Po ustawieniu zbieżności ,,plywa po drodze"
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po ustawieniu zbieżności ,,plywa po drodze"
Witam wszystkich.Mój MK4 1.6 16V lekko ściągał na jedną stronę.Po stwierdzeniu przez diagnostów złej zbieżności ustawili ją.Auto co prawda nie ściąga już ale pojawił się inny problem.Mianowicie kierownica zaczeła mieć jakby sporo mniejszy opór,pozatym nie jest tak sztywny jak przed ustawieniem zbieżności,lekko pływa po jezdni,zwłaszcza na koleinach.Czy może być przyczyną złe ustawienie zbieżności czy może odkręcono śrubę kasującą luz przekładni.Proszę o podpowiedź,może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem.Z góry dziękuję.
wojo9, ten objaw pływania nie wystepował wcześniej, bo jak auto ściągało w jedną stronę to musiałeś ciągle trzymać kierownicę napiętą w jedną stronę aby jechać prosto.
Teraz po ustawieniu zbieżnosci auto może pływać bo nie musisz wciąż utrzymywać napięcia kierownicy do jazdy na wprost, tylko kierownica jest luźna, i teraz auto jest bardziej podatne i czułe jak ma zużyte elementy zawieszenia tj: na luzy na wahaczach, końcówkach drążków kierowniczych, łożysk amortyzatorów.
Teraz po ustawieniu zbieżnosci auto może pływać bo nie musisz wciąż utrzymywać napięcia kierownicy do jazdy na wprost, tylko kierownica jest luźna, i teraz auto jest bardziej podatne i czułe jak ma zużyte elementy zawieszenia tj: na luzy na wahaczach, końcówkach drążków kierowniczych, łożysk amortyzatorów.
czy sprawdzali stan zawieszenie czy nie to jest watpliwe w dzisiejszych czasach :D widzialem juz różne cuda :D tez moze byc ze masz poprostu takie wrazenie ze plywa bo jests przyzwyczajony do tego ze ci sciagalo auto a teraz poporstu sie inaczej zachowuje na drodze :D pozatym moze plywac bo sa w PL takie drogi a nie inne szczegulnie jak szerokie lacze masz :D
JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Dla potomnych info:
1. Wizyta w serwisie ASO w celu pełnej geometrii obu osi kosztuje 250pln
2. Diagnosta ASO co ciekawe potrafi podregulowac tył! na pewno ruszał mocowanie amorów z tyłu bo były ślady.
3. Ustawienia przodu wprowadzone przez diagnostę ASO i jego tłumaczenia lekko odbiegają od ustawień i tłumaczeń diagnosty ze zwykłej stacji, tzn diagnosta ASO pozwolił na wiekszą rozbieżność jednego parametru pomiędzy kołami (lewe/prawe) a inny ustawił bardziej idealnie - odwrotnie do ustawień poprzedniego diagnosty.
4. Zamelduję czy czuć poprawę po jakimś czasie i większej trasie. Postaram się zamieścić wydruki obu testów.
5. Oboje twierdzą, że mimo wieku elementów zawieszenia, są one sprawne i nie ma potrzeby ich wymieniania.
1. Wizyta w serwisie ASO w celu pełnej geometrii obu osi kosztuje 250pln
2. Diagnosta ASO co ciekawe potrafi podregulowac tył! na pewno ruszał mocowanie amorów z tyłu bo były ślady.
3. Ustawienia przodu wprowadzone przez diagnostę ASO i jego tłumaczenia lekko odbiegają od ustawień i tłumaczeń diagnosty ze zwykłej stacji, tzn diagnosta ASO pozwolił na wiekszą rozbieżność jednego parametru pomiędzy kołami (lewe/prawe) a inny ustawił bardziej idealnie - odwrotnie do ustawień poprzedniego diagnosty.
4. Zamelduję czy czuć poprawę po jakimś czasie i większej trasie. Postaram się zamieścić wydruki obu testów.
5. Oboje twierdzą, że mimo wieku elementów zawieszenia, są one sprawne i nie ma potrzeby ich wymieniania.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości