Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Benzyna w oleju

Post autor: jarekddz » czw lut 11, 2010 21:19

Napiszę to w punktach:
-jest benzyna w oleju, centymetr ponad max
-czuć tą benzynę w oleju
-autko pali sporo... przejechałem 140 km na połowie baku... z reszta od paru miesięcy mi pali tak z 16l/100
-nie bierze oleju
-nie ma utraty mocy
-kontrolka oleju nie piszczy
-sprężanie na cylindrach w okolicy 1,2 MPa
-płyn do chłodnicy nie ucieka
-ciśnienia oleju nie sprawdzałem - sprawdzę w następnym tygodniu
-obroty nie szaleją
-odpala elegancko
-prawdopodobnie czujnik temperatury i termostat do wymiany...
-mechanik nie może się podłączyć pod kompa...ponoć jakaś usterka ze sterownikiem

Co robić :(
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 21:25 przez jarekddz, łącznie zmieniany 1 raz.



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » czw lut 11, 2010 21:35

Te parę miesięcy temu nie zmieniałeś czasem pompy paliwa ?



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » czw lut 11, 2010 21:38

DaroW pisze:Te parę miesięcy temu nie zmieniałeś czasem pompy paliwa ?
a co to ma do rzeczy?


zmień termostat na początek i ten czujnik temp a jak masz problem z podłączeniem pod kompa to zmoerz jeszcze działanie sondy lambda


Obrazek

Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » czw lut 11, 2010 22:11

Nie zmieniałem pompy...
Ok taki miałem w sumie zamiar... termostat i czujnik...
A jak zmierzyć sondę?



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt lut 12, 2010 07:41

http://www.ngkntk.pl/Sondy_lambda_w_tes ... 530.0.html


zamiast oscyloskopu można zastosować zwykły miernik


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lut 12, 2010 10:48

Jak jest benzyna w oleju to by wskazywało na pierścienie i chyba innej opcji nie ma żeby paliwo do oleju się dostawało.
Ciśnienie 12bar na każdym i czy na ciepłym ?
Kontrolka oleju nie piszczy bo ciśnienie oleju jest.



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » pt lut 12, 2010 12:37

cisnienie na cylindrach jest dobre wiec wątpliwe ze pierścienie sa do kitu, poprostu nie przepala tego paliwa zalewa cylindry i cos przez pierscienie idzie do oleju nie daja rady poprostu uszczelnic. zaduzo paliwa idzie do cylindrów. czujnik i sonda do sprawdzenia to podstawa.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt lut 12, 2010 17:08

A czy nie prędzej za dużej ilości paliwa nie wywalał by silnik w wydech, albo w postaci sadzy ?
Bo nie spotkałem się, ani nie słyszałem że jak auto dostaje za dużo paliwa to ono przeciekać może do oleju ( nawet kiedyś w Peugeocie znajomy mechanik jak robił głowice i była zdjęta to wlał benzyny do cylindrów i sprawdzał czy nie przecieka - szczelność pierścieni. Próby olejowej nie dało się zrobić bo głowica była już zdjęta ). Natomiast spotkałem się z czymś takim jak pierścienie były nie szczelne i paliwo przedostawało się do oleju ( nawet jakiś czas temu był taki przypadek na forum - chyba to było Mk4 1.4 )
Ja mam Mk3 GTi 2.0 silnik 2E ( ciśnienie 13.7-13.8 na 3 cylindrach i na 1 było 13.4 ) i u mnie spalanie było na poziomie 15 - 15.5L i okazała się walnięta sonda ( 5 miesięcy temu wymieniona na oryginał BOSCH-a ).
I jakoś nic benzyny do oleju się nie dostawało, tylko sadza na końcówkach tłumika i trochę świece no i duże spalanie.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 12, 2010 17:12

pierscień zgarniający może puszczać a te od ciśnienia trzymają...

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 16:19 ]
http://www.ngkntk.pl/Sond...nos.1530.0.html


zamiast oscyloskopu można zastosować zwykły miernik
a próbowałeś kiedyś miernikiem? Tutaj na stronce ngk podają czas reakcji 300 milisekund. Nie wątpię ze są mierniki o takiej szybkości jednak 99% forumowiczów dyspouje najtańszymi miernikami marketowymi (w tym także ja) i nim osclylacji dokłądnie nie zmierzysz bo są za wolne.
Ostatnio zmieniony pt lut 12, 2010 17:19 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » pt lut 12, 2010 17:29

- kontrolka oleju nie piszczy
- nie było sprawdzane ciśnienie oleju, z powodu braku czasu mechanika ;/
I jeszcze coś. Od jakiegoś czasu już mi sporo spalał, ale nic do oleju się nie lało... dopiero od miesiąca stwierdziłem, że benzyna zaczęła iść do oleju, a spalanie jeszcze bardziej wzrosło...

Tak więc panowie krótka piłka - co najpierw mam zrobić?



Awatar użytkownika
dominik528
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
Lokalizacja: Lipinki

Post autor: dominik528 » pt lut 12, 2010 17:35

Gawior pisze:A czy nie prędzej za dużej ilości paliwa nie wywalał by silnik w wydech, albo w postaci sadzy ?
Bo nie spotkałem się, ani nie słyszałem że jak auto dostaje za dużo paliwa to ono przeciekać może do oleju
Jest to możliwe jak świeca nie spala dobrze mieszanki.



Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » pt lut 12, 2010 21:13

dominik528 pisze:
Gawior pisze:A czy nie prędzej za dużej ilości paliwa nie wywalał by silnik w wydech, albo w postaci sadzy ?
Bo nie spotkałem się, ani nie słyszałem że jak auto dostaje za dużo paliwa to ono przeciekać może do oleju
Jest to możliwe jak świeca nie spala dobrze mieszanki.

To co? Świecie do wymiany?



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » pt lut 12, 2010 21:35

Witam
jarekddz pisze:
dominik528 pisze:
Gawior pisze:A czy nie prędzej za dużej ilości paliwa nie wywalał by silnik w wydech, albo w postaci sadzy ?
Bo nie spotkałem się, ani nie słyszałem że jak auto dostaje za dużo paliwa to ono przeciekać może do oleju
Jest to możliwe jak świeca nie spala dobrze mieszanki.

To co? Świecie do wymiany?
Chłopaki... no ogar co ma świeca do spalania? :helm: Chyba nie świeca ustala dawke paliwa, jak nie spala dobrze to po prostu mniej mocy itp, a nie więcej paliwa. :green_fuck: chyba proste

Ja obstawiam na lejący wtryskiwacz.

Pozdro



Awatar użytkownika
dominik528
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
Lokalizacja: Lipinki

Post autor: dominik528 » pt lut 12, 2010 21:36

U mnie świeca była powodem przedostawania się benzyny do oleju ale też miałem na jednym cylindrze 4 atmosfery. Nie odczuwałem spadku mocy a i spalanie było ok.
Teraz po remoncie niby wszystko w porządku ale spalanie średnio 9/100 i nie mogę tego zdzierżyć bo wcześniej przy spokojnej jeździe spalał 7/100 (w zimie)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 283 gości