1Z, pompa wodna pracuje na klinowym czy rozrządu ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maras2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:06
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

1Z, pompa wodna pracuje na klinowym czy rozrządu ?

Post autor: maras2011 » czw lut 11, 2010 19:13

Witam
Jak w temacie, moim skromnym zdaniem pompa wodna zasilana jest z paska klinowego, nie rozrządu. Nawet gdy by się pompa sypnęła to nie ma związku z rozrządem .
Tak więc podczas wymiany rozrządu wymiana pompy wodnej nie jest konieczna.
Czy się mylę ?



lecky
GTD Polo
GTD Polo
Posty: 413
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:33
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: lecky » czw lut 11, 2010 19:27

.
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 19:33 przez lecky, łącznie zmieniany 1 raz.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » czw lut 11, 2010 19:32

maras2011, nie mylisz się.

W 1Z pompa wody napędzana jest paskiem klinowym. Tyle.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lut 11, 2010 21:27

maras2011 pisze:Tak więc podczas wymiany rozrządu wymiana pompy wodnej nie jest konieczna.
Czy się mylę ?
Nie mylisz się jest tak jak myslisz.Nie ma potrzeby wymieniać pompy wody podczas wymiany rozrządu
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 21:28 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » czw lut 11, 2010 21:50

no tak nie jest konieczne ale jak ci padnie to do wymiany trzeba zwalić rozrząd
pompa kosztuje 75 zł więc to nie majątek



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » czw lut 11, 2010 21:52

no tak nie jest konieczne ale jak ci padnie to do wymiany trzeba zwalić rozrząd
A można wiedzieć dlaczego w 1Z przy wymianie pompy wody trzeba rozwalać rozrząd?



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw lut 11, 2010 21:54

no tak nie jest konieczne ale jak ci padnie to do wymiany trzeba zwalić rozrząd
pompa kosztuje 75 zł więc to nie majątek

taaaak??? ciekawe, moze opiszesz jak to robisz?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lut 11, 2010 22:01

Michał88, bzdury gadasz bo rozrzadu nie rusza sie w 1Z do wymiany pompy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Post autor: Michał88 » czw lut 11, 2010 22:10

no tak zajebałem się jak wyrzuci się alternator pompa jest na wierzchu za długo na mrozie
przepraszam



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw lut 11, 2010 22:18

Michał88 pisze:no tak nie jest konieczne ale jak ci padnie to do wymiany trzeba zwalić rozrząd
Itak i nie .Pompę można wymienić na dwa sposoby .Bez rozpinania rozrządu odkręcając całą od bloku silnika .I rozpinając rozrząd bez odkręcania od bloku silnika wymieniając tylko przednią część z wirnikiem ale wtedy trzeba też zdjąć aluminiowe koło od wałka pośredniego żeby dostać się do śrub przedniej części pompy.Ja robiłem to metodą z rozpinaniem rozrządu bo i tak był do wymiany ale wydaje mi się że bez rozpinania rozrządu odkrecając od bloku silnika będzie szybciej


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw lut 11, 2010 22:30

munior, pewnie ze z caloscia jest o wiele szybciej, :bajer:



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » czw lut 11, 2010 23:16

Podepne sie do tematu z troche innym pytanie. Mam silnik AFN i chcialem z niego wywalic klime, sprzedajac kompresor klimy zamienilem sie na lape i alternator z wersji bez klimy i mam problem :P Bo pasek ktory napedza altek ociera sie o pompe wody. Czy wystarczy wymienic kolo na pompie wody czy pompe trzeba przerzucic w inne miejsce na bloku?? Znajomy mi podpowiadal ze tylko kolka zamienic bo sa inaczej rozstawione ale nie jestem pewien a nie chce mi sie bawic w rozkrecanie i skrecanie na darmo. :bigok:


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lut 11, 2010 23:22

skibszczok, inne sa kola z i bez klimy o ile mnie pamiec nie myli


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » pt lut 12, 2010 00:39

Witam pompa jest napędzana paskiem klinowym ale rozrząd trzeba rozebrac bo pod osłoną rozrządu jest śruba od pompy

[ Dodano: 11 Lut 2010 23:40 ]
A koła sa rózne od pompy w zalezności czy jest klima czy nie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 201 gości