Jakie turbo do 9a ?? 2.0 16v + Turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jakie turbo do 9a ?? 2.0 16v + Turbo
Witam!
tak jak w temacie! Mam dylemat bo posiadam turbo Garrett t3 tylko ze ma juz delikatne lyuzy <w osi i poprzeczne> ale nic nie obciera jeszcze... i boje sie go montowac i chce kupic jakies nowe... osobiscie mysle iz t3 nie jest zle ale 300km to raczej z niej nie wyciagne... i mam na oku Garretta GT3076R. Co o tym sądzicie ?? Albo co innego proponujecie ??
Ps. blok został rozwiercony pod tloki 83,5mm wiec pojemnosc troche wzrosła
BIG THX ZA POMOC
tak jak w temacie! Mam dylemat bo posiadam turbo Garrett t3 tylko ze ma juz delikatne lyuzy <w osi i poprzeczne> ale nic nie obciera jeszcze... i boje sie go montowac i chce kupic jakies nowe... osobiscie mysle iz t3 nie jest zle ale 300km to raczej z niej nie wyciagne... i mam na oku Garretta GT3076R. Co o tym sądzicie ?? Albo co innego proponujecie ??
Ps. blok został rozwiercony pod tloki 83,5mm wiec pojemnosc troche wzrosła
BIG THX ZA POMOC
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 19:09 przez SmokE88, łącznie zmieniany 1 raz.
JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Moim zdaniem GT3076 to bardzo duża turbina. Jesli nie masz kutych korbowodow to lepiej ją omijać. Bardzo wysoko będzie wstawać. Ja polecam do 300+ koni GT28RS. Szybko wstanie i dużo dmuchnie. Do 350+ ja bym wstawił GT2871R.
Są jeszcze tańsze alternatywy. Do 290+ K24, do 310+ K26 (chłodzona wodą), do 350+ K24-7200.
Zostają jeszcze holsety z rodziny HY35, ewentualnie do większych mocy HX35, ale tutaj dobieranie pod kątek mocy i osiągów jest troche bardziej skomplikowane (sporo typów turbin jest, na streetracingu ładnie jest opisany temat o tych turbinach)
Są jeszcze tańsze alternatywy. Do 290+ K24, do 310+ K26 (chłodzona wodą), do 350+ K24-7200.
Zostają jeszcze holsety z rodziny HY35, ewentualnie do większych mocy HX35, ale tutaj dobieranie pod kątek mocy i osiągów jest troche bardziej skomplikowane (sporo typów turbin jest, na streetracingu ładnie jest opisany temat o tych turbinach)
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Można wyliczyć po charakterystyce strony gorącej. Po charakterystyce strony zimnej liczysz jakie cisnienia da przy Twojej pojemnosci i w jakim zakresie obrotow utrzyma doladowanie.luckash pisze:olozwirski, dlaczego mam żartować?
Gdy turbina jest za mała to jest napisane jakie nastepstwa sa z nią związane.
Ale gdy jest za duża to mało co pisze po za tym że wysoko wstaje i przeładowywuje.
Można po A/R wyliczyć kiedy turbina wstanie w danej pojemności jakoś?
HX35 to juz wielkie wiaderka. Wstają wysoko przy silnikach 2-2,5 litra (okolo 4k RPM). Jak zapodasz HX50 to wystarczająca ilość gazów wydechowych zeby ją napędzić pojawi się w okolicy pewnie z 6-6,5k rpm. Po co komu turbo ktore daje wymagane cisnienie w zakresie 500-700 obrotow?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Z mapami holsetow jest problem, w samych hx35 bylo kilka roznych wirników. Nie wiadomo ktora mapa jest do ktorej turbiny. Mam jeszcze pytanie - jeździłeś kiedys doładowanym autem(16v) w ktorym turbo wstawalo powyzej 5k ? Frajda z jazdy dość słaba. Zapomnij o tym hx50, jest za duza, nie napędzisz jej.luckash pisze:bugalon, ok no fakt troche mało tego zakresu obrotów. Ale przecie 16v można wyżej pokręcić.
A o tej charakterystyce.... wiesz może gdzie znajdę mapy holsetów?
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości