Puszka Filtra Powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Puszka Filtra Powietrza

Post autor: K@mil_mk3 » wt lut 09, 2010 22:36

Witam
Mam takie pytanie ktore mnie dreczy, mam w golfiku gaz ;d Kiedys przy zmianie filtra powietrza zauwazylem ze w puszce powietrza jest klapka ktora otwiera/zamyka dolot powietrza

Obrazek

Mam pytanie u mnie za wlasnie zaslepka jest prawie w pozycji zamknietej. Klapka jest zamontowana na opaske tak aby sie nie otwierala

Z tego co wiem to slyszalem ze gazownicy tak wlasnie robia... Moze ktos mi powiedziec czemu tak jest zrobione ? Czy jak odbezpiecze ta klape to czy bedize lepiej czy moze ma tak zostac ? Jak ta klapka dziala ?

No i wydaje mi sie ze na zimnym silniku golfik jest troszke mocniejszy no albo jest to zludzenie :P



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt lut 09, 2010 22:47

gazownicy ustawiają w pozycji "zimne" bo to że "więcej powietrza w powietrzu" i podobno lepiej ustawić gaz. U mnie jest zaślepiony wężyk z podciśnienia sterujący klapką, czyli cały czas zimne, nie czuję przez to spadku mocy czy żeby wolniej się grzał.... przyjąłem jak jest bo takiego kupiłem :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » wt lut 09, 2010 22:55

mishabest pisze:gazownicy ustawiają w pozycji "zimne"
ale u mnie jest w pozycji zamknitej czyli autko nie dostaje tylke powietrza ile musi... Czy tak ma zostac czy mam to poprawic ?

mishabest pisze: U mnie jest zaślepiony wężyk z podciśnienia sterujący klapką,
mozesz mi pokazac na jakiejś fotce ktory to jest wezyk i ktora to jest klapka, gdzie jest ta klapka ? bo ta klapka co pokazalem to wydaje mi sie ze nie jest do niczego podlaczona :)
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 22:56 przez K@mil_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt lut 09, 2010 23:02

mogę ci zrobić fotkę, ale troszkę inny silnik mam więc nie wiem czy to pomoże. U mnie z gruszki przy wtrysku idzie wężyk podciśnienia do puszki filtra, tam przy tej klapce co zamyka/otwiera jest siłownik, na zimnym podciśnienie go zamyka na "ciepłe" i ten wężyk mam odpięty i zaślepiony. Jeżeli to w czymś pomoże to foto jutro :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Tendi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lut 02, 2010 14:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tendi » wt lut 09, 2010 23:04

Klapka ta montuja gazownicy w razie wystrzalu, najlepiej gdy jest zamontowana tak jak u kolegi Mishabest, wtedy podczas wystrzalu powietrze "wysadza" ta klapke zapobiegajac uszkodzeniu przeplywomierza.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » wt lut 09, 2010 23:13

znaczy u mnie klapka jest oryginał i steruje tylko ciepłe/zimne bo u mnie przepływki nie ma, ale wydaje mi się że u kolegi jest to samo, bo na rysunku klapka jest w puszcze filtra a przepływka jest pomiędzy filtrem a silnikiem


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 09, 2010 23:16

mishabest pisze:gazownicy ustawiają w pozycji "zimne" bo to że "więcej powietrza w powietrzu" i podobno lepiej ustawić gaz.
gazownicy ustawiają właśnie na odwrót w pozycji na ciepłe, bo tak się lepiej ustawia, tyle że potem auto po rozgrzaniu jest dużo słabsze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » wt lut 09, 2010 23:17

mishabest pisze:mogę ci zrobić fotkę, ale troszkę inny silnik mam więc nie wiem czy to pomoże
jak to nie bedzie problem to chcialbym zobaczyc :d nie musi byc foto robione u ciebie specjalnie tylko w necie jakies moze jest...

masz 1.8 filtr powietrza jest zbudowany podobnie :)
Tendi pisze:Klapka ta montuja gazownicy w razie wystrzalu,
to co mam ja zostawic tak zamknieta ? czy zdjac ta opaskie

mishabest pisze:co zamyka/otwiera jest siłownik,
silownik hmm nic nie widzialem takiego w puszce hehe moze ktos ma foty puszki od wewnatrz :)


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Puszka Filtra Powietrza

Post autor: oldstaszek » śr lut 10, 2010 09:26

[quote="K@mil_mk3"]Witam
Mam takie pytanie ktore mnie dreczy, mam w golfiku gaz ;d Kiedys przy zmianie filtra powietrza zauwazylem ze w puszce powietrza jest klapka ktora otwiera/zamyka dolot powietrza

[url=http://img651.imageshack.us/img651/6724/beztytuusg.jpg]Obrazek[/URL]

Mam pytanie u mnie za wlasnie zaslepka jest prawie w pozycji zamknietej. Klapka jest zamontowana na opaske tak aby sie nie otwierala

Z tego co wiem to slyszalem ze gazownicy tak wlasnie robia... Moze ktos mi powiedziec czemu tak jest zrobione ? Czy jak odbezpiecze ta klape to czy bedize lepiej czy moze ma tak zostac ? Jak ta klapka dziala ?

Jak koledzy piszą - jest to zmiana strumienia powietrza zimne/ciepłe.
Gazownicy w wielu przypadkach idą na "łatwiznę" i dławią przepływ powietrza aby wymusić wyższe podciśnienie przez co silnik dostaje więcej gazu.

Czytając cały wątek:
Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(celem jest uchronienie kolektora ssącego przed rozerwaniem).Jest to przestrzeń zamknięta - z jednej strony przepustnica a z drugiej zawory.
Jeżeli gaz jest podawany PRZED przepustnicą - takie rozwiązanie nie ma żadnego uzasadnienia gdyż w razie strzału, jest otwarta droga w stronę filtra powietrza.


Jeżeli jest podawane tylko zimne to silnik ma lepsze napełnienie mieszanką i będzie odrobinę żwawszy.

Twój przypadek - możesz zaeksperymentować(nic Cię to nie kosztuje) - zostawić swobodną i stwierdzić jak się zachowuje.
Całkiem możliwe że wynika to z tego co napisałem na początku... :pub:

PS. Poczytaj też "na niebieskim" - dałem wstawki - coś źle wyszło"cytowanie".
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 09:29 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 2 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 10, 2010 10:59

oldstaszek pisze:Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(
zdecydowanie nie tylko, chodzi o ochrone całego dolotu łącznie z przepływomierzem klapkowym o ile taki istnieje, np silnik na digi z PB, PF z mk2 i 2E mk3

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 10:01 am ]
K@mil_mk3, prośba do ciebie, w profilu napisz porzadnie jaki masz silnik, domyślać się moge że VR6, ale w tym miejscu żarcików nie rób :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr lut 10, 2010 11:18

Paweł Marek pisze:
oldstaszek pisze:Klapki na "strzały" montuje się tylko w przypadkach gdy wtrysk gazu następuje ZA przepustnicą(
zdecydowanie nie tylko, chodzi o ochrone całego dolotu łącznie z przepływomierzem klapkowym o ile taki istnieje, np silnik na digi z PB, PF z mk2 i 2E mk3

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 10:01 am ]
K@mil_mk3, prośba do ciebie, w profilu napisz porzadnie jaki masz silnik, domyślać się moge że VR6, ale w tym miejscu żarcików nie rób :)
Słuszna uwaga - umknęły mi starsze generacje z przepływomierzem mechanicznym czy elektromechanicznym klapkowym... :pub:
PS.Miałem kiedyś bm-kę na k-jetronicu.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » śr lut 10, 2010 20:18

hmm bedzie cieplo to moze odbezpiecze ta klapke i zobacze :)

a co powiedzie mi w sprawie tego ze golfik jest mocniejszy troszke na zimnym silniku jest taka mozliwosc co sprawdzic ?



Dziekuje wszyskim za pomoc (punkty dodane)... no i jak ktos ma jeszcze cos do wniesienia do tematu to chetnie poczytam :d i napewno inni uzytkownicy tez wiec smialo czekam :) ...

Mozecie pisac czy u was na gazie tez tak jest zrobione :)
:bigok:
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 20:18 przez K@mil_mk3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 10, 2010 20:28

K@mil_mk3 pisze:jest taka mozliwosc co sprawdzic ?
przejedź się najpierw z klapką zablokowaną na ciepłe, a potem na zimne. Silnik musi być rozgrzany. Różnica jest bardzo duża nie trzeba hamowni.

[ Dodano: Sro Lut 10, 2010 7:31 pm ]
K@mil_mk3 pisze:Mozecie pisac czy u was na gazie tez tak jest zrobione
w dziale LPG temat poruszany był sto razy. Gazownicy bardzo czesto blokują na ciepłe, ale żeby nie było aż tak gorące to na ogół zdejmują koniec rury dolotowej od osłony kolektora wydechowego.
Należy klapkę uwolnić ma działać dzięki termostacikowi na węzykach do klapki tak jak zrobiła to fabryka. A jeśli klapka z jakichś powodów nie działa bo siłownik jej pękł albo termostacik nie działa to należy ją zostawić w stanie wolnym ustawi się sama na zimne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości