Czyszczenie kierownic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Czyszczenie kierownic

Post autor: gregorian21 » pn lut 08, 2010 18:48

Witam

Postanowiłem temat wrzucić do dyskusji dotyczący czyszczenia kierownic. Wiem, że to mechanizm podatny na awarie, ale do przesady. Przejechałem moim golfem ok. 60tyś km i robiłem to trzy razy, teraz czeka mnie kolejny zabieg, bo turbo pompuje jak szalone, na wskaźniku dobija do 2 Bar. Od ostatniej naprawy minęło ok.2tyś km. Powiedzcie możliwe przyczyny takiej sytuacji. Zawór n75 wymieniony przy pierwszym czyszczeniu, czyli ok. 50tyś temu. Czy przyczyną może być zawór, który źle wysterowuje turbo?? sam już nie wiem. Dodam, że egr zaślepiony a odma wyrzucona na zewnątrz. Powoli mnie to męczy, pod vagiem błędów brak, no oprócz przeładowania oczywiście, a i nie zawsze autko wpada w tryb awaryjny. Samochód jeździ od prawie roku na zmienionym sofcie...

Pozdrawiam



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: Czyszczenie kierownic

Post autor: psikuta19 » pn lut 08, 2010 21:05

gregorian21 pisze:Witam

Postanowiłem temat wrzucić do dyskusji dotyczący czyszczenia kierownic. Wiem, że to mechanizm podatny na awarie, ale do przesady. Przejechałem moim golfem ok. 60tyś km i robiłem to trzy razy, teraz czeka mnie kolejny zabieg, bo turbo pompuje jak szalone, na wskaźniku dobija do 2 Bar. Od ostatniej naprawy minęło ok.2tyś km. Powiedzcie możliwe przyczyny takiej sytuacji. Zawór n75 wymieniony przy pierwszym czyszczeniu, czyli ok. 50tyś temu. Czy przyczyną może być zawór, który źle wysterowuje turbo?? sam już nie wiem. Dodam, że egr zaślepiony a odma wyrzucona na zewnątrz. Powoli mnie to męczy, pod vagiem błędów brak, no oprócz przeładowania oczywiście, a i nie zawsze autko wpada w tryb awaryjny. Samochód jeździ od prawie roku na zmienionym sofcie...

Pozdrawiam
wyrzuć kata i będzie spokój


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pn lut 08, 2010 22:52

dzisiaj rozruszałem sztangle za zimno by demontować turbo. Własnie byłem sie przejechac i noutlafa nie ma ale pewnie to tylko na jakis czas


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » pn lut 08, 2010 22:56

psikuta19 , o kurde teraz to podsunąłeś pomysł...Ale skąd takie przypuszczenie, że przez kata?? Nigdy bym nie powiedział...Może ktoś mi to wyjaśnić, że niby spaliny mają za wolny wylot??czy tak to trzeba rozumieć??



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: leon79 » pn lut 08, 2010 23:24

Jakims stopniu kat zakłóca swobodny wylot, ale przyczyn notlaufu moze byc wiele.


User

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » pn lut 08, 2010 23:32

Auto jest w dobrej kondycji, fakt, że przebieg to 260tyśkm,ale nieszczelności nie ma w dolocie, staram się doglądać go najlepiej. Jeździ na paliwie shell vpower, szczególnie zimą.Czytałem tematy o wycinaniu kata. U mnie niby puszka katalizatora jest, ale cały czas podejrzewałem, że kata nie mam. Opieram się tylko na tym, że jak stanę z tyłu auta to słychać wyraźnie jak turbina pogwizduje dosyć wyraźnie, co przy kacie by raczej nie występowało, tak przypuszczam. Może ktoś w rajchu już kata usunął. Jest możliwość sprawdzenia czy kat jest, czy trzeba zdemontować i zajrzeć??



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pn lut 08, 2010 23:38

Moim skromnym zdaniem są dwie przyczyny zacierania (przycinania się) kierownic.

1. jazda trybem emeryta, a co za tym idzie brak bardzo wysokiej temperatury turbo która powstaje przy ostrym butowaniu auta i powoduje wypalanie się osadzonej na ściankach strony gorącej turbiny sadzy

2. bardzo złej jakości paliwo, które w czasie spalania wydziela tyle sadzy że nawet ostre butowanie nie pomaga.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » wt lut 09, 2010 11:37

skup się na wtryskach, głównie na korpusach. Wykręć wtryski i goń do pompiarza niech sprawdzi Ci jak rozpylają i pod jakim cisnieniem.


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » wt lut 09, 2010 12:39

mahos, zrozumialbym jezeli na vagu byloby cos nie tak z wtryskami, ale wszystko jest w normie.



mahos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: śr lip 04, 2007 12:38
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl

Post autor: mahos » wt lut 09, 2010 14:34

Witam ja rozumiem że Vagiem moge sprawdzic korekcje wtysków ,nastawnik ,kąt wtrysku stat. dyn. itp jednak jeśli wtrysk źle pyli, czyli zaniża o jakieś nawet nieznaczne ciśnienie (czego nie zaważy VAG) to w komorze tworzy sie niedopał który syfi kierownice. Są to jednak tylko moje skromne sugestie i mam nadzieje, że będą pomocne jeśli nic nie pomoże.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 14:35 przez mahos, łącznie zmieniany 1 raz.


AHF 163,1@392 :) powered by Dynosoft

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » wt lut 09, 2010 20:44

mariusz75 pisze:Moim skromnym zdaniem są dwie przyczyny zacierania (przycinania się) kierownic.

1. jazda trybem emeryta, a co za tym idzie brak bardzo wysokiej temperatury turbo która powstaje przy ostrym butowaniu auta i powoduje wypalanie się osadzonej na ściankach strony gorącej turbiny sadzy

2. bardzo złej jakości paliwo, które w czasie spalania wydziela tyle sadzy że nawet ostre butowanie nie pomaga.
jak lepiej przedmuchac turbo ? 2 ,3 ,4 gaz do dechy na troche czy np 3 but i potrzymac go na wysokich obrotach spory kawalek?



gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » wt lut 09, 2010 20:44

Wszystkie rady wydają się być sensowne. Muszę zastanowić się od czego zacząć...



RZT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 08, 2010 02:44
Lokalizacja: Pionki

Post autor: RZT » śr lut 10, 2010 00:58

Ja palnuje wyczyscic turbo bo mam zasyfione fest zdam fotki jak wygladalo czyszczenie :okej:


[size=85][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4058206#4058206][color=#FF0000]Szczurek Mk3 1,9 TDi GT bys RZT[/color][/url]

[img]http://img704.imageshack.us/img704/9830/kopiazdjcie0110aa.jpg[/img][/size]

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr lut 10, 2010 18:27

nie wiem czy to pomoże ale ja ostatnio po rozruszaniu gruszki bez czyszczenia kierownic. jak sie rozgrzał to przeciągłem go tak ostrzej później dolałem litr miksolu na 10 litrów paliwka i do baku. i narazie mam spokój. do starego aaz tez lałem miksol od czasu do czsu. I Chodził jak marzenie. Miksol ma własciwości wypalajace nagar, przynajmniej ten zgromadzony na zaworach i końcówkach wtryskiwaczy.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości