Nagrzewnica.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Nagrzewnica.

Post autor: Rossi_PL » wt lut 09, 2010 18:00

Witam.

Dotarlem do forumowej porady wymiany nagrzewnicy i bede musial z niej niebawem skorzystac.

1. Czy moglbym prosic o numer czesci - nagrzewnicy w MK3, 1.9TDI 110KM AFN, 1996r., z klimatyzacja.
2. W sklepie znalazlem kilku producentow oczywiscie - mozecie ktoregos konkretnie polecic ?
Nie jestem pewien ale kolega mi mowil ze oryginal to NISSENS i jej koszt to 130zl.
3. Rozumiem ze bedzie musialo troche plynu chlodzacego zleciec - ile orietnacyjnie tam wejdzie ?
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 18:07 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

nagrzewnica

Post autor: macbu » śr lut 10, 2010 11:19

polecam Nissens to jakość oryginału. co do lynu wymień sobie na nowy koszt okolo 31 zł. troche świerzości dobrze zrobi...

chyba ze niechcesz pchac sie w koszty to do nagrzewnicy wejdzie jakis Litr...
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 11:20 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.


Macbu

baka8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lut 06, 2010 12:55
Lokalizacja: Opole

Post autor: baka8 » śr lut 10, 2010 12:14

ja zmieniałem nagrzewnice w mojej starej omedze a... , proponuje powykładać podłogę folią bo jak ci poleci płyn na dywanik to tłusty się robi śmierdzi i nawet po praniu pozostaje plama, wiem bo przerabiałem temat ze 3 razy.....



Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » śr lut 10, 2010 16:31

macbu - Plyn bedzie zalany swiezy, nowy koncentrat G11 Febi rozrobiony z woda destylowana.

baka8 - Dobre z tymi dywanikami, nie wiedzialem ze tak sobie mozna klopotu narobic.

Przy okazji mam zamiar wymienic termostat jak juz bedzie plyn zlany. Kupilem Wahlera 4264.87D
Nie wiem czy dobrze zrobilem bo na http://sklep.intercars.com.pl/ jest:
WAHLER 4253.87D do VW GOLF/VENTO/PASSAT 91- Temp. otwarcia: 87°c

Odnosnie samej jeszcze nagrzewnicy. Czy naprawde warto doplacic ? Jest ponad 2x drozsza niz febi stad troche sie zastanawiam. Zreszta nie moge w ETKA znalezc numeru nagrzewnicy, bo ciagle spotykam 2 rozmiary, roznia sie tylko gruboscia, nie wiem czy brac ciensza czy grubsza (Szer: 234mm Wys: 156mm Grubość: 42mm) lub (Szer: 234mm Wys: 157mm Grubość: 33mm).

Dzieki wszystkim. Piszcie jeszcze jak cos wpadnie do glowy.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » czw lut 11, 2010 00:17

A ja proponuję uzbroić się w cierpliwość :) no i robic bez pośpiechu a potem starannie spasować dechę i poukładać przewody,żeby wszystko nie brzęczało albo nie obijało się w trakcie jazdy. do tego :kufel: i napewno będzie dobrze.



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » czw lut 11, 2010 03:03

Z tą folią to bez przesady, 3 tygodnie temu właśnie u siebie wymieniłem nagrzewnicę (50 zł nowa) i zgodnie z fajną foto poradą na forum wystarczy zatkać rurki nagrzewnicy. Ja akurat powciskałem tam kawałki folii i ani grama płynu mi nie kapnęło. Oczywiście pamiętaj aby zrobić to najlepiej przed odkręceniem obudowy nagrzewnicy w komorze silnika.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » czw lut 25, 2010 01:44

Pojawil sie maly problem z wymiana nagrzewnicy :kac:
Auto rozbrojne jest okrutnie, szkoda slow.
Postepowalem ogolnie z fotoporada dostepna na forum, jest swietna. Wyjalem poduszke p.pow. kierowcy, pasazera tez, bez problemu. Cala deska zdjeta, naprawde sprawna i mila robota do pewnego momentu:)

Problem sie zaczal jak zaczelismy sie dobierac do tego plastikowego modulu z nagrzewnica. Otoz mam wersje MK3 TDI AFN z klimatyzacja. Doczytalem sie ze z komory silnika do komory kabiny ida 2 rurki aluminiowe poprzez jakis "zawor rozprezny" - jest on doslownie widoczny od strony silnika, jest zasloniety takjakby plastikowym pudeleczkiem, ktore sie otwiera i widac te rurki jak sie lacza. Nastepnie te rurki wchodza sobie tam do tego calego tunelu z nawiewem co jest, konkretnie to tam sie znajduje chyba skraplacz. Nie chce tego ruszyc zeby nie rozszczelnic klimy i zeby nie pourywac rurek.

Wiec stanelismy na tym ze udalo sie odpiac modul z nagrzewnica od modulu ze skraplaczem. Niestety jest tak ciasno ze nie daje rady tego wygiac w ktoras strone, uzyskujac satysfakcjonujacy przechyl aby wysunac ta nieszczesna nagrzewnice:/

Belki wzmocnienia - poprzecznej, nie chce ruszac bo jest do niej przymocowana kolumna kierownicza i to chyba na stale..

Rozumiem ze jak bede szarpal tym plastikowym tunelem ze skraplaczem i wentylatorem to moge pourywac rurki i rozszczelnic klimatyzacje ?

PS. Znalazlem ten powiedzmy "zawor rozprezny" na allegro:
Link do allegro, fotka nr1
Link do allegro 2, fotka nr2.


Ewidentnie widac ze nie ma co sie z tym szarpac bo wyrwe grodz od silnika :jezor:
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 01:58 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 7 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości