Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podobno takie są bardziej profi - ale mój AutoGauge wielokrotnie sprawdzałem z VAGiem i pokazuje to samo co widzi MAP sensorCorvax pisze:boost (jest razem z MAPem)
no własnie po ostatniej przygodzie się zastanawaim...Corvax pisze:wiesz że cisnienie jest równie ważne jak temp oleju w tdi
no własnie na świezym oleju mam niższą temperaturę - czyli i lepsze ciśnienieGrześko pisze:wydaje mi się że od stopnia zużycia oleju
czyli jest zawór, który zabezpiecza przed za dużym ciśnieniem? bo rob555 napisał że pompy w AFN duzym cisnieniem zabijają wirnik...Corvax pisze:zawór zbija bodaj ok 4bar
cowboy napisał/a:
na świezym oleju mam niższą temperaturę - czyli i lepsze ciśnienie
właśnie o to mi chodzi
cowboy napisał/a:
czyli jest zawór, który zabezpiecza przed za dużym ciśnieniem
wydaje mi się że w każdym aucie jest zawór bezpieczeństwa, tylko czasami się on przycina i wtedy np. podstawiają się popychacze przy wysokich obrotach.
No i nie jest tak dobrze jakbym chciał.
Zakupiłem wskaźniki ciśnienia oleju i napięcia. Zamontowałem pod popielniczką w tej półeczce na drobiazgi w obudowie kurnik na dwa wskaźniki. Naprwdę estetycznie to wyszło.
Trójnik z czujnikami wkręciłem w głowicę. Jest więcej miejsca, a ciśnienie i tak pokazuje.
Ale nie o tym chciałem.
Problem jest w tym że połączenia na trójniku do ciśnienia oleju się pocą. Są na stożek i nie dokręcałem ich na maxa, ale też nie zostawiłem luźnych.
Czy są trójniki z normalnym gwintem? Ewentualnie jak to zrobić żeby się nie pociły? Jak zacząłem dokręcać mocno to z jednej redukcji zrobiło się jajo a w drugą jak wkręciłem kroek w drugą to już klucz 14 w redukcję nie wchodził, czyli się rozpęczyła.
na świezym oleju mam niższą temperaturę - czyli i lepsze ciśnienie
właśnie o to mi chodzi
cowboy napisał/a:
czyli jest zawór, który zabezpiecza przed za dużym ciśnieniem
wydaje mi się że w każdym aucie jest zawór bezpieczeństwa, tylko czasami się on przycina i wtedy np. podstawiają się popychacze przy wysokich obrotach.
No i nie jest tak dobrze jakbym chciał.
Zakupiłem wskaźniki ciśnienia oleju i napięcia. Zamontowałem pod popielniczką w tej półeczce na drobiazgi w obudowie kurnik na dwa wskaźniki. Naprwdę estetycznie to wyszło.
Trójnik z czujnikami wkręciłem w głowicę. Jest więcej miejsca, a ciśnienie i tak pokazuje.
Ale nie o tym chciałem.
Problem jest w tym że połączenia na trójniku do ciśnienia oleju się pocą. Są na stożek i nie dokręcałem ich na maxa, ale też nie zostawiłem luźnych.
Czy są trójniki z normalnym gwintem? Ewentualnie jak to zrobić żeby się nie pociły? Jak zacząłem dokręcać mocno to z jednej redukcji zrobiło się jajo a w drugą jak wkręciłem kroek w drugą to już klucz 14 w redukcję nie wchodził, czyli się rozpęczyła.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 18:13 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
Odkopię trochę temat.
Kilku z Was koledzy ma założone wskaźniki ciśnienia oleju.
Mam więc do Was prośbę.
Napiszcie:
- jaki macie olej w silniku,
- jakie ciśnienie na zimnym zaraz po zapaleniu na obrotach jałowych,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze (temp oleju 90 stopni minimum) na wolnych obrotach,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze i przy np. 2000-2500 obr.
Niby nic mi jeszcze nie piszczy ale mam wrażenie że u mnie jest ono nieco za małe.
Olej mam MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ciśnienie na zimnym (około 20 stopni) jest 3,5 bara, na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych, i przy 2000 jest około 1,2 bara.
Wszystkie dane ze wskaźnika ciśnienia oleju a nie z miernika.
Myślałem że to wina pompy ale wczoraj założyłem nową i nowy olej i jest tak samo, może poza tym że nowa pompa nie daje większego ciśnienia niż 6 bar, a stara dawała nawet ponad 7 i się zawory czasem podstawiały.
Kilku z Was koledzy ma założone wskaźniki ciśnienia oleju.
Mam więc do Was prośbę.
Napiszcie:
- jaki macie olej w silniku,
- jakie ciśnienie na zimnym zaraz po zapaleniu na obrotach jałowych,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze (temp oleju 90 stopni minimum) na wolnych obrotach,
- jakie ciśnienie na rozgrzanym motorze i przy np. 2000-2500 obr.
Niby nic mi jeszcze nie piszczy ale mam wrażenie że u mnie jest ono nieco za małe.
Olej mam MOTUL 8100 X-CESS 5W-40, ciśnienie na zimnym (około 20 stopni) jest 3,5 bara, na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych, i przy 2000 jest około 1,2 bara.
Wszystkie dane ze wskaźnika ciśnienia oleju a nie z miernika.
Myślałem że to wina pompy ale wczoraj założyłem nową i nowy olej i jest tak samo, może poza tym że nowa pompa nie daje większego ciśnienia niż 6 bar, a stara dawała nawet ponad 7 i się zawory czasem podstawiały.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
a wiec tak:
-olej castrol gtd magnatec
-dzis swiezo co zamontowalem wskażnik i pokazuje tak 6,5 bar
-na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 200tys obr ok 2.4-2,5bar
mysle ze 6,5 bar po oppaleniu na jałowych obrotach jest ok??
-olej castrol gtd magnatec
-dzis swiezo co zamontowalem wskażnik i pokazuje tak 6,5 bar
-na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 200tys obr ok 2.4-2,5bar
mysle ze 6,5 bar po oppaleniu na jałowych obrotach jest ok??
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 23:11 przez Balugass, łącznie zmieniany 1 raz.
mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jesteś pewien że dobrze ci ten wskaznik wskazuje? Bo 6,5 bara to bardzo duże cisnienie na wolnych obrotach .Aż boję sie zapytać ile pokazuje jak zwiększysz obroty .Napisz jakie masz wskazania przy dobrze rozgrzanym silniku bo na zimnym nie są miarodajne.Żeby być pewnym wskazań trzeba podłączyć sobie manometr mechaniczny bo tylko jego wskazania można uznać za pewne . Elektryczne wskażniki ciśnienia których odczyt opiera się na czujniku o zmiennej oporności potrafią pokazywać głupoty kiedy czujnik nie działa tak jak trzeba.Ciśnienie według książki na rozgrzanym silniku powinno wynosić minimum 2 bary (0,20Mpa)przy 2 tys.obrotów .U mnie na wolnych obrotach w AAZ przy 90st.manometr mechaniczny pokazuje 2 bary co jest bardzo dobrym wynikiem przy zwiększeniu obrotów ciśnienie przekracza 5 barów
faktycznie trochę kiepsko bo poniżej 0,3 bara bedzie się już zapalać kontrolka ciśnienia olejuGrześko pisze:na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnych
powinno być minimum 2 baryGrześko pisze:i przy 2000 jest około 1,2 bara.
Ostatnio zmieniony pt gru 25, 2009 00:42 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Jakiś czas temu się tym zająłem i okazało się, że na wolnych wskaźnik pokazywał 0,3 bara a faktycznie było 1,1 bara, a przy 2000 obr jest około 2,2 bara a wskaźnik pokazywał 1,2 bar.munior pisze:Jesteś pewien że dobrze ci ten wskaznik wskazuje? Bo 6,5 bara to bardzo duże cisnienie na wolnych obrotach .Aż boję sie zapytać ile pokazuje jak zwiększysz obroty .Napisz jakie masz wskazania przy dobrze rozgrzanym silniku bo na zimnym nie są miarodajne.Żeby być pewnym wskazań trzeba podłączyć sobie manometr mechaniczny bo tylko jego wskazania można uznać za pewne . Elektryczne wskażniki ciśnienia których odczyt opiera się na czujniku o zmiennej oporności potrafią pokazywać głupoty kiedy czujnik nie działa tak jak trzeba.Ciśnienie według książki na rozgrzanym silniku powinno wynosić minimum 2 bary (0,20Mpa)przy 2 tys.obrotów .U mnie na wolnych obrotach w AAZ przy 90st.manometr mechaniczny pokazuje 2 bary co jest bardzo dobrym wynikiem przy zwiększeniu obrotów ciśnienie przekracza 5 barówfaktycznie trochę kiepsko bo poniżej 0,3 bara bedzie się już zapalać kontrolka ciśnienia olejuGrześko pisze:na rozgrzanym około 0,3-0,5 bara na wolnychpowinno być minimum 2 baryGrześko pisze:i przy 2000 jest około 1,2 bara.
Porobiłem trochę pomiarów oporności czujnika i dołożyłem odpowiedni opornik szeregowo z czujnikiem tak by wskaźnik pokazywał prawdę.
6,5 bara na wolnych to norma przy zimnym silniku, a wiele więcej nawet po dodaniu gazu nie będzie bo zawór bezpieczeństwa w pompie jest na 7 bar. Chyba że zawór się zatnie.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
munior, jeszcze nie sprawdzałem na rozgrzanym silniku bo obecnie golf stoi na warsztacie i jest srodek rozebrany(montaz czujników i oswietlenia nawiewów itp)jak wyjade z warsztatu to napisze
[ Dodano: 27 Gru 2009 22:14 ]
na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 2000obr ok 2.4-2,5bar
otp co mi wyszło
[ Dodano: 27 Gru 2009 22:14 ]
na rozgrzanym przy 1000obr mam 1 bar
-na rozgrzanym i 2000obr ok 2.4-2,5bar
otp co mi wyszło
mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025
no wlasnie nie idzie Jutro sprobuje na rozgrzanym. A i jeszcze jedno czy jak ja odkrece to sie zacznie lac olej? Czy tylko troszke pokapie?
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 22:59 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju
witam ja mam takie pytanie bo tez zakupiłem sobie wkazniki VDO i muszę dokupić czujnik od ciśnienia oleju. I jaki to mam zakupić czujnik? jakaś numeracja albo coś ? czy po prostu pojdę do sklepu i dadzą mi odpowiedni :> dodam ze mój silnik to 1,9TD AAZ
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images47.fotosik.pl/319/ba0a03ebd36ed9f5.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59645
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59645
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości