Pomiar ciśnienia sprężania.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Pomiar ciśnienia sprężania.

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 15:39

Witam, znalazłem taki artykuł, rzecz się ma o mierzeniu kompresji i możliwych przyczynach jej braku.
Jest tam parę informacji o których niewiem co myśleć, np wzory do ciśnienia sprężania dla diesla i informacja, że nie robi się próby olejowej w dieslu, dlatego proszę o opinie.

Link: http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 18:49 przez t0mal, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 13, 2010 16:04

ja wiem? Chyba ok, nie dziw sie wysokiemu współczynnikowy dla diesla, bo wynika ze znacznego wzrostu temperatury podczas znacznego spręzenia gazu. A co do próby olejowej nie wiem, pewnie by się mógł zapalić w nastepstwie czego diagnoście przyrząd mógłby wyjść przez potylicę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Pomiar ciśnienia sprężania.

Post autor: oldstaszek » sob lut 13, 2010 16:18

t0mal pisze:Witam, znalazłem taki artykuł, proszę o opinie, jest tam parę żeszy o których niewiem co myśleć, np wzory do ciśnienia sprężania dla diesla i informacja, że nie robi się próby olejowej w dieslu.

Link: http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm
Wzory określają jedynie w przybliżeniu relację między stopniem sprężania a ciśnieniem sprężania - zależność jest bardziej złożona(wychodzi poza zakres wiedzy technikum) ale dla jakiegokolwiek wstępnego określenia można stosować.

Diesle - można próbę olejową wykonać ale tylko i wyłącznie w silnikach z komorą wstępną w głowicy(jak wytrzyma manometr). Wszelkie diesle z wtryskiem bezpośrednim są z tego wyłączone - komora spalania w tłoku.
To tak dla uproszczenia... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 13, 2010 16:22

oldstaszek pisze:są z tego wyłączone
dlaczego, ryzyko samozapłonu jak mi sie wydaje?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob lut 13, 2010 16:29

Paweł Marek pisze:
oldstaszek pisze:są z tego wyłączone
dlaczego, ryzyko samozapłonu jak mi sie wydaje?
Sprawa jest prostsza - denko tłoka płaskie czy lekko wypukłe przy komorze wstępnej i olej spłynie na pierścienie i je "doszczelni". Wtrysk bezpośredni - olej będzie w komorze tłoka i na pierścienie nie trafi - uzyskamy wzrost ciśnienia tylko poprzez zmianę "stopnia sprężania" tym sposobem -otrzymana informacja będzie całkowicie fałszywa.

Oczywiście istnieje ryzyko zapłonu - jednak jest bliskie zeru gdyż tłok nie jest tak rozgrzany(czas na demontaż robi swoje, czyli schłodzenie) oraz brak rozpylenia. Olej może się zapalić - jednak potrzeba znacznie wyższej temperatury a więc takie coś może zaistnieć w czasie normalnej pracy silnika (podczas rozruchu jest to praktycznie niemożliwe). :pub:

Są też w benzynowcach stosowane tłoki z wklęsłym denkiem - próba olejowa również będzie fałszywa.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 16:33 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 2 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 13, 2010 17:01

Kapewu :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 18:45

No te wzory to faktycznie są jakieś dziwnie, ale o dziwo do benzyny pi razy drzwi coś tam wychodzi. Diesel z komorą też ma wybrane tłoki, w mercedesie są np 3 całkiem spore dołki, także rozumiem o co chodzi, dzięki oldstaszek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości