Pompa Paliwa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pompa Paliwa
Witam
(silnik AAM, instalacja gazowa I generacji)
Mam problem z pompą paliwa, mianowicie raz działa raz nie. Działa zawsze z rana, później jak przejadę kilka kilometrów i go zgaszę już na benzynie nie odpala. Po odstaniu 5-10 godzin odpala normalnie. Mogę dodać że jeżeli nie mogę go odpalić na benzynie nie słychać pompy oraz nie słychać przekaźnika. Co mogę dodać z rzeczy które już zrobiłem sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w środku, przekaźniki nad nimi wyczyściłem dokładnie ostatni po prawej stronie na dole oraz środkowy na górze (nie pamiętam już ich nr.), także znalazłem przekaźnik od gazu w komorze silnika oraz jeszcze jakiś jeden po lewej stronie bliżej filtra powietrza i nic ciągle jest to samo. Co jeszcze? Był imo niestety pewnego razu się zawiesił i po instalacji doszedłem które przekaźniki za zegarami zrobić na stałe i normalnie działa tzn odpala bez imo.
Proszę o poradę co może być jeszcze nie tak? Czy jest możliwe aby coś w zbiorniku pływało i zatykało pompę?
Pozdrawiam oraz czekam na porady ...
(silnik AAM, instalacja gazowa I generacji)
Mam problem z pompą paliwa, mianowicie raz działa raz nie. Działa zawsze z rana, później jak przejadę kilka kilometrów i go zgaszę już na benzynie nie odpala. Po odstaniu 5-10 godzin odpala normalnie. Mogę dodać że jeżeli nie mogę go odpalić na benzynie nie słychać pompy oraz nie słychać przekaźnika. Co mogę dodać z rzeczy które już zrobiłem sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w środku, przekaźniki nad nimi wyczyściłem dokładnie ostatni po prawej stronie na dole oraz środkowy na górze (nie pamiętam już ich nr.), także znalazłem przekaźnik od gazu w komorze silnika oraz jeszcze jakiś jeden po lewej stronie bliżej filtra powietrza i nic ciągle jest to samo. Co jeszcze? Był imo niestety pewnego razu się zawiesił i po instalacji doszedłem które przekaźniki za zegarami zrobić na stałe i normalnie działa tzn odpala bez imo.
Proszę o poradę co może być jeszcze nie tak? Czy jest możliwe aby coś w zbiorniku pływało i zatykało pompę?
Pozdrawiam oraz czekam na porady ...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napewno tego od pompy? To pompa jest ok, nie wiem czy skutecznie immo obszedłeś, trzeba jeszcze chyba programowo, szukaj o tym tematówetl_elvis0 pisze:nie słychać przekaźnika
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- kamien11985
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
- Lokalizacja: Prudnik
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Na szczęście nic nie trzeba było obejść programowo bo przekaźniki w imo zostały i ono sobie działa w najlepsze ale ma na stałe zamknięty +, czyli może wchodzić opcja że pompa już pada, a czy wchodzi w grę czyszczenie lub coś podobnego? I dodatkowe pytanie , gdyż tego jeszcze nie robiłem pompa jest pod tylnym siedzeniem w golfie w zbiorniku? Tak dla pewności wolę spytać.
coś takiego by pasowało? http://www.allegro.pl/item897032476_pom ... 3_bar.html
Tylko dziwnie tania...
coś takiego by pasowało? http://www.allegro.pl/item897032476_pom ... 3_bar.html
Tylko dziwnie tania...
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 00:28 przez etl_elvis0, łącznie zmieniany 1 raz.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Pompa jest tam gdzie piszesz.Cena tej pompy z allegro DZIWNA nawet bym powiedzial bardzo dziwna.Ja jednak w pierwszej kolejnosci bym sprawdzil czy dochodzi prad do twojej pompy a jesli dochodzi to wtedy bym wymontowal pompe zeby sprawdzic czemu nie pracuje.Druga sprawa to radze ci zalozyc przekaznik ktory bedzie wylaczal pompe gdy auto jedzie na gazie bo zalozysz nowa bedzie mniej paliwa i ta nowa sie spali.A jak sie okaze ze to pompa nie dziala to bedziesz ja mial w rece i mozesz kupowac wedlug starej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pompa jest w bagażniku pod okrągłą pokrywą na 3 śrubki, a nie pod tylną kanapą.
Po przełączeniu na gaz powinien być odcinany wtryskiwacz, a nie pompa. Pompa powinna pracować zawsze i podawać paliwo, tyle że wtrysk nie rozpyla benzyny do kolektora i zwraca do zbiornika, ale studzi się przepływającym paliwem.
A i jeżeli padła lub pada pompa to przekaźnik powinno być słychać ( jak się załącza ) mimo wszystko. Sprawdź przekaźnik albo immo.
Po przełączeniu na gaz powinien być odcinany wtryskiwacz, a nie pompa. Pompa powinna pracować zawsze i podawać paliwo, tyle że wtrysk nie rozpyla benzyny do kolektora i zwraca do zbiornika, ale studzi się przepływającym paliwem.
A i jeżeli padła lub pada pompa to przekaźnik powinno być słychać ( jak się załącza ) mimo wszystko. Sprawdź przekaźnik albo immo.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 01:11 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
To jest twoja teoria! Co niby ma sie studzic i po co ??? We wszystkich swoich autach montowalem wylacznik pompy i nigdy nie mialem z tym problemu nawet w wielopunktach.Gawior pisze:Pompa powinna pracować zawsze i podawać paliwo, tyle że wtrysk nie rozpyla benzyny do kolektora i zwraca do zbiornika, ale studzi się przepływającym paliwem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: sob lut 28, 2009 22:59
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeżeli jest w bagażniku to mogę sądzić że będę miał mały problem gdyż mam butle z gazem w miejscu zapasu... Teraz proszę o dokładny namiar gdzie jest ta pompa czy pod zapasem czyli w moim przypadku butla z gazem czy gdzieś indziej w bagażniku, pytam gdyż mam trochę gratów w bagażniku, a jak jest pod butlą z gazem to nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać i chyba będę wolał oddać ten problem w ręce mechanika
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 13:01 przez etl_elvis0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
etl_elvis0, podnieś wykładzine po prawej jest okragła blaszana pokrywa na 3 śrubki a pod nia dostep do pompy, szukajka na dole powie jak sie wymiania. Pompa z Allegro może podziałać a może nie. Ja proponuje jednbak kupić w sklepie tak żeby można było w razie czego łatwo zrealizować gwarancję, a co do firmy: Meat Doria mam w jednym aucie i jest 4 lata ok, 2 stówki.
Co do odcinania sprawę trochę ogarnąłem na podstawie własnych i cudzych doświadczeń więc w skrócie napiszę: nie chodzi o chłodzenie wtryskiwaczy, mają chłodno w dolocie i tak . Chodzi o to że w starszych silnikach troche plujących kompresją moga ulec zabrudzeniu, robi się na nich czarny osad. Drugi czynnik jest taki że żaden wtryskiwacz nie jest idealnie szczelny. Więc nawet w czasie pracy na LPG minimalna ilość paliwa cieknie i równocześnie czyści wtryskiwacze. Odłaczenie pompy uniemożliwi to samooczyszczanie. Problem jest głównie przy wtrysku wielopunktowym gdzie wtryskiwacze sa blisko cylindrów, w mowotrysku raczej bez znaczenia to jest.
Sam mam to odcięcie od 150 tys. km i nic sie nie dzieje ale silnik jest dobry. Natomiast w aucie żonki (2E) które żarło olej z powodu gumek na zaworach listwa się zapaprała i ją musiałem zmienić, bo czyszczenie wtrysków się nie bardzo opłaca o ile ktoś niema dostępu do odpowiedniej myjki UD
Co do odcinania sprawę trochę ogarnąłem na podstawie własnych i cudzych doświadczeń więc w skrócie napiszę: nie chodzi o chłodzenie wtryskiwaczy, mają chłodno w dolocie i tak . Chodzi o to że w starszych silnikach troche plujących kompresją moga ulec zabrudzeniu, robi się na nich czarny osad. Drugi czynnik jest taki że żaden wtryskiwacz nie jest idealnie szczelny. Więc nawet w czasie pracy na LPG minimalna ilość paliwa cieknie i równocześnie czyści wtryskiwacze. Odłaczenie pompy uniemożliwi to samooczyszczanie. Problem jest głównie przy wtrysku wielopunktowym gdzie wtryskiwacze sa blisko cylindrów, w mowotrysku raczej bez znaczenia to jest.
Sam mam to odcięcie od 150 tys. km i nic sie nie dzieje ale silnik jest dobry. Natomiast w aucie żonki (2E) które żarło olej z powodu gumek na zaworach listwa się zapaprała i ją musiałem zmienić, bo czyszczenie wtrysków się nie bardzo opłaca o ile ktoś niema dostępu do odpowiedniej myjki UD
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 13:22 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości