stara instalacja i nowa czym sie rozni??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

stara instalacja i nowa czym sie rozni??

Post autor: wojtass31 » pn sty 18, 2010 22:55

Siemka


Mam pytanie do was

Czym rozni sie instlacja przed 89 i po 89 rokiem produkcji??


Wiem tylko ze nowa instalka ma awaryjne nad kierownica



Awatar użytkownika
konradzik81
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: konradzik81 » wt sty 19, 2010 00:34

inna a raczej inne sa wyjscia w skrzynce bezpiecznikow



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 19, 2010 01:30

Inny układ bezpieczników i przekaźników oraz zupełnie inny kształt wtyczek dochodzacych do skrzynki od tyłu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 19, 2010 10:42

Bez zaglądania do wnętrzności pojazdu to różni się właśnie włącznikiem awaryjnych. Można też rozpoznać po lampce od temperatury płynu - w starej instalacji lampka jest na tarczy wskaźnika temperatury, w nowszych lampka jest tam, gdzie inne lampki - trochę niżej.
A jeżeli chodzi o pozostałe sprawy - zupełnie inny jest panel bezpieczników - inne połączenia wewnątrz, inne wtyczki, inny rozkład przekaźników.
W starej instalacji licznik jest na dwie wtyki, w nowszej na jedną.
Inaczej są rozwiązane wiązki pod deską rozdzielczą - w starej instalacji jest jedna wiązka połączona wielką złączką z reszta instalacji samochodu, w nowej instalacji nie ma tej złączki,jest więcej mniejszych wiązek - oddzielna do włącznika świateł, oddzielna do licznika, nawet wiązka idąca do tych lampek gdzie jest sygnalizacja zaciągniętego hamulca jest oddzielna. Dzięki temu producentowi łatwiej i taniej było konfigurować samochód - w starej instalacji trzeba było mieć wiele różnych wersji wiązek pod deskę rozdzielczą - w zależności od wyposażenia był montowany inny typ wiązki. Często było tak, że dana wiązka miała jakieś dodatkowe połączenia, pod dodatkowe wyposażenie np. często w starej instalacji spotyka się pod deską rozdzielczą fragmenty instalacji od podgrzewanych foteli. Ilość kombinacji była ogromna. W nowej instalacji jest wiele mniejszych wiązek, które mogą się różnić w zależności od wyposażenia - dodanie jakiegoś bajeru wiązało się z wymianą jednej małej wiązki, a nie tworzeniem nowej wersji dużej wiązki.
Inne są manetki - inna konstrukcja zupełnie, inne wtyczki.

Poza tym drobiazgi - w nowszej instalacji zastosowano więcej wodoodpornych wtyczek pod maską - choćby od kierunków czy włącznika świateł cofania (wcześniej były na konektorki).

Jeżeli chodzi o starą instalację, to można by powiedzieć, że są dwie wersje starej instalacja - "bardzo stara" i "mniej stara" - ale różnią się one szczegółami - m.in. w bardzo starej są dwa zbiorniczki płynu spryskiwaczy i jeszcze mniej wtyczek wodoodpornych (np. czujniki temperatury były też na konektorki).

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 09:45 ]
Ogólnie największe zmiany między starą a nową instalacją nastąpiły pod deską rozdzielczą + do tego wymiana panelu. Wiązka tylna, wiązka silnika i świateł przednich jest bardzo podobna, różni się szczegółami no i wtyczkami, które służą do podłączenia się do panelu bezpieczników.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » wt lut 09, 2010 23:58

A posiada ktos foty skrzynki nowej i starej??



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2344
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr lut 10, 2010 00:13

kurde ty leniu nic się nie che poszukać :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: http://a2resource.com/electrical/CE2.html nowy typ
http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/ :okej: :okej:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 00:16 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.


LEŚNY PRZYTULAS

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr lut 10, 2010 00:24

Przemek pisze:kurde ty leniu nic się nie che poszukać :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: http://a2resource.com/electrical/CE2.html nowy typ
http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/ :okej: :okej:


to już widziałem ale chodzi mi o widok z przodu tam gdzie wkłada się bezpieczniki i przekaźniki :P


Patrzałem na allegro ale tam nie każdy ma opisane albo maja pomieszanie ze niewiadomo która jest która ;/



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lut 10, 2010 00:30




wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr lut 10, 2010 00:43



o takie coś mi chodziło kolego



to stara od nowej się rożni tym ze ma dołączone przekaźniki poza obudowa??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lut 10, 2010 00:52

Można tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 01:21 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr lut 10, 2010 01:02

Zico63b pisze:Więcej staranności, Kolego! Przepraszam, znam trochę niemiecki i zapomniałem, że można też tego języka nie znać. Można jednak tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.

No i jeszcze podobno stara skrzynka ma na środku miejsce na takie szczypce do wyciągania bezpieczników



No to teraz dało mi do myślenia mam mk2 92 rok a stara skrzynkę ;/
Pewnie jak mieli dawce na gti przed 89 i wewalili cala elektryke od niego ;/



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr lut 10, 2010 01:08

wojtass31, tu masz jeszcze fajnie pokazane

http://a2resource.com/electrical/CE2.html

http://a2resource.com/electrical/CE1.html

zobacz sobie - skrzynki bezpieczników są zupełnie inne !! kształty wtyczek z tyłu tez są zupełnie inne, dodatkowo inne wtyczki w manetkach pod kierownicą, inne pod maską, inne w liczniku (stara 2 kostki nowa 1 kostka)

nowa instalacja/skrzynka w mk2 jest jak w mk3 :)



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr lut 10, 2010 01:12

No wlasnie To_mas, chodzi o to ze mam zegary na 2 wtyki i manetki z mfa mam bez awaryjnych czyli to jest wszytsko na stary typ prawda??


musze jutro sprawdzic ulozenie bezpiecznikow


A w silniku sa wtyczki takie a nie na takie np wsowki meske lub zenskie
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 01:14 przez wojtass31, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości