Latem , pali się kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

konzed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 15:56
Lokalizacja: Kielce

Latem , pali się kontrolka oleju

Post autor: konzed » śr lut 10, 2010 19:35

Latem wiosną i zimą na dłuższych trasach ok 150 km zapala sie kontrolka oleju, mogę ja zgasi tylko obrotami lub jechać poniżej 2000 obrotów. wymiany czujników oleju nic nie przynoszą wizyta u mechanika 200 zl tydzień bez samochodu niby wyregulował pompę oleju bo dawała niskie ciśnienie zawór się za wcześnie otwierał tez nic nie dało. wyczytałem na forum ze może to być problem z układem chłodzenia.
- czy będzie to brudna chłodnica - czy można użyć płynu do czyszczenia chłodnic
- czy będzie co problem z zaworem termicznym chłodnicy
Dodam ze zauważyłem ze po deszczu paruje tylko z maski mojego samochodu i często muszę uzupełniać płyn chłodzący.



Awatar użytkownika
_Daniel_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob sty 03, 2009 14:28
Lokalizacja: Chatka Wielkiego Władka
Kontakt:

Post autor: _Daniel_ » śr lut 10, 2010 19:42

tez tak miałem winne były źle dobrane czujniki jak mnie pamięć nie myli powinny być niebieski i biały :bajer:

[ Dodano: 10 Lut 2010 18:43 ]
w twoim silniku



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 10, 2010 19:45

a wystarczy podpiąć manometr od ciśnienia oleju, zrobić pomiar gdy zapala się kontrolka i porównać z nominalnym ciśnieniem. Spadek ciśnienia oleju jak najbardziej może mieć miejsce gdy olej staje sięzbyt rzadki, a jak wiadomo gęstość oleju maleje wraz ze wrostem temp. Moim zdaniem możesz mieć już zbyt 'luźny' silnik na panewkach i zrywa film olejowy, stąd zapalenia kontrolki, bądź brzęczyka. pzdr
O Twoim mechaniku wolę się nie wypowiadać :crazy:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 19:46 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



konzed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 15:56
Lokalizacja: Kielce

Post autor: konzed » śr lut 10, 2010 19:47

pomiary robiłem u mechanika wszystko ok a kontrolka się świeci;), tzn ciśnienie było przed naprawą do 3 barów po naprawie do 4-5 ale na kontrolkę wpływu żadnego to nie wniosło
jeśli chodzi o czujniki to prawidłowe do mojego silnika to niebieski i czarny zresztą i na białym i na czarnym jest to samo. niebieski wymieniałem ze 3 razy bez skutku. Acha olej to półsyntetyk lotosu 10w40. filtr wymieniany co roku co roku z innej firmy ;)
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 20:22 przez konzed, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 10, 2010 19:47

jeśli się okaże że ciśnienie jednak jest w normie a mimo tego zapala się kontrolka to wtedy bym się zajął elektryką dopiero.



oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » śr lut 10, 2010 19:48

Na panewki bym nie stawiał. Zaworek w pompie sprawdzony ? Filtr i olej wymieniony ? Sprawdz wszystkie czujniki . I czasem smok lubi taki zamet zrobic


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

konzed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 15:56
Lokalizacja: Kielce

Post autor: konzed » śr lut 10, 2010 20:13

oldi90 pisze:I czasem smok lubi taki zamet zrobic
jaki smok ?



oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » śr lut 10, 2010 20:19

smok pompy olejowej


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 10, 2010 20:19

smok pompy oleju, czerpak...



konzed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 15:56
Lokalizacja: Kielce

Post autor: konzed » czw cze 17, 2010 10:44

Lato się zaczęło i temat wraca jak bumerang ...
jak wygląda sprawa z tym czerpakiem - ma nie dawać ciśnienia ?, bo jeśli tak to nie on, u mechanika wówczas gdy świeci mi się kontrolka , ciśnienie jest ok 2-3 barów, a czujnik alarmuje od 0,15 więc nie tędy droga , może coś z masą ?, ktoś ma pomysł jak sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 17, 2010 11:34

Dowiedzieć się z forum który czujnik jest zwierny a który rozwierny, i bawić się parę razy z przytykaniem po kolei kabelków czujników do masy, skoro ciśnienie jest ok a bedzie zanik świecenia po zmasowaniu kabla czujnika to winny jest czujnik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
NeconFighter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn paź 19, 2009 16:01
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: NeconFighter » ndz cze 20, 2010 10:32

Sprawdź czy olej nie śmierdzi paliwem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 179 gości