G40 ????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
z czym sie myle? przecież jak go przymęczysz to nie schlodzi sie od tego powietrza od razu....łożyska oczywiscie grzeja sie bardzo mocno, olej wtłaczany do spręzarki smaruje i za razem odbiera ciepło, dlatego uzasadnione jest żeby po katingu Glader tez troche pochodził, zauważ że często Gladery mają chłodniće oleju...a wysilone N/A o tej samej mocy jej nie potrzebują ...
no ok ale kto gasi samochod przy 5000rpm np?? raczej nikt.a chlodnica oleju do odbioru ciepla tyle ze nie tego z G. do G ida przewody o fi 5mm .ile moze tam oleju cisnac??tyle zeby smarowac. i jeszcze jedno...skad turbo bierze powietrze a skad G.przez G leca trzy przewody z powietrzem:
1-filt
2-do intercoolera
3-do przepustnicy
G troche szybciej oddaje cieplo.zobacz na umiescowienie G a gdzie turbo i sama zasade dzialania
1-filt
2-do intercoolera
3-do przepustnicy
G troche szybciej oddaje cieplo.zobacz na umiescowienie G a gdzie turbo i sama zasade dzialania
One Man Crew
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no nikt nie gasi przy 5 tys ort, ale tez jak puscisz gaz i obroty spadna do obrotów biegu jałowego czyli załozmy 900 obr/min to tez nie licz ze sprezarka sie zdąży schłodzić przez te kilka sekund......Chłodnica oleju chłodzi własnie olej zagrzany przez Gladera, zreszta montuje się ja chyba na tych przewodach idących do niego czy od niego...
są owszem 3 przewody powietrzne, ale jeden to bypass służacy do zwracania nadmiaru powietrza bez cisnienia ( zastepuje blow offa) sporotem na sprezarke....Od strony filtra to wlot powietrza a wylot jest na IC...nie wiem po co o tym piszesz, nie ma to zwiazku z temperatura....No chyba ze wiazesz liczbe rurek wychopdzacych z Gladera z jego chłodzeniem.....
A poza tym ciecze duzo lepiej chłodzą bo mają wieksza gestosc niz powietrze i lepiej odbieraja ciepło.....dlatego nowoczesne silniki nie sa chłodzone powietrzem (poza Porsche) tylko cieczą....Glader jest schładzany głwonie olejem a ciepło oddawane do powietrza to akurat efekt nieporządany i uboczny, wiec nie mozna mowic ze jest Glader jest chlodzony powietrzem, bo jego zadaniem jest doładowanie powietrze (nadanie mu jak nawiekszego cisnienia) i jednoczensie jak najmniejsze nagrzanie poeitrza,(po to jest IC zeby je dodtakowo schlodzic)...
Podstawa to chlodne powietrze a wiec konstruktorzy na pewno nie konstruowali go tak zeby oddawal cieplo do powietrza, wrecz przeciwnie...
Jak Ty uwazasz ze Glader nie jest chlodzony olejem tylko powitrzem to nie mamy o czym mówić...
są owszem 3 przewody powietrzne, ale jeden to bypass służacy do zwracania nadmiaru powietrza bez cisnienia ( zastepuje blow offa) sporotem na sprezarke....Od strony filtra to wlot powietrza a wylot jest na IC...nie wiem po co o tym piszesz, nie ma to zwiazku z temperatura....No chyba ze wiazesz liczbe rurek wychopdzacych z Gladera z jego chłodzeniem.....
A poza tym ciecze duzo lepiej chłodzą bo mają wieksza gestosc niz powietrze i lepiej odbieraja ciepło.....dlatego nowoczesne silniki nie sa chłodzone powietrzem (poza Porsche) tylko cieczą....Glader jest schładzany głwonie olejem a ciepło oddawane do powietrza to akurat efekt nieporządany i uboczny, wiec nie mozna mowic ze jest Glader jest chlodzony powietrzem, bo jego zadaniem jest doładowanie powietrze (nadanie mu jak nawiekszego cisnienia) i jednoczensie jak najmniejsze nagrzanie poeitrza,(po to jest IC zeby je dodtakowo schlodzic)...
Podstawa to chlodne powietrze a wiec konstruktorzy na pewno nie konstruowali go tak zeby oddawal cieplo do powietrza, wrecz przeciwnie...
Jak Ty uwazasz ze Glader nie jest chlodzony olejem tylko powitrzem to nie mamy o czym mówić...
wogole nie ten kontekst zlapales odnosnie tej chlodnicy oleju itd.chodzilo mi o to ze sredncia przewodow usytuowanie (od czego wychodza z silnika-np czujnik cisnienia oleju) itd nie pozwala powiedziec ze olej w tej sytuacji robi cuda (zakladam ze miales juz do czynienia z G40 i widziales co i jak jest powtykane ) .tymbardziej ze sam olej nie ma niskiej temperatury wiec zbija temperature poprzez sama cyrkulacje.wogole ostro zboczylismy z tematu a takie gadanie na posty do niczego nie prowadzi bo ciezko sprecyzowac w takim pisaniu o co common
One Man Crew
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Uważam, że Mk II 1.8 GTI 8V np. miałby problemy z VW Polo GTI G40...marepako pisze:kto mial niby problemy??GTI?? to musialo byc ostro zaorane G40Michael G60 pisze:G40 to mniejsza wersja kompresora G60!!
G40 była montowana w silniczkach 1.3 w VW Polo Coupe!
Moc 113 KM !!!!
Znajomy miał taki silniczek w Mk II.
Mk II GTI 8V miały z nim problemy !!!!
Cena przeróbki - włożenia G40 do twojego silnika + strojenie przerosłąby zakup i SWAP na silnik G60!
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
Z GTI lecialem tylko z 2.0 8V... no nic z niego nie zostalo... caly czas spokojnie mozna kontrolowac odleglosc g40 fajne auto (ale raczej do jazd maksymalnie w dwie osoby czyli jako drugie auto) a wszelkie prace przy aucie sa ciezkie...do niczego nie mozna sie dostac.zawsze trzeba pol auta rozebrac zeby bylo dojscie do czegos ale czego nie robi sie dla pasji
One Man Crew
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
tak to jest z tymi cudenkamimarepako pisze:Z GTI lecialem tylko z 2.0 8V... no nic z niego nie zostalo... caly czas spokojnie mozna kontrolowac odleglosc g40 fajne auto (ale raczej do jazd maksymalnie w dwie osoby czyli jako drugie auto) a wszelkie prace przy aucie sa ciezkie...do niczego nie mozna sie dostac.zawsze trzeba pol auta rozebrac zeby bylo dojscie do czegos ale czego nie robi sie dla pasji
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
olozwirski, a jak sądzisz ile ciepła on oddaje i przez jaki element bądź w jaki sposób?....pytam poważnie, ile oddaje do powietrza we wnętrzu , ile do otoczenia przez korpus, omywającego go powietrza itd, a ile przez olej przez niego przepływający?
Ja myśle że procentowo najwiekszy udział w oddawaniu ciepła ma przepływający przez niego olej...ale może jestem w błędzie....moze fajtycznie mozna gasić Gladera od razu po jeździe bo nie ghrzeje się tak bardzo, no i też wirnik nie bedize rozpędzony bo jest niejako "spięty" z silnikiem...ale nadal uważam że ciepło przez olej oddaje w znacznym stopniu....
podobnie jak najwiecej ciepła silnik oddaje do cieczy w układzie chłodzenia
, choć w korpusie sprężarki nie ma kanałów olejowych
Ja myśle że procentowo najwiekszy udział w oddawaniu ciepła ma przepływający przez niego olej...ale może jestem w błędzie....moze fajtycznie mozna gasić Gladera od razu po jeździe bo nie ghrzeje się tak bardzo, no i też wirnik nie bedize rozpędzony bo jest niejako "spięty" z silnikiem...ale nadal uważam że ciepło przez olej oddaje w znacznym stopniu....
podobnie jak najwiecej ciepła silnik oddaje do cieczy w układzie chłodzenia
, choć w korpusie sprężarki nie ma kanałów olejowych
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Jestem przekonany że to powietrze w przeważającym stopniu chłodi GLader!!!sas_gti pisze:olozwirski, a jak sądzisz ile ciepła on oddaje i przez jaki element bądź w jaki sposób?....pytam poważnie, ile oddaje do powietrza we wnętrzu , ile do otoczenia przez korpus, omywającego go powietrza itd, a ile przez olej przez niego przepływający?
Ja myśle że procentowo najwiekszy udział w oddawaniu ciepła ma przepływający przez niego olej...ale może jestem w błędzie....moze fajtycznie mozna gasić Gladera od razu po jeździe bo nie ghrzeje się tak bardzo, no i też wirnik nie bedize rozpędzony bo jest niejako "spięty" z silnikiem...ale nadal uważam że ciepło przez olej oddaje w znacznym stopniu....
podobnie jak najwiecej ciepła silnik oddaje do cieczy w układzie chłodzenia
, choć w korpusie sprężarki nie ma kanałów olejowych
Powietrze zasysane jeżeli ma temp około 20*C jest pompowane przez Lader i ma na wylocie 50-55*C dlatego też konieczne jest stosowanie IC. Olej jest doprowadzany do Ladera jako smarowanie!!! Jak napisałeś NIE ma kanałów olejowych.
Jezeli po uruchomieniu silnika chcę zagrzc olej i np. grzeję go do 55*C, to jestem w stanie dotknąć korpusu spreżarki, co oznacza że olej przez nia przepływający jest cieplejszy!!
Swoją drogą pomysl jaka przepustowość musiały by mieć te cieniutkie węże olejowe
A teraz pomysl jak duża masa powietrza przemieszcza się przez Lader ... no i jaką powierzchnię ma sam Lader; wykonany z aluminium, mały przepływ oleju, ogromny przepływ mas powietrza i bardzo duża powierzchnia poprzez zastosowanie wirnika typu G.
Odpowiedź nasuwa się sama.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Tylko że ta różnica w temperaturach powietrza zasysanego i tłoczonego nie wynika z odbierania ciepła przez powietrze tylko z prostego zjawiska fizycznego. Jeśli coś jest sprężane to jego temperatura rośnie, jeśli coś jest rozprężane to jego temperatura maleje. Jeśli coś generuje energie cieplną to nie może być chłodziwem (czyt. nie chłodzi a grzeje).Apsik pisze:Jestem przekonany że to powietrze w przeważającym stopniu chłodi GLader!!!
Powietrze zasysane jeżeli ma temp około 20*C jest pompowane przez Lader i ma na wylocie 50-55*C dlatego też konieczne jest stosowanie IC.
=-Pinhead-=
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Taaaa skok o 30+*C na takiej masie powietrza... szczerze wątpie - sprężane owszem sie grzeje, ale nie aż tak!!Pinhead pisze:Tylko że ta różnica w temperaturach powietrza zasysanego i tłoczonego nie wynika z odbierania ciepła przez powietrze tylko z prostego zjawiska fizycznego. Jeśli coś jest sprężane to jego temperatura rośnie, jeśli coś jest rozprężane to jego temperatura maleje. Jeśli coś generuje energie cieplną to nie może być chłodziwem (czyt. nie chłodzi a grzeje).Apsik pisze:Jestem przekonany że to powietrze w przeważającym stopniu chłodi GLader!!!
Powietrze zasysane jeżeli ma temp około 20*C jest pompowane przez Lader i ma na wylocie 50-55*C dlatego też konieczne jest stosowanie IC.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości