprowadziłeś do usterki skrzyni DSG a tutaj doradzasz, żeby przy launch control mieć gaz w podłogę?


Osobiscie stycznosci z launch control nie miałem ale w teorii wiem jak to działa i raczej na pewno nie chodzi w tym o
szyman28 pisze:gaz do oporu i puścić hamulec
Dość brutalne i bezmyślnie trakwowałeś ten system i stąd jakaś awaria.
A kolega karlos lepiej niech nie rusza z gazem w podłodze tylko tak jak na tym filmiku. Widać że start z 2400 jest idealny lub bliski ideałowi. Na pewno nie z gazem do oporu i. pzdr
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 17:40 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 13, 2010 20:23

sas_gti, właśnie chodzi o to że przy LC ruszasz z gazem na 100%



karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karlos » sob lut 13, 2010 21:17

mettenos pisze:sas_gti, właśnie chodzi o to że przy LC ruszasz z gazem na 100%
no właśnie gaz w podłoge bo i naczej mechatron nie załapie że chcesz LC użyć
i tak komputer sam ogranicza obroty benzyna 3200 bez turbo
z turbina 2600
2000 TDI

szyman28 mam rozumieć że odpalałeś to na drive ??
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 21:20 przez karlos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lut 13, 2010 21:23

boże...automat bardziej skomplikowany od manuala.to juz nie powinno miec nazwy "automat".juz widze stanie na krzyzowce i przypominanie sobie procedury startu jak sie chce przydusic na starcie...masakra...automat.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 13, 2010 21:25

duber pisze:boże...automat bardziej skomplikowany od manuala.to juz nie powinno miec nazwy "automat".
szkopuł w tym że DSG budową bliżej do manuala niż do dawnych automatów



karlos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 09:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karlos » sob lut 13, 2010 21:58

mettenos pisze:
duber pisze:boże...automat bardziej skomplikowany od manuala.to juz nie powinno miec nazwy "automat".
szkopuł w tym że DSG budową bliżej do manuala niż do dawnych automatów
no właśnie DSG nie jest skrzynią automatyczną !!

można ją ewentualnie nazwać zautomatyzowaną skrzynią manualną.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 14, 2010 04:59

jeśli DSG ma być automatem to w F1 też jeżdzą na automacie.
Z tym gazem do oporu to myślałem że tak radzisz żeby ruszać a tu się z tego co rozumiem tak po prostu włącza LC.



szyman28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr sty 27, 2010 20:56
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: szyman28 » wt lut 16, 2010 01:34

Witam ponownie forumowiczów. Po pierwszym poście nie dziwię się, że trochę mnie pojechano, ale to moja wina, źle się określiłem. Z LC ruszałem tylko raz bo właśnie nie chciałem skrzyni obciążać zbytnio. Opisałem tak tę czynność bo tak pare dni temu nauczył mnie tego znajomy, który ma 2 golfy GTI oba w DSG , jeden seria 200km a drugi Pirelli Edition 230km. Tak mi pokazał, więc tak sobie raz ruszyłem, wiadomo trzeba sprawdzić jak to działa we własnym autku :) Tak jakby z pozycji "D" bo jak wrzucam na "D" to jeszcze wajhe trzeba popchnąć w prawo (od siebie) i ona sobie zaskakuje, tak trzeba ja przesunąć gdy się chce ruszyć z LC :) ps. skrzynia wróciła do normy, lecz z LC będę korzystał tylko w ostateczności, jak ewidentnie ktoś będzie chciał się brać :) Pozdro.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 338 gości