Latem , pali się kontrolka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Latem , pali się kontrolka oleju
Latem wiosną i zimą na dłuższych trasach ok 150 km zapala sie kontrolka oleju, mogę ja zgasi tylko obrotami lub jechać poniżej 2000 obrotów. wymiany czujników oleju nic nie przynoszą wizyta u mechanika 200 zl tydzień bez samochodu niby wyregulował pompę oleju bo dawała niskie ciśnienie zawór się za wcześnie otwierał tez nic nie dało. wyczytałem na forum ze może to być problem z układem chłodzenia.
- czy będzie to brudna chłodnica - czy można użyć płynu do czyszczenia chłodnic
- czy będzie co problem z zaworem termicznym chłodnicy
Dodam ze zauważyłem ze po deszczu paruje tylko z maski mojego samochodu i często muszę uzupełniać płyn chłodzący.
- czy będzie to brudna chłodnica - czy można użyć płynu do czyszczenia chłodnic
- czy będzie co problem z zaworem termicznym chłodnicy
Dodam ze zauważyłem ze po deszczu paruje tylko z maski mojego samochodu i często muszę uzupełniać płyn chłodzący.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a wystarczy podpiąć manometr od ciśnienia oleju, zrobić pomiar gdy zapala się kontrolka i porównać z nominalnym ciśnieniem. Spadek ciśnienia oleju jak najbardziej może mieć miejsce gdy olej staje sięzbyt rzadki, a jak wiadomo gęstość oleju maleje wraz ze wrostem temp. Moim zdaniem możesz mieć już zbyt 'luźny' silnik na panewkach i zrywa film olejowy, stąd zapalenia kontrolki, bądź brzęczyka. pzdr
O Twoim mechaniku wolę się nie wypowiadać
O Twoim mechaniku wolę się nie wypowiadać
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 19:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
pomiary robiłem u mechanika wszystko ok a kontrolka się świeci;), tzn ciśnienie było przed naprawą do 3 barów po naprawie do 4-5 ale na kontrolkę wpływu żadnego to nie wniosło
jeśli chodzi o czujniki to prawidłowe do mojego silnika to niebieski i czarny zresztą i na białym i na czarnym jest to samo. niebieski wymieniałem ze 3 razy bez skutku. Acha olej to półsyntetyk lotosu 10w40. filtr wymieniany co roku co roku z innej firmy
jeśli chodzi o czujniki to prawidłowe do mojego silnika to niebieski i czarny zresztą i na białym i na czarnym jest to samo. niebieski wymieniałem ze 3 razy bez skutku. Acha olej to półsyntetyk lotosu 10w40. filtr wymieniany co roku co roku z innej firmy
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 20:22 przez konzed, łącznie zmieniany 4 razy.
Lato się zaczęło i temat wraca jak bumerang ...
jak wygląda sprawa z tym czerpakiem - ma nie dawać ciśnienia ?, bo jeśli tak to nie on, u mechanika wówczas gdy świeci mi się kontrolka , ciśnienie jest ok 2-3 barów, a czujnik alarmuje od 0,15 więc nie tędy droga , może coś z masą ?, ktoś ma pomysł jak sprawdzić ?
jak wygląda sprawa z tym czerpakiem - ma nie dawać ciśnienia ?, bo jeśli tak to nie on, u mechanika wówczas gdy świeci mi się kontrolka , ciśnienie jest ok 2-3 barów, a czujnik alarmuje od 0,15 więc nie tędy droga , może coś z masą ?, ktoś ma pomysł jak sprawdzić ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dowiedzieć się z forum który czujnik jest zwierny a który rozwierny, i bawić się parę razy z przytykaniem po kolei kabelków czujników do masy, skoro ciśnienie jest ok a bedzie zanik świecenia po zmasowaniu kabla czujnika to winny jest czujnik
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- NeconFighter
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 16:01
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości