Przewody hamulcowe - materiał.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Przewody hamulcowe - materiał.

Post autor: dziechu » śr lut 10, 2010 14:22

Witam. Z jakiego metalu są fabryczne przewody hamulcowe w MK3? Wydawało mi się że z miedzi. Dzisiaj na przeglądzie powiedział mi że tylny prawy przewód jest skorodowany, jest to możliwe? Wiem że w starych polskich autach były stosowane przewody stalowe, które rzeczywiście rdzewiały, ale jeżeli w 'normalnych' samochodach są z miedzi (lub jej stopu) to nie powinny korodować. Miał ktoś skorodowane przewody hamulcowe?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Przewody hamulcowe - materiał.

Post autor: Haki » śr lut 10, 2010 14:27

dziechu pisze:Witam. Z jakiego metalu są fabryczne przewody hamulcowe w MK3? Wydawało mi się że z miedzi. Dzisiaj na przeglądzie powiedział mi że tylny prawy przewód jest skorodowany, jest to możliwe? Wiem że w starych polskich autach były stosowane przewody stalowe, które rzeczywiście rdzewiały, ale jeżeli w 'normalnych' samochodach są z miedzi (lub jej stopu) to nie powinny korodować. Miał ktoś skorodowane przewody hamulcowe?
Wszystko jest w stanie skorodować .. zależy od płynów jakie się leje do układów.
Powinny być miedziane... ale czasem spotykałem się z tzw miedzianymi - okazującymi się później zwykłymi stalowymi - które zostały pokryte niby miedzią :grrr: heheh słowem POLAK - POTRAFI :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lut 10, 2010 14:30

Ok, dzięki za odpowiedź, wiem że Polak potrafi, jednak chodzi mi o oryginalne, montowane fabrycznie. Czy miał ktoś problemy z korozją przewodów?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 10, 2010 15:09

dziechu, oryginalne sa stalowe, stal nierdzewna ale po latach może skorodować. Najtańsza i dobra opcja naprawy to wymiana na miedziane powszechnie dostepne, ale musisz znać długość tych które wymieniasz (zmierzyć u siebie przed zakupem).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr lut 10, 2010 18:22

Przewody hamulcowe są robione z niskowęglowej stali i podlegają ocynkowaniu(korozja).
Dlaczego niskowęglowa stal - łatwość gięcia/miękkie.
Przewody miedziane - substytut jaki może nie mieć homologacji z uwagi na wytrzymałość, szczególnie końcówki.
Przypomnę - ciśnienia w rurkach przekraczają 200bar podczas hamowania, no i kto jaką ma "nogę" a także jak gwałtownie to uczyni.
Zalecałbym ostrożność z miedzianymi... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lut 10, 2010 18:24

Ok, chodzi mi o to czy one korodują rzeczywiście (czyli tak głęboko że aż na wylot), czy też po prostu facet co oglądał nie zna się. Może to tylko powierzchowny objaw, bo nie mam dostępu do kanału i taka wymiana + odpowietrzanie itd... to trochę czasu i kasy wymaga w jakimś zakładzie. Nie wydaje mi się żeby mój mk3 był w gorszym stanie niż średni przeciętny mk3, stąd moje pytanie - czy komuś skorodowały przewody hamulcowe i czy to typowe, bo jeżeli jest to wyjątek, to pewnie facetowi coś się wydaje.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr lut 10, 2010 18:29

dziechu pisze:Ok, chodzi mi o to czy one korodują rzeczywiście (czyli tak głęboko że aż na wylot), czy też po prostu facet co oglądał nie zna się. Może to tylko powierzchowny objaw, bo nie mam dostępu do kanału i taka wymiana + odpowietrzanie itd... to trochę czasu i kasy wymaga w jakimś zakładzie. Nie wydaje mi się żeby mój mk3 był w gorszym stanie niż średni przeciętny mk3, stąd moje pytanie - czy komuś skorodowały przewody hamulcowe i czy to typowe, bo jeżeli jest to wyjątek, to pewnie facetowi coś się wydaje.
Korodują, korodują i nawet na wskroś.
Aby stwierdzić ich stan, trzeba je widzieć. Wszystko jest możliwe...Jeżeli jest wskazanie na wymianę a nawet gdy jest cień podejrzenia co do ich stanu - wymieniam. Nie chodzi tu o koszty, czas i takie tam - mam jedno zdrowie i jedno życie, podobnie jak człowiek który nagle wtargnie na jezdnię a ja gwałtownie depnę - rurka pękła i ....bum.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr lut 10, 2010 18:34

Ok, dzięki, jasne że lepiej wymienić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości