wałek rozrządu ukręcony :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

wałek rozrządu ukręcony :(

Post autor: superkasztan » sob lut 13, 2010 13:45

Witam
wczoraj składałem nowe serducho do mojego rabbita,

jest to 1.6td z audi, wymieniałem wszystkie uszczelniacze, pompę wody, i jak skęcałem rozrząd rozwaliłem wałek.
Jako że jestem samozwańczym mechanikiem, zablokowałem wałek tym co miałem pod ręką,
(nie będę pisał czym ;) i za mocno dociągnąłem koło paska zębatego ( brak klucza dynamometrycznego ) w efekcie odłupała się część wałka rozrządu, przy frezie pod blokadę. Obrazek Obrazek

Mogę to tak zostawić??
Czy lepiej wymienić ten wałek??

Proszę o pomoc
Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » sob lut 13, 2010 14:40

kółko rurą dokręcałeś ? ja bym go wymienił czy te wyłamanie nie będzie wycierać podpory z tego co wiem to 5 podpora blokuje wałek by nie miał luzu wzdłuż w każdym razie w TDI ale w tym silniku jest chyba tak samo, jeśli się mylę to mnie poprawcie



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob lut 13, 2010 14:46

daj se spokój jeździj i sobie głowy nie zawracaj miałem tak w t2 ojca w mk2 i mk3 moim i chodziło bez problemów warunek żeby nie ocierało o podporę


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 14:47

Tyle razy było pisane, że blokada nie służy do skręcania rozrządu :axe:

Ja bym wymieniał wałek, bo nie jest drogi, a niewadomo czy to się dalej nie będzie rozpadać.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob lut 13, 2010 14:56

moim zdaniem sie nie rozpadnie widziałem wiele tak uszkodzonych wałków ale twój wybór


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

wałek

Post autor: superkasztan » sob lut 13, 2010 15:11

Dzięki za zainteresowanie,

Czytałem w książce że blokadę wyjmuje się po dokręceniu koła paska zębatego, tyle że dokręca się go z siła 45 Nm a ja się na tym prawie powiesiłem.
Kołnierz który urwałem opiera się na podporze panewki, nie wiem czy jest w innym miejscu jakieś zatoczenie na wałku ustalające jego położenie.
Wydaje mi się że dalej nie pękł, poszedł po najsłabszej lini. Tylko pytanie czy nie będzie piłował podstawy panewki, czy powstają tam jakieś siły poziome??

Mam drugą głowicę, tak że ewentualnie mogę przełożyć,
pytanie czy to konieczne

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 13, 2010 15:20

superkasztan, mój kumpel śmiga z takim wałkiem już ze 2 lata i nic złego nie dzieje się...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 15:43

superkasztan pisze:Czytałem w książce że blokadę wyjmuje się po dokręceniu koła paska zębatego
Tak to prawda, ale przy dokręcaniu nie zapierasz się o blokadę, tylko trzyma się za koło.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

:D

Post autor: superkasztan » sob lut 13, 2010 16:16

No to póki co zostaje

W przyszłości jak będę zmieniał może uszczelkę pod głowicą, to się wymieni jak by coś tam się wycierało.
Na przyszłość też już będę wiedział że z rozwagą trzeba dokręcać i złapać za koło.
Jak bym się bardziej przyjrzał tej blokadzie to bym pewnie się tak nie zapierał :)

Jeszcze muszę dokręcić śrubę na wale,
kupiłem nową ale pinda jest krótsza o 1 cm od ori, więc postaram się wymienić, bo ponoć trzeba zakręcać zawsze nową ??


Pozdrofki


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 13, 2010 18:53

superkasztan pisze:bo ponoć trzeba zakręcać zawsze nową
Tak, bo przy dokręcaniu ponownie starej śruby możesz przekroczyć granicę plastyczności - czyli z czasem będzie się rozciągała i może się urwać.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » ndz lut 14, 2010 15:38

ja bym odkręcił wałem obejrzał czy mu nic poza tym ukruszeniem nic nie jest .. zakręcił od nowa i śmigał :)

wałek dokręca się 45 nm a nie na chama !! i blokadą nie blokuje się do dokręcania ;) bo potem ( ostatnio widziałem ) urwane mocowanie koła zębatego ( jakiś artysta to zdziałał )
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 15:47 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

loti2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 16, 2006 13:02
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: loti2 » pn lut 15, 2010 20:41

Kolego ja tak nialem w mk2 jp i nie bylo najmniejszych problemow. Ja zeby dokrecic ta srube to zawsze lapie kluczem za pierwsza krzywke i dokrecam kolo. Musisz dobrac odpowiedni rozmiar klucza.


1,9 turbodiesel

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt lut 16, 2010 21:08

ten wałek ma uszkodzenie :-) które na pewno uniemożliwia jego montaż :D

Obrazek


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości